המהלך המלוכלך, הכוכב המתוסכל וה"מתאגרף" שחזר: סיכום הלילה בפלייאוף

play
ושוב, באותה נקודה. דונצ'יץ' | GettyImages, Megan Briggs
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה 04:08

ה"ניסיון לפצוע" את טייטום הסעיר את הליגה, הצוות המסייע סביב דונצ'יץ' שוב עורר תהיות, "זמן לילארד" חזר לפלייאוף, וגם הארדן שלח מסר

(גודל טקסט)

תם ונשלם משחק 1 בכל סדרות הסיבוב הראשון בפלייאוף ה-NBA. באופן מעט מפתיע, לראשונה אחרי 11 שנים, מאז 2013, לא ראינו ולו ניצחון חוץ אחד בשמונת המשחקים שפתחו את הסדרות, כשכל הקבוצות שומרות על הביתיות.

המגמה נשמרה גם בארבעת המשחקים שנערכו החל מאתמול, אל תוך הלילה. זה החל עם בוסטון שלא התקשתה להביס 94:114 את מיאמי, במשחק חד צדדי בו הסלטיקס הראו עליונות מוחלטת. ג'ייסון טייטום רשם טריפל דאבל עם 23 נקודות, 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, אבל לקראת סיום, עמוק בתוך הרבע האחרון, נפל קורבן למהלך שנוי במחלוקת כשקיילב מרטין גרם לו ליפול בצורה חזקה על הפרקט במאבק על ריבאונד.

לדברי בריאן סקלבריני, פרשן הבית של בוסטון, זה היה "מהלך מלוכלך, ומכוון".

"אריק ספולסטרה הזעיק פסק זמן דקה לסוף המשחק, במינוס 16, ו-30 שניות אחר כך המהלך זה פתאום קרה. זה מקרי? אני לא יודע…זה נראה לי קצת חשוד. ללכת בצורה כזאת על השחקן הכי טוב של הקבוצה היריבה? לא אהבתי את זה בכלל, כי מבחינתי זה מהלך מלוכלך, שלא קשור לכדורסל, וקיילב מרטין צריך להיענש".

האמירות של סקלבריני חוללו סערה ב-NBA, כשברחבי הרשת מזכירים את המוניטין המפוקפק של מיאמי, שידועה כקבוצה קשוחה במיוחד, שלא בוחלת באמצעים בדרך לניצחונות. כך או אחרת, טייטום עצמו דחה את הטענות הללו ואמר: "זה כדורסל של פלייאוף – משחק פיזי, מול יריבה פיזית, ודברים כאלה יכולים לקרות. כנראה שזו לא הפעם האחרונה שאקבל מכה כזאת בסדרה".

שחקני מיאמי היט, בוסטון סלטיקס מתקוטטים
"לא קשור לכדורסל"? שחקני מיאמי ובוסטון מתווכחים אחרי העבירה | אימג'בנק GettyImages, Winslow Townson

לוקה דונצ'יץ' ודאלאס הגיעו לפלייאוף במומנטום נפלא אחרי סדרה של ניצחונות, אבל כבר אחרי המשחק הראשון בפוסט-סיזן נשמעות הטענות הישנות והמוכרות על הצוות המסייע הלא מספיק טוב לכאורה שנבנה סביב העילוי הסלובני.

דונצ'יץ' סיים עם 33 נקודות ו-13 ריבאונדים, קיירי אירווינג תרם 31 ו-7, אבל המאבס ניצחו 97:109 במשחק הראשון, כששאר השחקנים למעט לוקה וקיירי מחברים 33 נקודות משותפות בלבד. במחצית השנייה, אחרי ניסיון מסירה של דונצ'יץ' למקסי קליבה שהפך לאיבוד כדור, נראה לוקה גוער בחברו לקבוצה, ומגיב בכעס ועצבים על כך שלא תפס את הכדור. בסך הכל, דאלאס קלעה 30 נקודות בלבד במחצית הראשונה, הכי מעט אי פעם של הקבוצה במשחק פלייאוף.

דונצ'יץ' שמר על פאסון בסיום ולקח את האחריות בעיקר על עצמו. "אני צריך להיות יותר אגרסיבי. אני זה שצריך להכתיב טון אחר במשחק הבא", אמר.

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס
ושוב, באותה נקודה. דונצ'יץ' | GettyImages, Megan Briggs

בצד השני, הקליפרס רשמו ניצחון מרשים ללא קוואי לאונרד, כשג'יימס הארדן מסיים את המחצית הראשונה עם 20 נקודות, בדרך ל-28 במשחק כולו – בערב שהזכיר ימים אחרים שלו, בהם היה אולי הסקורר הטוב בליגה.

"אני עדיין אחד הסקוררים הכי טובים שיש", העיד הארדן על עצמו בסיום. "התפקיד שלי בקבוצה דורש ממני דברים אחרים, אני אמור להיות האיש שמסדר לחברים מצבי קליעה והופך את החיים שלהם לקלים יותר. אבל כשמבקשים ממני לקלוע, אני יודע לעשות את זה".

מאמן הקליפרס טיירון לו הוסיף: "כשג'יימס קולע ככה, זה דבר עצום עבורנו. כשקוואי ופול ג'ורג' משחקים, הוא יודע שהוא לא צריך 'להשתולל' ולקחת על עצמו יותר מדי. אבל אם אחד מהם בחוץ, הוא תמיד לוקח צעד קדימה. הערב הוא נתן את הטון".

דמיאן לילארד, מילווקי באקס, מול אנדרו נמהארד, אינדיאנה פייסרס
"זמן לילארד" חזר, אחרי שנתיים | אימג'בנק GettyImages, Stacy Revere

כמו הקליפרס ללא קוואי, גם הבאקס ללא יאניס אנטטוקומפו היו זקוקים לכל נקודה של דמיאן לילארד. למזלה, הרכז הופיע כצפוי, ונראה בשיאו במשחק מול אינדיאנה. הוא צלף 19 נקודות ברבע הראשון, הכי הרבה שלו ברבע אחד בפלייאוף, וסיים את המחצית הראשונה עם 35 נקודות, בדרך לבליץ ולבריחה של מילווקי.

מילווקי ניצחה בסופו של דבר 94:109 ולילארד נותר על 35 נקודות עד הסיום, אבל התחושה שהותיר הייתה שיש על מי לסמוך בהיעדרו של הגריק פריק.

מאמן מילווקי דוק ריברס התרשם גם כן מהיכולת של לילארד "להדליק את הסוויץ'", ולעבור למוד פלייאוף. "יש לו מנטליות של מתאגרף, של מתאגרף מהטובים בעולם", אמר ריברס. "יש כמעט תחושה שהוא מגיע למשחקים כאלה כמו מתאגרף שמתאמן לקרב. וכשהמשחק מתחיל, הוא פשוט מוכן".

"בפלייאוף צריך לתת את הטון מההתחלה. נפגוש את היריבה הזאת כמה פעמים ברצף עכשיו, וצריך לבסס את הביטחון שלנו, במיוחד במשחקי בית", אמר לילארד, שהחמיץ את הפלייאוף בשנתיים האחרונות, אבל כאחד משחקני הקלאץ' הטובים ביותר בליגה, היה ברור שיתעלה. "בשנתיים האחרונות הייתי מבואס בשלב הזה של העונה. החופשות המוקדמות האלה היו מבאסות מאוד. בעונה שעברה היה לי קיץ ארוך, ארוך מדי, ודי נמאס לי. עכשיו אני נמצא בקבוצה ששואפת לזכות באליפות, שבנויה לזכות באליפות, ואני מתרגש להיות חלק מההזדמנות הזאת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי