אבדיה יקבל את המפתחות? "וושינגטון תבחן הצעות על קוזמה"

הוויזארדס מוכנים להעביר את הכוכב הבכיר תמורת חבילת בחירות סיבוב ראשון בדראפט, מה שעשוי להפוך את הישראלי לפורוורד המוביל. אינדיאנה תשתתף בעסקה?

(גודל טקסט)

אם היה ברור מלכתחילה שוושינגטון לא שואפת לכמות גבוהה של ניצחונות, כשמתקרבים לנקודת האמצע של עונת ה-NBA כבר אפשר לומר בוודאות שהוויזארדס לא יתרוממו ממעמקי טבלת החוף המזרחי. כחלק ממגמת הטנקינג, מסתמן שהקבוצה תלך על מהלך בעל השפעה רבה על דני אבדיה. הכתב ברט סיגל מ"קלאץ' פוינטס" דיווח אמש (שלישי) שוושינגטון בודקת אפשרות להעביר את קייל קוזמה בטרייד תמורת חבילה של בחירות סיבוב ראשון בדראפט.

קוזמה הוא השחקן הבכיר בשורות הוויזארדס כיום: הוא מוליך את הקבוצה בממוצע הנקודות (23.1) ומספר הזריקות מהשדה למשחק (19.2), בפער גדול מג'ורדן פול, סגנו בשתי הקטגוריות הללו. בנוסף, הוא הריבאונדר ומוסר האסיסטים השני בטיבו (6.2 ו-4.3 בהתאמה), והכי חשוב: המשתכר השני בגובהו, אחרי שחתם בקיץ האחרון על חוזה של 90 מיליון דולר לארבע שנים.

מי שעשויה לנסות לצרפו היא אינדיאנה, שנמצאת בתפר בין מקומות 4-8 במזרח וקוזמה בן ה-28 עשוי לשדרג אותה במאבק על מיקום לקראת הפלייאוף.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס | אימג'בנק GettyImages, Patrick Smith

אבל כאמור, לא פחות מעניינת הזווית הישראלית שתהיה למהלך כזה, אם וכאשר יקרה. כי למעשה, עזיבה של קוזמה תפנה כמעט לגמרי את הבמה לאבדיה בעמדות הפורוורד, בעיקר אם אף שחקן בעמדה הזאת לא יגיע במסגרת עסקת הטרייד. קורי קיספרט, שכמו הישראלי יושב גם הוא על עמדת הסמול פורוורד, תורם אמנם ממוצע נקודות זהה (11.6) והאחוזים שלו ל-3 טובים יותר, אבל קוזמה יפנה גם דקות רבות בעמדה 4, שם המתחרה העיקרי הוא דנילו גלינארי הוותיק והנוטה לפציעות.

במקרה שהמהלך יתממש, וושינגטון אמנם תהיה תחרותית אפילו פחות, אבל אבדיה עשוי לקבל במה גדולה עוד יותר לשפר את היכולת האישית שלו ולהתרגל למעמד של שחקן מוביל, לא רק במדי הוויזארדס אלא ברמת ה-NBA בכלל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי