"לפעמים אני שוכח שזאת האהבה שלי": ההקנטות שהעירו את דונצ'יץ'

play
לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס | GettyImages, Joshua Gateley
תיקתקנו: קליפ סיכום אירועי היום בספורט, 15.5 05:04

הסלובני שם בצד את השופטים והקריאות של אוהדי הת'אנדר נגדו, בדרך ל"מופע של קילר". ג'ייסון קיד משבח, שאקיל מהלל ואחרי מהלך הקלאץ' ההגנתי, הוא מציב לעצמו יעד מפתיע

(גודל טקסט)

כמי שסומן כילד פלא כבר מגיל 16, לוקה דונצ'יץ' בנה לעצמו שכבות של הגנה. לעיתים קרובות, אולי קרובות מדי, הוא מצא את עצמו לא מרוכז בכדורסל, שוכח איך הכל התחיל, ומה גרם לו להתאהב במשחק.

הלילה (בין רביעי לחמישי) הוא נזכר.

"אני פשוט מנסה להתמקד בכדורסל, לשים את כל הפוקוס שלי אך ורק על המשחק עצמו. אני מודה שלפעמים אני שוכח כמה אני אוהב את זה. הערב פשוט ניסיתי לעלות לפרקט ולשחק כדורסל עם חיוך על הפנים", אמר לוקה אחרי שקבר 31 נקודות והוסיף 11 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, בדרך לטריפל דאבל גדול שסחף את דאלאס לניצחון 92:104 על אוקלהומה סיטי, וליתרון 2:3 בסדרה.

אחרי תצוגה חלשה במשחק מספר 4 כולל החטאת עונשין קריטית, וכשהוא מתמודד עם שתי פציעות (כולל מתיחה בברך שמאל שלרוב דורשת היעדרות של לפחות שבועיים), דונצ'יץ' נראה נעול על המטרה מתחילתו של המשחק ועד סופו. ב-ESPN ציינו ש"הוא לא התלונן לשופטים כמו בדרך כלל", וגם ניסה להתעלם מרעשי רקע נוספים, כמו הקריאות של אוהדי הת'אנדר לעברו, למשל.

"אני מת על זה. כשהם שרים 'לוקה גרוע', זה מכניס אותי לעניינים, מעיר אותי, נותן לי דרייב", מספר דונצ'יץ'. מאמן דאלאס ג'ייסון קיד אמר ש"כשלוקה מפוקס, יש מעט מאוד דרכים לעצור אותו, אם בכלל. הוא אחד השחקנים הטובים בליגה, והיום הוא הראה את זה".

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס
חזר לעצמו. דונצ'יץ' | אימג'בנק GettyImages, Joshua Gateley

לפתע גם הפרשנים מדברים עליו אחרת, אחרי שספג ביקורות לאורך הסדרה, בה היה רחוק מלהעמיד את מספריו מהעונה הרגילה. "ללוקה הייתה היום מנטליות של 'אני הולך לקלוע כמה שיותר'. כשאתה שחקן גדול באמת, אם יש לך משחק חלש אתה מפצה על זה במשחק הבא. זה בדיוק מה שהוא עשה היום", אמר שאקיל אוניל. "יש לו יותר קילינג אינסטינקט מ-SGA, הוא יותר מנוסה, ואני מצפה לראות אותו הורג את הסדרה הזו במשחק 6".

דונצ'יץ' הראה לא רק כישרון וקור רוח, אלא גם לב וקשיחות – גם בצד ההגנתי. דקה לסיום, כשהת'אנדר התקרבו להוריד את ההפרש לחד ספרתי, הוא רשם חסימה גדולה על שיי גילג'ס אלכסנדר במהלך שסימל את המשחק כולו.

"אני אוהב לעשות מהלכים גדולים בשני צידי המגרש. בעונה הבאה אני מתכוון להיכנס לחמישיית ההגנה של העונה", אמר דונצ'יץ' בחיוך.

עכשיו דאלאס חוזרת הביתה למשחק 6, ומקווה לסגור עניין בדרך לגמר המערב. "כולנו זוכרים איך נראה משחק הבית האחרון שלנו. הובלנו, נראינו בדרך הנכונה ואז משהו קרה ברבע האחרון. זה אומר שנצטרך להיות מרוכזים לאורך כל הדקות כדי לסגור סיפור", אומר דונצ'יץ'.

עוד באותו נושא: דאלאס מאבריקס, לוקה דונצ'יץ'

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי