לפרק את החבילה? קרי במסר להנהלה: "לא מדמיין את עצמי בלי קליי ודריימונד"

play
קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס | רויטרס
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה 04:08

גולדן סטייט הושפלה והודחה, תומפסון איכזב במשחקו האחרון בחוזה, קר מודה ש"מחכה קיץ ארוך של מחשבות" אבל הכוכבים נחושים להישאר יחד: "אנחנו לא מהארגונים האלה"

(גודל טקסט)

יתכן שזה אקורד הסיום של אחת הקבוצות הגדולות בתולדות ה-NBA. ההדחה של גולדן סטייט הלילה (בין שלישי לרביעי) מהפלייאין לאחר תבוסה 118:94 מול סקרמנטו, שולחת את גולדן סטייט הגדולה לקיץ ארוך של מחשבות, ממנו היא עשויה לחזור בגרסה אחרת לחלוטין, בלי לפחות אחד משלושת הכוכבים שסביבם נבנתה השושלת.

החשוד המיידי הוא כמובן קליי תומפסון. הצלף בן ה-34, פעם סלע של יציבות במאני טיים, סיים את העונה בצורה עגומה ומתסכלת, עם 0 נקודות ו-0 מ-10 מהשדה (כולל 0 מ-6 מהשלוש) דווקא במשחק הדחה בו ציפו ממנו להתעלות. תומפסון מסיים חוזה כעת, ויהפוך לשחקן חופשי אחרי אחת העונות הכי חלשות בקריירה שלו. הוא קלע 17.9 נקודות בממוצע למשחק, הכי מעט מאז עונתו השנייה ב-NBA, ונמצא בירידה חדה. תומפסון אימץ העונה באופן מעורר השראה תפקיד חדש כשחקן השישי של הווריירס, ובחלק לא מבוטל מהמשחקים נראה טוב בנישה החדשה שלו מהספסל, אבל ספק רב אם הווריירס יחליטו להאריך את חוזהו לאור הירידה הברורה ביכולתו.

תומפסון נראה מהורהר ומכונס בעצמו בסיום, וירד באיטיות לכיוון חדר ההלבשה כשהוא מביט לצדדים, ונוצר את הרגע – אולי האחרון שלו במדי גולדן סטייט. כך או אחרת, חבריו לקבוצה העבירו מסר ברור להנהלה בסיום המשחק. "אין לי שום סיבה לחשוב שההנהלה שלנו לא תדאג לנו בנושא הזה", אמר דריימונד גרין בנוגע לעתידו של תומפסון, וגם לעתידו שלו – בעקבות השמועות על כך שהוא עלול לעבור בטרייד. "יש הרבה ארגונים ב-NBA שפועלים אך ורק מתוך מחשבה על טובתו ותועלתו של הארגון, אנחנו לא אחד מהם".

סטפן קרי, גולדן סטייט ווריירס
נאמנות טוטאלית. קרי | אימג'בנק GettyImages, Ezra Shaw

גם סטף קרי, שהיה נקודת האור של הווריירס עם 22 נקודות, הבהיר בסיום: "אני לא יכול לדמיין את עצמי ללא קליי ודריימונד. אני מבין שהליגה משתנה, שיש הרבה על מה לחשוב והרבה מקום לדיונים, אבל גם יודע שקליי, דריימונד ואני רוצים ומחוייבים לנצח. זה כל מה שאכפת לי ממנו".

סטיב קר השמיע דברים ברוח דומה. "אנחנו זקוקים לקליי. נותרו לו עוד שנים טובות, אני משוכנע בזה. אני יודע שאני אומר את זה בשם כולם בארגון שלנו: אנחנו רוצים את קליי בחזרה, אנחנו רוצים אותו נואשות".

קר המשיך: "אני כל כך אוהב את קליי. ראיתי מקרוב איך בשנים האחרונות הוא נאבק בתחושות המתסכלות שנוצרו בעקבות הפציעות שעבר. ראיתי אותו עושה מהפך בגישה העונה, ומקבל על עצמו תפקיד חדש. היה קשה לראות אותו מתקשה בצורה כזאת הערב".

קליי תומפסון, גולדן סטייט ווריירס
מחשבות על עזיבה? קליי תומפסון | אימג'בנק GettyImages, Ezra Shaw

מצד שני, גם קר מבין שלטובת הקבוצה, יצטרכו להיות שינויים. "זה גלגל החיים. אי אפשר להיות בטופ לנצח, ואין ספק שאנחנו עומדים בפני קיץ ארוך של מחשבות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי