אקס מכבי תל אביב הורשע בהונאת ענק ונידון ל-18 חודשי מאסר

play
במעצר על הונאה. ביינום | יותם רונן
שחקן מכבי תל אביב בונזי קולסון עם האוהדים 00:24

וויל ביינום, שכיכב במדים הצהובים וגם בישראל נעצר בזמנו בחשד לדריסה, הורשע בבית המשפט הפדרלי במנהטן ויישב בכלא: "שיקר לחבר המושבעים בעודו תחת שבועה"

(גודל טקסט)

באוקטובר 2021 נחשפנו לפרשת ענק בארצות הברית, בעקבותיה שחקני עבר ב-NBA נעצרו בחשד להונאת מערכת הבריאות והרווחה של הליגה, כשבין העצורים היו גם כוכבי מכבי תל אביב בעברם וויל ביינום ואלן אנדרסון. הלילה (בין שלישי לרביעי) נערך משפטו של ביינום, שהורשע ונשלח ל-18 חודשי מאסר בפועל.

ביינום בן ה-41 הגיע למכבי תל אביב אחרי שנתיים בגולדן סטייט ווריירס ועזב את ישראל בקיץ 2008, חודשים ספורים אחרי שנסגר תיק הדריסה כנגדו בטענה שהוא זה שהותקף ונאלץ להימלט ברכבו. הוא שב ל-NBA וכיכב שש שנים בדטרויט פיסטונס, אך ב-2015 סיים את דרכו בליגה הטובה בעולם במדי הוויזארדס. כעבור מספר שנים, עם התפוצצות פרשת ההונאה, ביינום שב לכותרות בהקשרים שליליים והפעם גם הורשע ויישב במאסר בהתאם להחלטת בית המשפט הפדרלי במנהטן.

וויל ביינום, כדורסלן
ירצה עונש מאסר במשך שנה וחצי. ביינום | אימג'בנק GettyImages

כאמור, ביינום הורשע בהונאת מערכת הבריאות והרווחה של ליגת ה-NBA באמצעות הודעות כוזבות הנוגעות למצבו רפואי, כולל הצגת חשבוניות מזויפות שעל פיהן שילם מעל 200 אלף דולר עבור שירותים וטיפולים רפואיים שמעולם לא התרחשו, אולם דרך מערכת הרווחה זכה לקבל החזרים בסכומי עתק.

ביינום הוא אחד מלמעלה מ-20 אנשים שהורשעו במסגרת הפרשה: "וויל שיקר לחבר המושבעים בעודו תחת שבועה. גזר הדין שלו מהווה אזהרה מוחלטת לאנשים שמנסים לעוות את הצדק", הובהר בתגובה לכך שנענש בחומרה יתרה לעומת שחקני עבר אחרים שהורשעו ויישבו במאסר גם כן, אולם לתקופה קצרה יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי