דמעות, בעיטות, קללות, סליחות: הלילה האמוציונלי ב-NBA

play
סטף קרי, גולדן סטייט ווריירס | GettyImages, Mike Ehrmann
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 27.3 06:32

גרין גרם לקרי להוציא את כל הרגשות החוצה, ולהתעלות בדרך לניצחון קריטי לווריירס. וגם: שערוריית השיפוט של שלישיית ה"ביץ'"

(גודל טקסט)

ככל שהפלייאוף מתקרב והמאבקים על הכניסה אליו עולים שלב, כך גם האמוציות יוצאות החוצה בווליום גבוה יותר. הלילה (בין רביעי לחמישי) האחרון ב-NBA סיפק קשת רחבה של רגשות, מתסכול עד כדי בכי, זעם שהוביל לקללות ועד שילוב של שמחה ועצבנות אפילו ברגעים הטובים.

ערב מטלטל היה זה עבור סטף קרי, שהראה כמה הוא לוקח ללב גם אחרי ארבע אליפויות, בעונתו ה-15 ובגיל 36. פחות מארבע דקות בתוך משחק החוץ באורלנדו, דריימונד גרין עשה זאת שוב והורחק בפעם הרביעית העונה, בגין שתי עבירות טכניות שספג בזו אחר זו לאחר שמחה בפני השופטים. כשגולדן סטייט כל כך קרובה לסיים את העונה בלי מקום בפלייאין אפילו, קרי ידע כמה גרוע וחסר אחריות התזמון להתנהגות הסוררת של חברו לקבוצה, ולפני שהמשחק חודש הוא נענע את ראשו כלא מאמין, בזמן שהתהלך על הפרקט ודמע, כשהוא מתקשה להכיל את הסיטואציה.

גם ההופעה שלו על המגרש לא בדיוק עזרה לרומם את מצב הרוח. סטף החטיא הלילה (33% מהשדה) יותר ממה שהוא רגיל, אבל בסופו של משחק, את הזריקה החשובה הוא קלע – 33 שניות לסיום הרבע הרביעי, שלשה שלו סגרה עניין עבור הווריירס שניצחו 93:101 ושמרו על המקום ה-10 במערב. אחרי שחגג בתנועת ה"לילה טוב" המפורסמת, קרי פרק את העצבים והתסכול בבעיטה לשלושה כיסאות על הספסל. אחרי הניצחון, גרין חיכה לו ליד חדר ההלבשה באותה פוזה של "לילה טוב", והשניים התחבקו.

"אנחנו צריכים אותו. הוא יודע את זה. כולנו יודעים את זה", אמר קרי על גרין. "כל מה שנחוץ כדי שהוא יהיה על המגרש, זמין עבורנו, זה מה שצריך לקרות. במיוחד בשלב הזה של השנה. זאת הייתה דרך קשוחה להתחיל את המשחק".

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס
התקשה לראות מה עובר על חברו. קרי | אימג'בנק GettyImages, Mike Ehrmann
סטף קרי, גולדן סטייט ווריירס
| אימג'בנק GettyImages, Mike Ehrmann

גרין הוא השחקן הראשון ב-NBA שמורחק ארבע פעמים בעונה אחת, מאז שקווין דוראנט עשה זאת במדי אותה גולדן סטייט ב-2017/18. המאמן סטיב קר הודה שהגיע לו להיזרק מהמשחק, אבל זה לא סותר את ההתקדמות שעשה מבחינת השליטה באמוציות שלו, מאז ההשעיה הארוכה שלו בינואר.

קרי הסביר מה עבר עליו ברגעי התסכול: "אנחנו יודעים כמה חשוב להיכנס לקצב בשלב הזה של העונה ולהבטיח מקום בפלייאין, אנחנו לא רוצים לעשות נזק לעצמנו". על הבעיטה בספסל אמר: "זו הייתה הוצאת קיטור קטנה. דבר לא מובטח בליגה הזו. איך שהעונה התפתחה ואנחנו מוצאים את עצמנו עם הגב לקיר, אני לא יודע כמה היו מהמרים עלינו במשחק כזה – משחק שני ביומיים, בלי שני שחקני חמישייה – ומצאנו דרך לנצח".

שחקן פילדלפיה סיקסרס קלי אוברה ג'וניור מול שחקן לוס אנג'לס קליפרס פול ג'ורג'
סיום מורט עצבים. אוברה ג'וניור זורק מעל פול ג'ורג' | אימג'בנק GettyImages, Tim Nwachukwu

התפרצות רגשות רצינית הייתה גם בפילדלפיה, אחרי סיום מותח ומורט עצבים בין הסיקסרס ללוס אנג'לס קליפרס. קוואי לאונרד קלע את הנקודות שהכריעו לטובת האורחת, במהלך של סל ועבירה שקבע 107:108, אבל דווקא מה שקרה אחר כך עורר הדים: קלי אוברה ג'וניור קיבל שתי הזדמנויות לקלוע סל ניצחון לפילי, בראשונה הוא נחסם בידי לאונרד ובשנייה נבלם בגופו של פול ג'ורג' שביצע עבירה במהלך האחרון של המשחק, אלא שהשריקה לא הגיעה – והסיקסרס המשיכו לאבד גובה במזרח עם הפסד רביעי בחמישה משחקים.

גם המאמן ניק נרס וגם אוברה השתלחו בשלישיית השופטים מיד עם הישמע הבאזר האחרון. נרס צרח לעברם שהייתה "פ*קינג עבירה", בעוד שאוברה הצביע על כל אחד משלושת אנשי המשרוקית ואמר לכל אחד בתורו: "אתה ביץ', אתה ביץ', אתה ביץ'".

אף שהתגובה עצמה לא לגיטימית וככל הנראה תגרור עונש כזה או אחר, השופטים עצמם הודו שהיא הייתה מוצדקת. השופט הראשי קווין סקוט אמר בסיום: "בזמן אמת, הצוות פירש את המהלך האחרון כאילו השומר קפץ בצורה אנכית. עם זאת, בבדיקת הווידאו אחרי המשחק, הבחנו בכך ששחקן ההגנה פול ג'ורג' נע קלות שמאלה, והייתה צריכה להישרק עבירה".

אוברה הגיב בסיום: "קודם כל, זה היה להט הרגע. היה משחק כדורסל אינטנסיבי, אנחנו לא מושלמים, השופטים לא מושלמים ואני רוצה להתנצל על כך שאיבדתי את קור הרוח, כי זה משהו שאני מנסה לעבוד עליו בכל יום, והפעם לא הצלחתי. אז אני רק מבקש סליחה. אבל ראיתי את המאמן נרס מתרגז, ואם המאמן שלנו נלחם שם בשבילנו, אז אני אעמוד לצדו. בסופו של דבר זה לא היה בסדר ואני אקבל כל עונש שיבוא, אני צריך להשתפר במובן הזה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי