עוד אכזבה? כשלצידו "MVP פוטנציאלי", אמביד מאמין: אנחנו דנבר הבאים

play
פיזית ומנטלית, הוא עדיין לא שם. אמביד | GettyImages, Tim Nwachukwu
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 3.5 08:13

כוכב פילדלפיה מסכם עוד פלייאוף מתסכל: "הכל השתבש". הסיבה לאופטימיות? טייריס מקסי "הופך לסופרסטאר", ויכול להיות חלק מצמד קטלני

(גודל טקסט)

השנים עוברות, ג'ואל אמביד מתבגר ומשתבח, אבל בכל מה שקשור לפלייאוף, הוא ופילדלפיה ממשיכים להיות תקועים. אחרי ההדחה הלילה (בין חמישי לשישי) עם הפסד 118:115 לניקס (2:4 לניקס בסדרה), הסיקסרס שוב מוצאים את עצמם יוצאים לפגרה בשלב מוקדם מדי, ושוב מנסים להסתכל על חצי הכוס המלאה ולהאמין שהעתיד יהיה טוב יותר.

"זה מבאס מאוד להפסיד. המטרה בסופו של דבר היא לקחת אליפות, ובכל פעם שזה לא קורה, זה כל מה שאני חושב עליו. לא אכפת לי אם עלינו לסיבוב השני או לא, אין לזה שום משמעות מבחינתי. אני חושב אך ורק על אליפות", אמר ג'ואל אמביד, שקלע 39 נקודות והוריד 13 ריבאונדים, אבל שוב נפל מהרגליים ברבע האחרון, וגם יצא בשש עבירות בשניות הסיום.

אמביד והסיקסרס פתחו את העונה בסערה, לרגעים הובילו את המזרח וקיבלו מהביג-מן יכולת עילאית ומספרים מרשימים, שהפכו אותו לפייבוריט מוקדם לזכות בתואר ה-MVP עונה שנייה ברציפות. אבל על אף האופטימיות והאמונה, ולמרות שהגיע לקווים מאמן פלייאוף מוכח ומוערך בדמותו של ניק נרס, זה שוב הסתיים במפח נפש.

"האמנו בעצמנו שאנחנו מסוגלים ללכת עד הסוף ולזכות באליפות, אבל לצערי הכל השתבש לנו. כל מיני דברים לא פעלו לטובתנו, אז מצד אחד זה מאכזב, אבל מצד שני אנחנו נרגשים לחשוב על העתיד שלנו, ועל מה שעומד עומד בפנינו".

ג'ואל אמביד, פילדלפיה סיקסרס
פיזית ומנטלית, הוא עדיין לא שם. אמביד | GettyImages, Tim Nwachukwu

בשורה התחתונה אמביד שוב לא הצליח להראות עמידות פיזית ומנטלית שנדרשת מכוכב ששואף להוביל קבוצה לאליפות. הפציעה שלו במיניסקוס שבגינה נותח ונעדר כשלושה חודשים, הפכה את הסיקסרס מקבוצת צמרת במזרח למי שנאבקת על מקומה בפלייאוף, וכשהפלייאוף החל הוא שוב סבל מפציעה טורדנית כמו גם משיתוק חלקי בפנים, שפגעו ביכולות שלו. אבל אמביד ממשיך להאמין.

"אתה מסתכל על דנבר שזכתה באליפות בעונה שעברה. ג'מאל מארי וניקולה יוקיץ', הם שיחקו יחד משהו כמו שמונה שנים. אתה נזכר בגולדן סטייט כשלקחה אליפויות אחרי שהכוכבים שלה שיחקו הרבה זמן יחד. אני לא מצליח להיזכר בקבוצה חדשה שנבנתה וביום אחד הכל עבד לה בדיוק כפי שהיא קיוותה", אומר אמביד ומשבח את מי שאמור להיות הצמד שלו בשנים הבאות, טייריס מקסי: "יש אותי, ויש סופרסטאר צעיר שרק מתחיל לגרד את הפוטנציאל שלו. טייריס יכול להפוך לפנים של הפרנצ'ייז הזה ולשחק בפילי כל הקריירה. יש לו סיכוי להתפתח לשחקן מיוחד בעונה הבאה. אני מקווה שכבר אז הוא ייבחר לאחת מחמישיות העונה. אני באמת מאמין שהוא יכול להגיע להיות מועמד ל-MVP".

כך או אחרת, אמביד היה ונותר ה-MVP היחיד אי פעם שמעולם לא עלה לגמר אזורי בפלייאוף. הוא ינסה לעשות את זה בעונה הבאה – לפחות כל עוד הוא יהיה בריא.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי