האם בדרך החוצה, הלייקרס ישתמשו בברוני כפתיון? היום שאחרי

play
"חלק מהפתרון, לא חלק מהבעיה". לברון | רויטרס
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 28.4 06:41

בארצות הברית מדווחים: המאמן נתפס כאשם העיקרי בהדחה המוקדמת, ג'יימס מתכנן לשחק שנתיים נוספות, הלייקרס מוכנים "להגשים לו חלום" ולבחור בבנו בדראפט על מנת להבטיח שיסיים את הקריירה ב-LA. טריי יאנג יגיע?

(גודל טקסט)

יש מי שמשוכנע שחלון ההזדמנויות של הלייקרס לאליפות הסתיים הבוקר (שלישי), אחרי ההדחה מהפלייאוף בסיבוב הראשון, אבל נראה שראשי המועדון חושבים אחרת – ורוצים עוד מאותו דבר.

אחרי ההפסד 108:106 לדנבר שקבע 1:4 לנאגטס בסדרה, בארצות הברית עוסקים בעתיד של הלייקרס, ובעיקר בעתיד של לברון ג'יימס. קינג ג'יימס כבר בן 39, ואחרי עוד עונה בה אפילו לא היה קרוב להגשמת החלום לזכות באליפות חמישית בקריירה, לא ברור לאן מועדות פניו. ג'יימס חתום על חוזה לעונה הבאה תמורת 51 מיליון דולר, אולם האופציה לממש את העונה האחרונה בחוזה נתונה לבחירתו, שעשויה להפוך לסאגה שתלווה את הקיץ.

כשנשאל בסיום המשחק הבוקר האם היה זה משחקו האחרון במדי הלייקרס, לברון התחמק ואמר: "אני לא מתכוון לענות על השאלה הזאת, לא עכשיו", אבל על פי שאמס צ'ראניה מ"האתלטיק", מאחורי הקלעים כבר עוסקים בלייקרס ללא הרף בניסיונות ומחשבות כיצד להשאיר אותו.

"לברון הוא לא הבעיה כאן. הוא חלק מהפיתרון", צוטט גורם בכיר בלייקרס בעילום שם הבוקר. על פי הדיווח ב"אתלטיק", מערכת היחסים בין ג'יימס לבין הנהלת הלייקרס, בעיקר עם ג'יני באס, "טובה יותר מאי פעם" בימים אלה, אחרי שש שנים של עליות וירידות. לכן, על פי צ'ראניה, "הלייקרס נואשים להשאיר את לברון, וזה התרחיש ההגיוני ביותר".

לברון ג'יימס, לוס אנג'לס לייקרס
"חלק מהפתרון, לא חלק מהבעיה". לברון | רויטרס

התכנון של ג'יימס הוא לשחק ב-NBA עוד שנתיים נוספות, ולהשלים 23 שנות קריירה, ויתכן שהלייקרס ינסו להחתים אותו בקיץ על חוזה חדש. לפי "האתלטיק", ה"פתיון" בדרך לשם עשוי להיות ברוני ג'יימס, בנו של לברון, שהעמיד את עצמו לבחירה בדראפט. ברוני לא נחשב לכישרון בולט במיוחד ועל פי ההערכות האחרונות כלל לא בטוח שייבחר אפילו בסיבוב השני, אולם על פי הדיווח ב"אתלטיק", "הלייקרס פתוחים מאוד לרעיון שיאפשרו ללברון להגשים חלום ויבחרו בברוני בדראפט".

כידוע, לברון הצהיר שבכוונתו לשחק לצד בנו באותה קבוצה לפני שיפרוש, וזה תרחיש שייתכן שיתממש בלוס אנג'לס.

כך או אחרת, הלייקרס ככל הנראה מתכוונים להשאיר גם את אנתוני דייויס, מתוך אמונה שהשילוב בינו לבין לברון עדיין שווה אליפות, עם תוספת של כוכב נוסף. בקיץ הלייקרס צפויים "ללכת באגרסיביות" על "שם גדול בשוק", כשאחד השמות שכבר סומנו על ידי ראשי הקבוצה הוא טריי יאנג. מי שבכל מקרה עשוי לעזוב הוא דיאנג'לו ראסל, שלא עמד בציפיות.

עוד דמות מפתח שככל הנראה לא תהיה חלק מהלייקרס בעונה הבאה, היא דרווין האם. המאמן שקיבל את התפקיד בקיץ שעבר וסחט מחמאות על העונה שעברה שהייתה יחסית מוצלחת, איבד קרדיט רב בתקופה האחרונה, בעיקר בקרב השחקנים וההנהלה. על פי שאמס צ'ראניה, "הסיכוי שהאם יאמן את הלייקרס בעונה הבאה קלוש". האם חתם ב-2022 על חוזה לארבע שנים בלייקרס, אבל ספק גדול אם ימשיך, כשבקבוצה מאמינים ש"הסגל הזה שווה הרבה יותר מאשר הדחה בסיבוב הראשון", ומפילים את רוב האשמה על המאמן.

דרווין האם, מאמן לוס אנג'לס לייקרס
שעיר לעזאזל? דרווין האם | רויטרס

האם מצידו משוכנע שהפציעות וההיעדרויות התכופות של שחקני מפתח, פגעו בו ובקבוצה העונה. "הייתה תחושה שבכל פעם שאנחנו מתחילים להיכנס לקצב, שחקן מפתח נפצע", אמר האם בסיום המשחק הבוקר. "אני לא מתכוון לרחם על עצמי. לא יכולתי לבקש יותר מאשר לאמן במועדון הזה, אבל עברתי הרבה בשנתיים האחרונות. אמשיך לעבוד ולהשתפר, ועל מה שאין לי שליטה, אני לא מתכוון להילחם".

בכל מקרה, לפי שחקנים וחברי הנהלה בלייקרס, "הקבוצה לא עמדה בציפיות בעיקר בגלל הרוטציות המשונות, תכניות המשחק הבעייתיות והתגובות האיטיות" של האם, שלפי דיווחים "גרמו לאי נוחות בחדר ההלבשה".

"בלייקרס האמינו שהסגל הזה שווה הרבה יותר מאשר הדחה בסיבוב הראשון"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי