הרצף הארוך בקריירה והרשימה המחמיאה: דני אבדיה "היה ענק"

play
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה מול שחקן טורונטו ראפטורס גארי טרנט | רויטרס
וושינגטון וויזארדס מוכרת: כובעים עם הקדשה של דני אבדיה 00:40

הישראלי סופר 10 משחקים ברציפות עם 14 נקודות או יותר, ויש לו יותר דאבל-דאבלים העונה מזאיון, פורזינגיס, אדוארדס ואחרים. פול החמיא אחרי ניצחון וושינגטון על טורונטו, גם המאמן קיף: "אני סומך עליו, אז אנחנו שמים את הכדור אצלו יותר"

(גודל טקסט)

העונה האישית הטובה של דני אבדיה ב-NBA נמשכה גם הלילה (בין שבת לראשון), כשהישראלי סיים עם 22 נקודות ו-13 ריבאונדים, לצד 5 אסיסטים, ב-109:112 הצמוד של קבוצתו על טורונטו.

אבדיה נראה נהדר בפתיחה והגיע ל-21 נקודות בתום שלושת הרבעים הראשונים. באחרון נחלש, ואף החטיא שתי זריקות עונשין גורליות, אך קבוצתו שרדה וחגגה ניצחון שני ברציפות – בפעם השלישית בלבד העונה.

הישראלי סופר כבר עשרה משחקים ברציפות עם 14 נקודות או יותר – הרצף הארוך ביותר בקריירה. מאז תחילת פברואר ערך 19 משחקים, ורק בשניים מהם קלע פחות מ-13 נקודות.

היה זה דאבל דאבל רביעי במהלך חודש מרץ ו-13 בסך הכל העונה – כמו קווין דוראנט, אנדרה דראמונד, פסקל סיאקם ודניאל גאפורד, ויותר משמות כמו דווין בוקר, ארון גורדון, ג'מאל מארי, זאיון וויליאמסון, קריסטאפס פורזינגיס, שיי גילג'ס אלכסנדר, אנתוני אדוארדס, דריימונד גרין, דונובן מיטשל, ג'ימי באטלר, ג'יילן בראון, דיארון פוקס ורבים אחרים.

עדות למשקל החדש שאבדיה תפס בהתקפה של בריאן קיף ניתן למצוא מעמודת הזריקות למשחק – בנובמבר רשם 9.5 כאלה לערב, בדצמבר 8.5, בינואר 9.7, בפברואר 13.1, ובמרץ 13.4. הלילה, למשל, הוא זרק לא פחות מ-19 פעמים מהשדה – שני רק להתפוצצות המופלאה מול ניו אורלינס (43 נקודות, 13 מ-24 מהשדה).

היעילות אולי לא היתה בשיאה הלילה (8 מ-19 מהשדה, 3 מ-8 ל-3, 3 מ-6 מהעונשין), אך וושינגטון ממשיכה לשים את הכדור בידיים של הפוינט-פורוורד שלה, ודברים טובים קורים. "אני מאמין בו, אז אנחנו בהחלט נותנים לו את הכדור יותר", אמר המאמן קיף. "חלק מזה זה גם הריבאונדים שלו – הוא מוציא התקפות מתפרצות, והיכולת שלו לדהור קדימה, להגיע לטבעת – בין אם עבור עצמו או עבר החברים – היא נהדרת".

"היה משחק מלוכלך, שתי הקבוצות שיחקו טוב", סיכם אבדיה בריאיון על הפרקט בסיום המשחק. "התקשינו למשך רגעים מסוימים, אבל נשארנו ביחד עד הסוף. זה ניצחון טוב". במסיבת העיתונאים הוסיף: "כעסתי שהחטאתי את קליעות העונשין. זה לא אני. אפילו שניצחנו ירדתי על עצמי כי כל הקריירה אני קולע מהקו במאני טיים. החברים לקבוצה היו נהדרים כי הם באו לתמוך בי וזה נתן תחושה טובה. עשינו עבודה טובה בסיום, תיקשרנו, זה ניצחון קבוצתי".

בעוד אבדיה נחלש ברבע האחרון, ג'ורדן פול דווקא התחמם וקלע 14 מ-18 הנקודות שלו כדי לסגור עניין. בהיעדרו של טיוס ג'ונס לקח פול את מלאכת הריכוז וסיים עם 12 אסיסטים – שיא עונתי, בעונה בה הוא מחלק 3.8 כאלה בלבד. "דני היה ענק", פרגן בסיום. אבדיה החמיא בחזרה ואמר: "פול היה גדול. אנחנו זקוקים לו, הוא אחד היוצרים הכי טובים שלנו וכשהוא פורח, כולנו פורחים. יש לו חלק גדול בניצחון".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי