שיא השיאים: 43 נקודות ו-15 ריבאונדים לאבדיה מול ניו אורלינס

מדהים: הפורוורד הלוהט ניצל את חסרונו של קייל קוזמה כדי להתפוצץ, סיפק את משחק חייו, שבר את שיא הנקודות של שחקן ישראלי ב-NBA וקבע שלל שיאי קריירה, מה שלא מנע מוושינגטון הפסד 133:126. וויליאמסון סיים עם 36 וחגג אחרי דו-קרב עם הישראלי

(גודל טקסט)

שיא השיאים של דני אבדיה: פורוורד וושינגטון רשם הלילה (בין רביעי לחמישי) את משחק חייו, ואולי את המשחק הגדול ביותר אי פעם של כדורסלן ישראלי, עם 43 נקודות ו-15 ריבאונדים בהפסד הוויזארדס 133:126 לניו אורלינס. בכך אבדיה לא רק קבע שיא קריירה אישי ב-NBA, אלא גם שבר את השיא הישראלי של עומרי כספי בליגה הטובה בעולם, כשהוא משחזר ואף מתעלה על הדו-קרב המפורסם שלו מול סטף קרי ב-2015 אז קלע 36 נקודות, עם דו-קרב משלו מול זאיון וויליאמסון.

אבדיה סיים את המשחק הענק עם 13 מ-24 מהשדה כולל 6 מ-10 מהשלוש ו-11 מ-13 מהעונשין, הוסיף כאמור 15 ריבאונדים ותרם גם 3 אסיסטים, חסימה וגם 3 איבודי כדור. הוא קבע שיאי קריירה לא רק בנקודות, אלא גם בסלי שדה, שלשות וקליעות עונשין, והשווה שיא עונתי בריבאונדים.

בסך הכל, אבדיה המשיך את התקופה האדירה שלו ורשם משחק רביעי רצוף עם 20 נקודות ומעלה, כשהוא מסיים עם דאבל-דאבל בארבעה מתוך חמשת המשחקים האחרונים.

אבדיה רשם גם כמה שיאי פרנצ'ייז שייכנסו לדפי ההיסטוריה של הוויזארדס. מדובר בפעם הראשונה מאז אלווין הייז ב-1977 ששחקן של הוויזארדס (בולטס בזמנו) מגיע ל-43 נקודות ו-14 ריבאונדים במשחק. בנוסף, אבדיה הפך לשחקן הכי צעיר של הוויזארדס מאז ג'ון וול ב-2013 שקולע 40 ומעלה במשחק.

דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס
דני אבדיה, וושינגטון וויזארדס | GettyImages, Jess Rapfogel

הוויזארדס עלו למשחק ללא קייל קוזמה החולה, וזו הייתה האות מבחינת אבדיה לקחת את המושכות. הפליקנס הציבו מולו בהגנה את זאיון וויליאמסון, שלא ידוע בתור שומר טוב במיוחד, ואבדיה נתן סימן לבאות כשצלף מולו מחוץ לקשת את הסל הראשון במשחק. הפליקנס נראו בשליטה והובילו בהפרשים קטנים לאורך רוב המחצית הראשונה, וירדו להפסקה ביתרון 8, כשאבדיה עוד נראה "רגוע" יחסית ומסיים את המחצית עם 14 נקודות ו-7 ריבאונדים.

ההתפוצצות של אבדיה הגיעה ברבע השלישי, בו עשה ככל העולה על רוחו בצד אחד, וראה את זאיון וויליאמסון נותן לו פייט בצד השני. אבדיה צלף 20 נקודות ברבע השלישי (עוד שיא קריירה), כשהוא משאיר את הוויזארדס במרחק נגיעה ושובר את שיא הקריירה הקודם שלו (25 נקודות).

ג'ורדן פול וטיוס ג'ונס התעוררו ברבע האחרון ועזרו לאבדיה לשאת בנטל ההתקפי ולהשאיר את המשחק תחרותי, אבל בצד השני ברנדון אינגרם חבר לוויליאמסון ויחד הם לא איפשרו לוויזארדס להתקרב מספיק. סל של אבדיה 54 שניות לסיום העמיד אותו על 43 נקודות וקיזז את ההפרש ל-4 בלבד, אבל אינגרם סגר עניין בהתקפה הבאה.

זה היה ההפסד השמיני ברציפות של וושינגטון, שירדה למאזן 45:9 למרות ערב בו השוותה שיא מועדון בשלשות (20) ולצד השיאים של אבדיה נהנתה גם מ-20 נקודות של קורי קיספרט ו-16 ו-7 אסיסטים של ג'ורדן פול.

הפליקנס מנגד רושמים ניצחון שביעי בשמונת המשחקים האחרונים, כולל שלושה רצופים, בדרך למאזן 22:33. זאיון וויליאמסון סיים עם 36 נקודות, 8 אסיסטים ו-6 ריבאונדים, סי ג'יי מקולום תרם 24 ו-6 אסיסטים ואינגרם סיים עם 18 ו-7.

אבדיה והוויזארדס ייצאו כעת לפגרת האולסטאר, והישראלי יקווה לחזור ממנה למשחק הבא מול דנבר באותו כושר מפלצתי.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי