ג'מאל מארי הדיח את הלייקרס, סוויפ לת'אנדר, בוסטון ב-1:3

play
ג'מאל מארי, דנבר נאגטס | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.4 06:41

דנבר עלתה סיבוב בעזרת סל ניצחון אופייני של הגארד שקבע 106:108, אחרי משחק הקרבה גדול של הלייקרס. הת'אנדר צלחו מבחן בגרות, הגיבור השקט של הסלטיקס התפוצץ

(גודל טקסט)

שלושה משחקים נערכו הלילה (בין שני לשלישי) בפלייאוף ה-NBA. אוקלהומה סיטי עלתה לסיבוב הבא אחרי שהשלימה סוויפ מרשים על ניו אורלינס. בוסטון קרובה לשלב הבא אחרי שעלתה ל-1:3 על מיאמי, והלילה נחתם על דרמה גדולה שבסיומה דנבר הדיחה את הלייקרס.

משחקי הלילה בפלייאוף:

מיאמי (8) – בוסטון (1) 102:88 (הסלטיקס עלו ל-1:3 בסדרה) ניו אורלינס (8) – אוקלהומה סיטי (1) 97:88 (הת'אנדר השלימו 0:4 בסדרה) דנבר (2) – ל.א לייקרס (7) 106:108 (דנבר השלימה 1:4 בסדרה)

ג'מאל מארי, דנבר נאגטס
ג'מאל מארי, דנבר נאגטס | רויטרס

דנבר (2) – ל.א לייקרס (7) 106:108 (דנבר השלימה 1:4 בסדרה)

נראה שכבר אפשר להכריז על כך בראש חוצות: ג'מאל מארי הוא הווינר הגדול של ה-NBA בשנים האחרונות, במיוחד כשזה נוגע לפלייאוף. אחרי משחק סוער והפכפך, בערב של הקרבה ולחימה מעוררת הערכה מצד הלייקרס, גם הפעם מיסטר קלאץ' שמר את הטוב ביותר לסוף, ובמו ידיו שלח את לברון ג'יימס, אנתוני דייויס וחבריהם לפגרה ארוכה. 12 נקודות ו-4 אסיסטים היו למארי ברבע האחרון הצמוד, כולל סל ניצחון גדול בפלואטר אופייני מטווח ביניים כשנותרו ארבע שניות לסיום.

בשורה התחתונה הנאגטס שוב מדיחים את הלייקרס בצורה משכנעת, ושומרים על דומיננטיות כמעט בלתי נתפסת מולם עם 12 ניצחונות ב-13 מפגשים, כשהם שולחים מסר לשאר הליגה לקראת המשך הפלייאוף. ללייקרס כאמור מגיעות מחמאות והערכות, אחרי שנאחזו בשיניים בסיכויים לדחות את הקץ ולגנוב עוד משחק בסדרה. לברון ג'יימס ואנתוני דייויס סבלו מפציעות במהלך המשחק אבל התעקשו לחזור ולסיים את המשחק, דיאנג'לו ראסל ואוסטין ריבס התעלו ברגעים הנכונים עם סלים גדולים ברבע האחרון, אבל מול הווינריות של ג'מאל מארי וניקולה יוקיץ', לפעמים גם זה לא מספיק.

מארי סיים כקלע הבולט של האלופה עם 32 נקודות לצד 7 אסיסטים, מייקל פורטר ג'וניור בלט עם 26 נקודות כולל 8 מ-12 מהשדה וניקולה יוקיץ' קלע 25 לצד 20 ריבאונדים, 9 אסיסטים וגם 7 איבודים. הלייקרס קיבלו מנגד 30 נקודות, 11 אסיסטים, 9 ריבאונדים ו-4 חטיפות מלברון ג'יימס באחד ממשחקיו הטובים העונה, אוסטין ריבס קלע 19, אנתוני דייויס תרם 17, 15 ריבאונדים, 4 אסיסטים ושתי חסימות וגם רוי האצ'ימורה (15) ודיאנג'לו ראסל (14) הבליחו בניגוד לרוב המשחקים בסדרה. אבל גם בערב כזה, דנבר בסופו של דבר מנצחת, ונראית גדולה לא רק על הלייקרס, אלא אולי על המערב כולו.

דרק ווייט, בוסטון סלטיקס
ערב של שיאים. דרק ווייט | אימג'בנק GettyImages, Megan Briggs

מיאמי (8) – בוסטון (1) 102:88 (הסלטיקס עלו ל-1:3 בסדרה)

מי שחשב שההיט מסוגלים לחולל עוד נס בפלייאוף על אף היעדרותו של ג'ימי באטלר, התבדה וקיבל את התשובה הברורה מאליה: בוסטון פשוט גדולה על מיאמי, במיוחד כששחקני המשנה מתעלים בצורה כזאת. הלילה הגיע תורו של דרק ווייט, הגיבור השקט של הסלטיקס בשנים האחרונות, מי שמנצח עבורה לא מעט משחקים עם פעולות קטנות של ווינר, שהפעם התפוצץ ושיחק את תפקיד הכוכב הראשי.

ווייט להט בשני צידי המגרש, כשהוא קובע שיאים אישיים בפלייאוף בנקודות (38) ובשלשות (8) ומספק גם 3 חסימות. ווייט תפס פיקוד מהרגע הראשון, ועזר לסלטיקס לבנות יתרון מבטיח של 17 נקודות עם הירידה להפסקה, כשההגנה של האורחת מצליחה להגביל מאוד את ההיט ועוצרת אותם על 12 נקודות בלבד ברבע השני.

לצד היתרון שהלך וגדל, הניצחון הנינוח של בוסטון גם גבה מחיר לאחר שקריסטאפס פורזינגיס נפצע ונראה נוטש את האולם בקביים, סימן מדאיג מבחינת הסלטיקס לקראת המשך הפלייאוף. כך או אחרת, הניצחון שהיה השישי ברציפות של בוסטון במיאמי (מתוך 17 המפגשים האחרונים בין הקבוצות בפלורידה, הסלטיקס ניצחו 14) לא באמת הוטל בספק לרגע. מלבד ווייט, ג'ייסון טייטום בלט עם 20 נקודות, 11 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, וג'יילן בראון תרם 17. באם אדבאיו היה נקודת האור אצל מיאמי וסיים עם 25 נקודות, 17 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, אבל זה לא הספיק לאריק ספולסטרה כדי לעשות עוד קסם.

שיי גילג'ס אלכסנדר, אוקלהומה סיטי ת'אנדר
למי קראתם צעירים? SGA חוגג סוויפ | אימג'בנק GettyImages, Sean Gardner

ניו אורלינס (8) – אוקלהומה סיטי (1) 97:88 (הת'אנדר השלימו 0:4 בסדרה)

הת'אנדר אולי נחשבים לצעירים וחסרי ניסיון, אבל לפחות בסיבוב הראשון הם צלחו לא מעט מבחני אופי ובגרות. גם הלילה הם נאלצו להתמודד עם אחד כזה, לאחר משחק הפכפך וצמוד במשך שלושה רבעים, בו היתרון החליף ידיים לא פחות מ-19 פעמים עם הכניסה לרבע האחרון. בסופו של דבר, ג'יילן וויליאמס ושיי גילג'ס אלכסנדר תפסו פיקוד והכריעו את המשחק בדקות הסיום כמו גדולים – תרתי משמע – בדרך לסוויפ מרשים.

הפליקנס עוד הוליכו בחמש נקודות עמוק בתוך הרבע האחרון, אבל ריצת 2:18 של הת'אנדר ברגע מכריע במשחק שינה מומנטום ושבר סופית את המארחת, שמסיימת את העונה בתחושות מאכזבות, ועם מחשבה מה היה קורה אם זאיון וויליאמסון היה כשיר.

ג'יילן וויליאמס ושיי גילג'ס אלכסנדר (10 ריבאונדים) הובילו את הת'אנדר עם 24 נקודות כל אחד, ג'וש גידי וצ'ט הולמגרן (9 ריבאונדים) הוסיפו 14 כל אחד, וזה הספיק מול 20 של סי ג'יי מקולום ו-19 ו-13 ריבאונדים של יונאס ולנצ'יונאס.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי