רק מייקל ג'ורדן מעליו: המספרים ההיסטוריים של דונצ'יץ' בפלייאוף

play
שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' | GettyImages, Harry How
שחקן וושינגטון וויזארדס דני אבדיה 04:08

הסלובני רשם את משחקו ה-30 בפוסט-סיזן, הממוצעים נדירים - והפעם היתה גם הפתעה גדולה בהגנה. הקליפרס מודים: "ייקח זמן לקוואי להיכנס לקצב, ולנו למצוא את הקצב סביבו"

(גודל טקסט)

לוקה דונצ'יץ' הפך לאחד מכוכבי ה-NBA הגדולים ביותר פחות או יותר מהרגע שהגיע לליגה, כנער עם פוטנציאל אינסופי. אלא שבניגוד ללא מעט שחקנים צעירים אחרים, כשהאורות נדלקים והפלייאוף יוצא לדרך – הוא לא נעלם. נהפוך הוא: ברגעים החשובים ביותר, הסופרסטאר הסלובני רק משתפר, ויעידו על כך המספרים המדהימים.

דונצ'יץ' רשם הלילה (בין שלישי לרביעי) ב-93:96 על הקליפרס את משחקו ה-30 בפלייאוף, והוא עומד על ממוצעים של 32.5 נקודות, 9.3 ריבאונדים ו-7.8 אסיסטים למשחק. לשם השוואה, לברון ג'יימס רשם 27.6, 8.2 ו-7.1 ב-30 משחקיו הראשונים, והשחקן היחיד שמחזיק בממוצע נקודות גדול יותר בפוסט-סיזן הוא אחד שעונה לשם מייקל ג'ורדן (33.4).

ג'ורדן הוא גם השחקן היחיד מלבד דונצ'יץ' שמחזיק בממוצעי קריירה של לפחות 30 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים בפלייאוף. לשם השוואה, שאקיל אוניל וקארים עבדול ג'באר עומדים על 24.3 נקודות בפלייאוף, קארל מאלון על 24.6, דירק נוביצקי על 25.2, קובי בריאנט על 25.6, האקים אולג'וואן על 25.9, יאניס אנטטוקומפו על 26.6, סטפן קרי על 26.9, לברון על 28.4 וקווין דוראנט על 29.4.

גם שיתוף הפעולה עם קיירי אירווינג ממשיך להוכיח את עצמו. כשהסלובני נעצר, חברו לקו האחורי לקח פיקוד. "הוא מדהים", אמר לוקה. "זה קשה מאוד לקליפרס, כי הם מנסים לעשות דאבל טים ואז הוא פנוי. זה מדהים שהוא איתנו, הוא כל כך עוזר לי והוא בחור נהדר".

לוקה נוהג לספק הופעות התקפיות עוצרות נשימה, אך הלילה הוא הצטיין גם בהגנה – שחקני הקליפרס קלעו 2 מ-17 בלבד מהשדה (!) כשנשמרו על ידי לוקה, כשקוואי לאונרד, ג'יימס הארדן ופול ג'ורג' לא קלעו עליו אפילו נקודה. "זה הפלייאוף", אמר דונצ'יץ'. "זה שונה. אני מתגאה גם בהגנה שלי, למרות מה שהשונאים אומרים. זה פשוט כיף".

"הוא כמו בנג'מין באטן", אמר ג'ייסון קיד על הכוכב שלו, ששיחק 46 דקות, "זה כאילו הוא הולך אחורה. אם תבקשו ממנו, הוא ישחק גם 48 דקות. שתי הקבוצות לא הגיעו ל-100 נקודות, זה היה כדורסל של שנות התשעים בשיאו".

"צריך לסמוך עליו, לתת לו להיות עצמו ולאפשר לו לגדול", הוסיף קיירי. "הוא עדיין צעיר מאוד, המטרה שלו היא לזכות באליפות. יש לו כך הרבה תשוקה וכולנו ניזונים ממנו".

שחקן דאלאס מאבריקס לוקה דונצ'יץ' לצד שחקן לוס אנג'לס קליפרס קוואי לאונרד
מאצ'-אפ פשוט מרתק. קוואי מול לוקה | רויטרס

מנגד, קוואי לאונרד חזר אך נראה חלוד עם 15 נקודות באחוזים רעים. "אפילו אם אין לי אנרגיה, אני חייב למצוא דרך", אמר הכוכב. "זה יחזור", אמר טיירון לו על הקצב אליו התקשה לאונרד להיכנס, "זה טוב שהוא שוב איתנו, ואנחנו כבר נסתדר. ניצחנו בכל קטגוריה, מלבד במשחק. אני מרגיש טוב לגבי זה שכולנו בריאים".

פול ג'ורג' הוסיף: "קוואי הכי טוב שיש בלהשיג את הזריקות שהוא רוצה, כך שזה נהדר שהוא חזר. מן הסתם זה ייקח זמן, הוא צריך לחזור לקצב ואנחנו צריכים לחזור לשחק עם השחקן הכי טוב שלנו. הוא אחד השחקנים הטובים בעולם, הוא צריך למצוא את הקצב ואנחנו צריכים למצוא את הקצב סביבו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי