לברון נדהם: ההצגה של זאיון הזכירה את הפוטנציאל וגם את ההחמצה

play
תמצית הקריירה שלו, בערב אחד. זאיון | GettyImages, Jonathan Bachman
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה 04:08

וויליאמסון נצץ לראשונה על הבמה הגדולה והוכיח גם לג'יימס ש"הוא כישרון של פעם בדור", אבל הפציעה שמנעה ממנו ניצחון ועלולה להשבית אותו מהמשחק המכריע הבא, המחישה את הבעיה שעוצרת אותו

(גודל טקסט)

אחרי שקלע 40 נקודות, הוריד 11 ריבאונדים, חילק 5 אסיסטים ורשם שלל היילייטס מול לברון ג'יימס, זאיון וויליאמסון קיבל את החותמת הסופית: מדובר בסופרסטאר.

"הוא עומד להיות כוכב גדול למשך הרבה מאוד זמן", שיבח אותו ג'יימס בתום הניצחון 106:110 של הלייקרס על ניו אורלינס, שהושג במידה רבה בזכות פציעה של וויליאמסון שלוש דקות לסיום המשחק. "הוא התחיל את העונה פחות טוב, אבל אין ספק שמדובר בכישרון של פעם בדור. הוא ימשיך להשתפר, והיום קיבלנו הצצה קטנה לכמה גדול הוא יכול להיות. היכולת שלו לחדור עד לטבעת מול גארדים או ביגמנים ולסיים בקלות לא חשוב מי עומד מולו – זה מרשים ביותר – ובנוסף לכל, הוא לא חושש להתחרות, וזה דבר נהדר. מדובר בכוכב".

זאיון וויליאמסון, ניו אורלינס פליקנס
הותיר רושם עז גם על הבכירים ביותר, אבל יש סימני שאלה שלא מרפים | אימג'בנק GettyImages, Jonathan Bachman

זו הייתה ההופעה הראשונה בקריירה של זאיון בפוסט-סיזן, והוא נראה בה נהדר. לצערו, פציעה ברגל שמאל כשנותרו שלוש דקות על השעון, רגע אחרי שחסם את לברון ג'יימס במהלך גדול, קטעה את המומנטום של ניו אורלינס. זאיון ירד לקבל טיפול כשלוח התוצאות מראה על שוויון, ועד הסיום הלייקרס הצליחו לפתוח פער קטן ולנצח.

זה לא שינה את הרושם העז שהותיר וויליאמסון גם על בכירי הפרשנים. "זאת הפעם הראשונה שצפיתי בו משחק ואמרתי לעצמי, 'הבחור הזה אולי יהפוך לכוכב-על'. הוא היה דומיננטי, אקספלוסיבי, היה כיף לראות אותו", אמר צ'ארלס בארקלי, ושאקיל אוניל שאיתגר את זאיון לפני המשחק "לקלוע 40 ולהראות שהוא כוכב אמיתי", קיבל את מבוקשו. "התרשמתי ממנו מאוד. ראינו מה הוא מסוגל לעשות", הוסיף שאק.

אבל יש גם את סימני השאלה שלא מרפים מזאיון, הנוגעים למידת הכשירות והבריאות שלו. הפציעה הלילה, בעיצומו של המשחק הכי גדול בקריירת ה-NBA שלו, הדגישה לא רק את הפוטנציאל העצום שגלום בו, אלא גם את ההחמצה.

וויליאמסון מרבה להיפצע, לא מצליח להישאר בריא לאורך זמן (למרות שהעונה עשה התקדמות גדולה בנושא), ואחרי הפציעה הלילה גם סימני השאלה צפים. כך או אחרת, על פי דיווחים ראשוניים, וויליאמסון סובל ממתיחה בשריר ההמסטרינג, כך שספק גדול אם יעמוד לרשות הפליקנס במשחק מול סקרמנטו על העלייה לפלייאוף מהמקום השמיני.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי