"אל תקחו אותו כמובן מאליו": הכל על ההצגה ההיסטורית של ג'ואל אמביד

play
סנטר פילדלפיה 76' ג'ואל אמביד | GettyImages, Tim Nwachukwu
סנטר פילדלפיה 76' ג'ואל אמביד 01:18

סנטר פילי המשיך בעונת הקליעה המופלאה שלו, ניפץ שלל שיאים עם 70 נקודות מול סן אנטוניו וטען: "עשינו זאת בדרך הנכונה". בצד השני של הלילה ההיסטורי, מאמן מינסוטה זעם על 62 הנקודות של טאונס: "גילינו חוסר כבוד כלפי המשחק וכלפי עצמנו, ונענשנו"

(גודל טקסט)

ג'ואל אמביד נכנס הלילה (בין שני לשלישי) לספרי ההיסטוריה, כשחקן ה-NBA התשיעי בלבד שקולע 70 נקודות או יותר במשחק בודד. כוכב פילדלפיה התפוצץ על סן אנטוניו עם 70 נקודות, 18 ריבאונדים, 5 אסיסטים ואיבוד בודד ב-37 דקות בלבד, תוך שהוא מדייק ב-24 מ-41 מהשדה ו-21 ו-23 מהעונשין ומוליך את הסיקסרס ל-123:133, ביום השנה ה-18 ל-81 הנקודות של קובי בריאנט מול טורונטו.

המספרים

* נזכיר: ווילט צ'מברליין מחזיק בשיא כל הזמנים עם 100 נקודות. היחידים מלבדו שקלעו יותר מ-70 (הישג שגם דווין בוקר יכול להתגאות בו) הם קובי בריאנט (81), דייויד תומפסון (73), דמיאן לילארד (71), דונובן מיטשל (71), דייויד רובינסון (71) ואלג'ין ביילור (71).

* אמביד עומד כרגע על 1,156 נקודות ב-1,096 דקות העונה – בקצב של אחד מעונות הקליעה הגדולות בתולדות הליגה.

* הוא קולע 36.1 נקודות למשחק העונה – שלוש יותר משקלע אשתקד, כשנבחר ל-MVP.

* אמביד השווה את שיא הקריירה הקודם שלו בנקודות (59) כבר ברבע השלישי.

* 18 ריבאונדים הם שיא עונה עבור אמביד.

* את כל זה הוא עשה ב-36:38 דקות – הכי מעט אי פעם לשחקן שקולע 70 נקודות או יותר.

* הסנטר הפך לשחקן הראשון שמעמיד לפחות 70 נקודות ו-15 ריבאונדים במשחק אחד מאז ווילט ב-1963, והשלישי אי פעם.

* אמביד הוא הראשון בכל הזמנים עם לפחות 70 נקודות, 15 ריבאונדים ו-5 אסיסטים במשחק אחד.

* היחיד בתולדות הליגה שיכול להתגאות בלפחות 60 נקודות ואיבוד אחד הוא כרמלו אנתוני (62).

* הסנטר עומד כעת על 30 נקודות או יותר ב-21 משחקיו האחרונים.

* ועל 43 משחקים של לפחות 40 נקודות ו-10 ריבאונדים, כמו שאקיל אוניל שחולק איתו את המקום השישי בהיסטוריית ה-NBA בקטגוריה הזו.

התגובות

ג'ואל אמביד, שירד לספסל וחזר ממנו עם 6:38 דקות לסיום, ביתרון 104:118, טען כי לא ניסה לשבור את שיא המועדון: "כעסתי על עצמי, כי החטאתי הרבה זריקות שקלעתי כל העונה. מן הסתם, ווילט השיג המון דברים, להיות איתו באותה רשימה זה די מגניב. זה היה לילה נהדר, החבר'ה חיפשו אותי ואני פשוט סיימתי. אמרתי להם שאני לא רוצה שזה יהיה בכוח, ניסינו לשחק בצורה הנכונה. המשחק עדיין היה די צמוד, והרגשתי שאני צריך לחזור. אז גם הבנתי שאפשר ללכת על השיא".

מאמן פילי ניק נרס: "הוא יכול לקלוע בכל כך הרבה דרכים, הגודל שלו מאפשר לו להגיע גם הרבה לעונשין ויש לו טאץ' בקליעה. הצורה בה הוא זז, הכישורים, הגודל – הכל אפשרי ככה".

חברו לקבוצה טייריס מקסי: "הוא גדול, אני כל הזמן אומר שאסור לקחת אותו כמובן מאליו, לא אנחנו, לא המועדון, לא האוהדים, ולא חובבי הכדורסל באשר הם – אל תקחו אותו כמובן מאליו, כי מה שהוא עושה כרגע זה מיוחד. הוא עושה הכל, ואם זה לא מספיק, הוא גם העוגן ההגנתי שלנו. כולם צריכים להעריך אותו".

ויקטור וומבניאמה, ששמר על אמביד בחלקים גדולים של המשחק: "זה מעורר השראה לראות אותו ככה". כוכב פילי החמיא בחזרה ואמר: "יש לו הכל – גודל, כישורים, הכל, עתיד מזהיר. כבר עכשיו הוא די טוב. ברגע שהוא יתפתח, הוא יהיה בעיה רצינית. אני מקווה שלא אצטרך לשמור עליו כי כבר אהיה מחוץ לליגה. הלוואי שישבור את כל השיאים הללו".

התגובות ברחבי הליגה

המופע העצוב של טאונס

והיתה הצגה נוספת הלילה. בפעם השנייה בלבד בתולדות ה-NBA (והראשונה מאז דייויד תומפסון וג'ורג' גרווין ב-1978), שני שחקנים שונים קלעו למעלה מ-60 נקודות באותו יום – קארל אנתוני טאונס המטיר 62 על הראש של שארלוט, אולם לצערו, במקרה שלו זה הסתיים בהפסד. סנטר הטימברוולבס קלע לא פחות מ-44 נקודות במחצית הראשונה, אולם קבוצתו שמטה יתרון בן 18 נקודות והפסידה לאחת הקבוצות החלשות בליגה.

"זו היתה הופעה מגעילה של הגנה וכדורסל לא בוגר", תקף המאמן כריס פינץ', וטען כי שחקניו חיפשו שוב ושוב את טאונס, במקום לנסות לנצח. "אני מבין שיהיו רגעים בהם מישהו קולע 2-3-4 ברציפות ואתה רוצה להמשיך לחפש אותו, אבל בשלב מסוים צריך לחזור לבצע את המהלך הנכון. היינו מאוד לא בוגרים. לא כיבדנו את המשחק, את עצמנו, וקיבלנו את העונש הראוי".

הסנטר עצמו, שצלף 10 שלשות וקלע הכי הרבה נקודות במחצית אחת מאז קובי בריאנט ב-1996/97, הודה: "לספק ערב כזה ולהפסיד לא מרגיש טוב או היסטורי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי