ההלם, התגובה וזעזוע המוח: מאחורי ההטבעה המדהימה של אנתוני אדוארדס

play
גם הוא התרשם. אדוארדס | רויטרס
דני אבדיה באימון וושינגטון וויזארדס 00:53

כוכב מינסוטה "החתול" שבר את הרשת עם הדאנק על הפרצוף של שחקן יוטה, לאחר מכן התברר ששניהם נפצעו מעוצמת האירוע: "זה עושה לי צמרמורת"

(גודל טקסט)

אנתוני אדוארדס הוליך את קבוצתו לעוד ניצחון הלילה (בין שני לשלישי), בהמשך עונה אישית נהדרת עבורו ועבור קבוצתו, אבל דאנק אחד גנב את ההצגה במהלך ה-104:114 של מינסוטה על יוטה. "חשבתי שאני הולך לפספס את זה כי לא הייתי קרוב לטבעת, אבל איכשהו אלוהים רצה את זה בשבילי", אמר אדוארדס, שקלע 25 מתוך 32 הנקודות שלו לאחר המחצית, אבל יודע היטב: ההטבעה שלו על ג'ון קולינס היא גולת הכותרת.

כצפוי, הדאנק הפך מיד לוויראלי ברשתות החברתיות, כשרבים חגגו את הפרצוף ההמום של קייל אנדרסון, שחקן מינסוטה שהיה לצדו. הפוינט גארד הוותיק של הטימברוולבס, מייק קונלי, אמר שאולי זה היה הדאנק הטוב ביותר שהוא ראה אי פעם באופן אישי. "הוא כמעט כמו חתול," אמר קונלי. "הוא פשוט ממשיך קדימה ונוחת על הרגליים. דברים כאלה הם מה שעושים אותו למי שהוא, וממחישים עד כמה".

אנתוני אדיוארדס, שחקן מינסוטה מטביע מעל ג'ון קולינס מול יוטה ג'אז
אנתוני אדיוארדס, שחקן מינסוטה מטביע מעל ג'ון קולינס מול יוטה ג'אז | אימג'בנק GettyImages, Alex Goodlett
אנתוני אדוארדס, שחקן מינסוטה מטביע מול יוטה ג'אז
גם הוא התרשם. אדוארדס | רויטרס

אדוארדס אמר שהוא גדל כמעריץ של שחקנים כמו וינס קרטר, שהיו ידועים ביכולת ההטבעה שלהם, וכעת הוא גאה להיכלל ברשימה מכובדת, של שחקנים שסיפקו מהלך היילייט לפנתיאון. "זה עושה לי צמרמורת, אחי, כי תמיד חלמתי להטביע על מישהו כזה", אמר אדוארדס.

קולינס ואדוארדס נפצעו שניהם במהלך האירוע: אדוארדס נפגע באצבע הקמיצה השמאלית שלו ונרע אותה לאחר שידו התנגשה בעצם הלחי של קולינס. הוא ירד לחדר ההלבשה במהלך פסק זמן שלאחר מכן, החזיר את האצבע למקומה, חבש אותה וחזר לפעולה. קולינס לא שיחק כל הרבע הרביעי מחשש לזעזוע מוח. מאוחר יותר אובחן כי פציעתו היא חבלה בראש.

לאחר המשחק אדוארדס צפה בהילוכים חוזרים של ההטבעה, ואמר ש"זה כנראה הדאנק הכי גדול בחיים שלי". בירידה לחדר ההלבשה ילד ביקש ממנו את החולצה, ונדמה היה שהוא אומר "אני חייב לתת אותה לקולינס", עם עקיצה לכאורה לשחקן שעליו הטביע. לאחר מכן התברר שהוא התכוון לקולין סקסטון, חברו הקרוב, איתו תיכנן מראש להחליף חולצות בסיום.

"הו אלוהים!": אדאוארס מתרשם מהדאנק שלו

עקץ את קולינס? לא ממש

הטימברוולבס איבדו את נאז ריד בפציעת ראש במחצית הראשונה, שיחקו ללא הפצועים הפותחים רודי גובר וקרל-אנטוני טאונס, ועדיין ניצחו. "זה נותן לכולם אנרגיה," אמר אדוארדס. "זה גורם לכולם לרצות להגן, לרצות להשיג עצירות בהגנה. זה הופך את המשחק למרגש יותר".

אדוארדס גם רשם 8 אסיסטים, 7 ריבאונדים ו-2 חסימות במהלך 38 דקות. האנרגיה הבלתי פוסקת שלו בשני קצוות המגרש הרשימה גם את היריבה. "זה מי שהוא", אמר מאמן יוטה וויל הארדי. "הוא אולסטאר. הוא שחקן נהדר". מנגד, רבים ברשת טענו שמדובר בכלל בעבירה של השחקן המתקיף, ששלח מהלומה לפרצוף של קולינס, אבל גם הם יודעים: זה עוול להרוס כזה מהלך.

"הוא תמיד היה בחור שבאמת יכול להפוך את המשחק", אמר מאמן טימברוולבס כריס פינץ'. "הוא יודע מתי להתעלות. יודע מתי לעשות את המהלך הגדול. הוא יכול לייצר יש מאין. עכשיו הוא כבר הרבה יותר משופשף ומיומן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי