גיבור או נבל? הלילה הסוער של אמביד הצליח לבלבל את כולם

מצד אחד מופע של 50 נקודות עם שיתוק בפנים. מצד שני מהלך "מלוכלך ומסוכן". אמביד חשף את הקושי הפיזי שהוא מתמודד איתו, אבל לא הצליח לברוח מההאשמות

(גודל טקסט)

ג'ואל אמביד סופג ביקורות רבות לאורך השנים על תפקודו בפלייאוף, אבל לפחות הלילה (בין חמישי לשישי) הוא הוכיח שהוא לא רק מסוגל להתפוצץ במשחק חשוב, אלא גם להקריב מעצמו ולהצטיין תוך שהוא מתמודד עם מצב גופני לא פשוט.

אחרי שקבע שיא אישי בפלייאוף עם 50 נקודות והצעיד את פילדלפיה לניצחון 114:125 על הניקס (1:2 לניקס בסדרה), אמביד חשף שהוא מתמודד בתקופה האחרונה עם פציאליס, תופעה פיזיולוגית שגורמת לשיתוק בפנים. אצל אמביד מורגש שיתוק קל בצד שמאל של הפנים, ומשפיע גם על הראייה שלו בעין אחת.

"זה התחיל כמה ימים לפני המשחק נגד מיאמי בפלייאין. היו לי מיגרנות וחשבתי שזה לא משהו רציני, אבל האמת שעכשיו זה די מציק, בעיקר בפה ובעין", סיפר אמביד. "אז כן, זה קשה, אבל אני לא אחד שמוותר או מרים ידיים. אני ממשיך לדחוף קדימה, למרות שזו סיטואציה לא פשוטה. מבחינתי, זה לא תירוץ. אני ממשיך לשחק כמו שאני יודע".

למרות מצבו, ועל אף העובדה שהשיתוק גורם לו לקשיי ראייה, אמביד סיים את המשחק עם 13 מ-19 מהשדה ו-19 מ-21 מהעונשין. ברבע השלישי הוא הוביל את הבריחה של פילי עם 18 נקודות ב-100 אחוז מהשדה, כולל ארבע שלשות רצופות. "אני לא אוהב את איך שהפה שלי נראה בימים האלה, אבל רק מקווה שנמשיך לשחק ככה. אני מאמין שאנחנו עומדים לנצח את הסדרה הזאת, למרות שמבחינה פיזית אני קצת מוגבל".

ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס, מול שחקן ניו יורק ניקס אייזאה הארטנסטיין
"לא מוכן לרחם על עצמי". אמביד | אימג'בנק GettyImages, Tim Nwachukwu
ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס, מול דונטה דיווינצ'נזו, ניו יורק ניקס
לא מוכן לרחם גם על אחרים. אמביד מול דיווינצ'נזו | רויטרס

אמביד כידוע חוזר מפציעה בברך שמתווספת לשיתוק בפנים, מה שמקשה עליו להיות בשיאו בינתיים. "אסור לי לרחם על עצמי. למה זה קורה דווקא לי? כן, זה עובר בראש, אתה שואל את עצמך שאלות כאלה, אבל אין באמת מה לעשות בנוגע לזה, וכל מה שנשאר זה שתי ברירות – או לוותר, או להמשיך הלאה. אני בוחר באופציה השנייה".

אבל בזמן שאוהדי פילדלפיה וחובבי אמביד רואים בו גיבור, רבים מחובבי ה-NBA מנסים לצייר אותו כנבל בעקבות מהלך אחד ספציפי ברבע הראשון, בו הוא נראה מפיל את סנטר הניקס מיטשל רובינסון בצורה חשודה, וכמעט גורם לו לפציעה. זה קרה במהלך הגנתי של פילדלפיה, אחרי שאמביד ניסה לסחוט עבירת תוקף ללא הצלחה, וכשהיה שכוב על הפרקט נראה מפיל את רובינסון שהיה בדרך לסל קל.

אמביד ספג עבירה בלתי ספורטיבית, אבל ההילוכים החוזרים מראים שבקלות היה אפשר להרחיק אותו. "זה מהלך מלוכלך, פשוט מהלך מלוכלך", אמר שחקן הניקס דונטה דיווינצ'נזו. "למזלנו מיטשל לא ספג פציעה רצינית במהלך הזה, כי זה בהחלט היה יכול לקרות. זה מהלך שיכול לגרום לשחקן יריב להיות כמה שבועות בחוץ, בקלות", הוסיף ג'וש הארט.

אמביד מצידו טען ש"לא התכוונתי לפגוע באף אחד. בסיטואציות כאלה, כשאתה שכוב על הפרקט ושחקן יריב קופץ מעליך, אתה קודם כל חושב איך להגן על עצמך מפציעה. הייתי בסיטואוציות האלה בעבר, ואני יודע שזה יכול להיגמר רע מבחינתי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי