לוקה בשיא תפארתו: דונצ'יץ' סחף את דאלאס ל-2:3 על הת'אנדר

למרות פציעה, אחרי משחק מאכזב: העילוי הסלובני התפוצץ עם 31 נקודות, 10 ריבאונדים ו-11 אסיסטים שנתנו למאבס 92:104 באוקלהומה סיטי. כעת הם רחוקים ניצחון ביתי אחד מגמר המערב

(גודל טקסט)

דקה לסיום המשחק, כששיי גילג'ס אלכסנדר בדרכו ללייאפ שהיה נוגס עוד קצת בהפרש ומלחיץ עוד קצת את דאלאס, לוקה דונצ'יץ' הגיע משום מקום וחסם אותו. מהלך הקלאץ' ההגנתי הלא בהכרח אופייני לעילוי הסלובני סימל את כל הערב שלו, בו הקריב מעצמו והתעלה בדיוק בזמן, כדי להעניק לדאלאס ניצחון 92:104 באוקלהומה סיטי ולהעלות אותה ליתרון 2:3 בסדרת חצי גמר המערב.

דונצ'יץ', שאיכזב במשחק 4 עם תצוגה חלשה והחטאת עונשין קריטית, עלה לשחק כרגיל למרות פציעה שעל פי הדיווח האחרון, דורשת מנוחה של לפחות שבועיים. על אף הקושי הפיזי, דונצ'יץ' הוכיח מה הופך אותו לכוכב מיוחד במינו כשסיים עם טריפל דאבל ענק של 31 נקודות, 10 ריבאונדים ו-11 אסיסטים – שקירב את דאלאס מרחק נגיעה מחזרה לגמר האיזורי בו נעצרה לפני שנתיים.

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס
כישרון מיוחד, אופי מיוחד. דונצ'יץ' | רויטרס

דונצ'יץ' שיחק כאמור עם מתיחה ברגל ימין וכאבים בקרסול השמאלי, ולאור העובדה שממילא התקשה לקלוע בקצב הרגיל שלו לאורך הסדרה, אפשר היה לחשוב שלא יצליח לעשות גם הפעם. אבל לוקה נראה חד ומפוקס מהרגע הראשון, לקח את המושכות מהפתיחה, והצעיד את המאבס ליתרון דו ספרתי עם הירידה להפסקה, לאחר שהיתרון צמח ל-15 ברבע השני.

שיי גילג'ס אלכסנדר ניסה לקחת את העניינים לידיים וקלע 14 נקודות ברבע השלישי, אבל היתרון הדו ספרתי של דאלאס נשמר. שלוש דקות לסיום, OKC הצליחה לקזז למינוס 10 – אבל אז בא הבלוק של דונצ'יץ', שסגר עניין.

דונצ'יץ' רשם כאמור 31 נקודות לצד 11 אסיסטים ו-10 ריבאונדים, כשהוא מגיע לטריפל דאבל בפעם השישית בקריירה במשחק פלייאוף. דרק ג'ונס סייע לו עם 19 נקודות (שיא קריירה בפלייאוף) ופי ג'יי וושינגטון הוסיף 10 ו-10 ריבאונדים.

שיי גילג'ס אלכסנדר, אוקלהומה סיטי ת'אנדר
לא קיבל עזרה. גילג'ס אלכסנדר | רויטרס

שיי גילג'ס אלכסנדר סיים עם 30 נקודות מנגד, אבל לא קיבל מספיק עזרה, כשאף אחד משאר השחקנים של הת'אנדר לא קולע מעל 13, וגם הניסיון המסקרן בחמישייה שהוריד את ג'וש גידי לספסל והקפיץ את אייזאה ג'ו, לא נותן את האפקט שלו.

בשורה התחתונה, המאבס מנצחים משחק 5 בחוץ בדיוק כמו בסיבוב הראשון נגד הקליפרס, ושוב נמצאים בעמדת זינוק מצוינת לחזרה לגמר המערב, שם נעצרו ב-2022.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי