אחרי עוד הצגה, ב-NBA מכתירים: יכול להיות שזה שחקן המשנה המושלם

play
שחקן ניו יורק ניקס ג'וש הארט | GettyImages, Elsa
"אם מכבי חיפה לא לוקחת אליפות זה כישלון מבחינתה" 47:43

הוא לא מפסיק לשחק, לא מפסיק להתלונן ולא מפסיק לקחת ריבאונדים בגובה 1.93 מטר. כל ניו יורק מאוהבת בג'וש הארט, ולא קשה להבין מדוע: "הוא הלב והנשמה של המועדון"

קבוצות: ניו יורק ניקס
(גודל טקסט)

ספק אם גם האופטימיים הגדולים ביותר האמינו שההשפעה של ג'וש הארט על ניו יורק תהיה כה דרמטית. הגארד/פורוורד הועבר בטרייד לתפוח הגדול אשתקד תמורת קאם רדיש, ריאן ארצ'ידיאקונו, סבי מיכאילצ'וק ובחירת סיבוב שני – ומיד הפך לאחד השחקנים האהובים במדיסון סקוור גארדן. העונה הוא גם הפך לאחד השחקנים החשובים ביותר במכונה של תום ת'יבודו – על אחת כמה וכמה לאור הפציעות של ג'וליוס רנדל, או ג'י אנונובי ומיטשל רובינסון.

המאמן הקשוח, שידוע בין היתר בדקות המשחק המרובות שהוא מעניק לכוכבים שלו, שיתף את הארט 44 דקות, 42 דקות, 42 דקות, 40 דקות, 47 דקות, 45 דקות, 43 דקות ו-42 דקות מאז פגרת האולסטאר (השחקן היחיד ששיחק כל כך הרבה בשמונה משחקים רצופים היה ג'יימס הארדן ב-2016). הלילה (בין שלישי לרביעי), עם חזרתו של אנונובי, הארט קיבל 39 דקות "בלבד", וסיפק תצוגת תכלית בלתי רגילה מול פילדלפיה: 20 נקודות, 19 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, במה שהיה הטריפל דאבל הרביעי שלו העונה.

הניקס פירקו את פילדלפיה והארט ירד לספסל שש דקות לסיום, לסטדינג אוביישן בגארדן, בלי שיכול היה לקטוף את הריבאונד ה-20 שלו. "זה יכול היה להיות נחמד, אבל תומאס ת'יבודו הוציא אותי", אמר בסרקסטיות. "יכולתי לעשות משחק של 20-20, אבל תומאס הוציא אותי. אני מעריך את זה". המאמן נשאל בחזרה האם הארט כעס עליו בסיום ואמר בחיוך: "הוא תמיד יתלונן על משהו. זה נכנס באוזן אחת ויוצא מהשניה. הוא משחק כדי לנצח וזה מה שאני אוהב בו, לא אכפת לו מהמספרים".

הארט, אחד השחקנים המשעשעים בליגה, נשאל האם הפך למכונת טריפל דאבלים ואמר: "לא, לא, לא. אני פשוט רץ ומתפלל שאתפוס את הכדור. אם אני תופס אותו, אני ממשיך לרוץ".

אף שהוא מתנשא לגובה 1.93 מטר ופתח 24 פעמים בלבד בחמישייה, הארט מוריד 7.7 ריבאונדים למשחק – יותר ממיילס טרנר, לברון ג'יימס, קריסטאס פורזינגיס, פאולו באנקרו, קווין דוראנט, פסקל סיאקם, ארון גורדון, ג'ארן ג'קסון ג'וניור, זאיון וויליאמסון ורבים אחרים. במהלך 2024 היו לו גם משחקים של 19 ריבאונדים מול קליבלנד, 18 ריבאונדים מול גולדן סטייט ו-15 מול פיניקס. מאז פגרת האולסטאר הוא עומד על 15.7 נקודות, 11.2 ריבאונדים ו-5.4 אסיסטים למשחק.

"האם אני אוהב לשחק פאוור פורוורד? לא", אמר בחודש שעבר השחקן שלפי חברו הטוב ג'יילן בראנסון, "לרגע לא מפסיק להתלונן". הארט הוסיף: "האם אני אוהב לרדוף אחרי גארדים קטנים מאחורי חסימות? לא. אבל אי אפשר לנצח בלי להקריב. עד כמה שאני שונא להודות בכך, אם ת'יבס יגיד לנו לעשות משהו, אנסה לעשות אותו כמיטב יכולתי. אבל כן, אני הולך להתלונן, תמיד אמצא משהו להתלונן עליו".

"יש שחקנים שנכנסים לעניינים אחרי שהם קולעים זריקה", סיפר. "אצלי זה דרך מהלך בהגנה או ריבאונד, ככה אני נכנס למשחק. קרעתי את התחת בשבועות האחרונים". מאמן קליבלנד ג'יי בי ביקרסטאף, שחווה את נחת זרועו של הארט בשבוע שעבר, טען: "הוא הלב והנשמה של הניקס. ניסינו להוציא אותו מהמשחק, כי כל הקבוצה שואבת אנרגיה מהמהלכים שלו".

שחקן העבר של הניקס גרג אנתוני הילל: "הוא מייצג מה זה אומר להיות שחקן המשנה האולטימטיבי. הוא עושה הכל על הפרקט, נותן לך כל מה שצריך כדי לנצח משחקים".

מי שחזר אחרי היעדרות בת 18 משחקים הוא אנונובי, ואיתו הניקס כבר במאזן 2:13. בדקות שהוא על הפרקט, ניו יורק מנצח תאת היריבות של ב-282 נקודות – מדד הפלוס-מינוס הגבוה בהיסטוריה של שחקן ב-15 המשחקים הראשונים שלו בקבוצה חדשה. הארט, אגב, עומד על פלוס-מינוס עונתי של +477 – שני רק לבראנסון (+542).

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי