אפילו הקמע מרוויח יותר: סקנדל השכר של קייטלין קלארק הגיע עד ביידן

המשכורת המעליבה של השחקנית שכבשה את ארצות הברית התגלתה, חשפה את פערי השכר המטורפים מה-NBA, והגיעה עד לשולחן הנשיא, שקרא: "תנו לבנותינו את מה שמגיע להן"

(גודל טקסט)

קייטלין קלארק כבר התחילה לחולל שינוי בכל הנוגע ליחס כלפי כדורסל נשים בארצות הברית, אבל יתכן שמעברה ל-WNBA יטמון בחובו גם בשורה כלכלית.

אחרי שנבחרה ראשונה שלשום בדראפט ה-WNBA על ידי אינדיאנה פיבר, חשף האתר "Sportrac" את השכר שקלארק, שהפכה לתופעה שכבשה את אמריקה, תרוויח בשנים הבאות. מדובר בשכר מעליב לכל הדעות עבור שחקנית במעמדה (מבלי לקחת בחשבון סכומים גבוהים שככל הנראה תכניס לכיסה מחוזי פרסום): בסך הכל, במסגרת חוזה הרוקית שלה, הגארדית בת ה-22 תרוויח בארבע השנים הקרובות 338,056 דולר בלבד, שיחולק לה באופן הדרגתי. בשנתה הראשונה בליגה היא תרוויח 76,535 דולר בלבד, ואם אינדיאנה תחתים אותה על חוזה חדש ב-2027, שכרה יגדל ל-97,582 דולר בשנה.

הנתונים הללו גררו תגובות רבות בארצות הברית, שם מיהרו להשוות את תנאיהן של השחקניות ב-WNBA לשחקנים ב-NBA, למרות נתוני פתיחה שונים (עונת ה-WNBA אורכת ארבעה חודשים בלבד, ורבות מהשחקניות משחקות בשאר חודשי השנה מחוץ לארצות הברית).

קייטלין קלארק לצד קומישינרית ה-WNBA קטי אנגלברט אחרי בחירתה בדראפט
קייטלין קלארק לצד קומישינרית ה-WNBA קטי אנגלברט אחרי בחירתה בדראפט | GettyImages, Sarah Stier

רק לשם השוואה, ויקטור וומבניאמה, כוכב סן אנטוניו שנבחר ראשון בדראפט ה-NBA האחרון, קיבל מיד עם הצטרפותו לליגה חוזה רוקי של 55.2 מיליון דולר לארבע שנים. לצורך העניין, רק כדי לסבר את האוזן – אפילו הקמעות של קבוצות ה-NBA (לרוב מדובר בגברים שמתפעלים בובה כלשהי, ומספקים בידור לקהל בפסקי זמן ומחציות) מרוויחים שכר גבוה יותר משל קייטלין קלארק.

"רוקי", הקמע של דנבר נאגטס, מרוויח כ-625 אלף דולר בשנה – פי כמה וכמה מהשכר שקלארק תרוויח השנה. בממוצע, קמע ב-NBA מרוויח כ-60 אלף דולר בשנה.

הפער האבסורדי והדיון הער בתקשורת האמריקאית בנושא, הגיעו עד לשולחנו של ג'ו ביידן. הנשיא צייץ: "נשים ממשיכות לבחון את הגבולות של ענפי הספורט שלנו, ומעניקות השראות לכולנו. לצערנו, אנו נוכחים לדעת שגם את הטובה ביותר בתחומך, בתור אישה לא תקבלי את השכר שאת ראויה לו", כתב ביידן, וקרא: "הגיע הזמן שבנותינו יקבלו את אותן הזדמנויות כמו בנינו, הגיע הזמן שספורטאיות יקבלו את מה שמגיע להן".

במישור המעשי עדיין שום דבר לא נעשה כדי לתקן את העיוות, אבל בינתיים קייטלין קלארק הצליחה להעלות אותו על סדר היום – וגם זה לא דבר של מה בכך.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי