אחרי שריקה שנויה במחלוקת: וושינגטון הכריע, דאלאס בגמר המערב

האקס פקטור של המאבס לאורך הסדרה קלע פעמיים מהעונשין אחרי ספק עבירה של גילג'ס אלכסנדר וקבע 116:117 דרמטי ו-2:4 בסדרה. טריפל דאבל לדונצ'יץ', 36 נקודות של SGA לא הספיקו

(גודל טקסט)

דאלאס שוב בגמר המערב, לוקה דונצ'יץ' שוב מתעלה במאני טיים, קיירי אירווינג שוב מנצח במשחק חשוב – אבל כנראה שמה שייזכר ממשחק 6 בין דאלאס לאוקלהומה סיטי, זו שריקה שנויה במחלוקת שהכריעה את הסיפור.

שריקה מפוקפקת לעבירה של שיי גילג'ס לאלכסנדר על פי ג'יי וושינגטון 2.6 שניות לסיום, איפשרה לוושינגטון, האקס פקטור של המאבס לאורך הסדרה, לקלוע פעמיים מהעונשין ולהחטיא במכוון את הזריקה השלישית, בדרך לניצחון 116:117 בבית, שסגר את הסדרה עם 2:4 לדאלאס.

המאבס עולים לגמר הקונפרנס בפעם השנייה תוך שלוש שנים, אבל אחרי סדרה כזו מגיעות מילים חמות גם ל-OKC, הקבוצה הצעירה המבטיחה של ה-NBA, שסיימה עונה נפלאה כמוליכת המערב, ונתנה פייט ליריבה מנוסה ממנה, עם יכולת נהדרת של שיי גילג'ס אלכסנדר.

בשורה התחתונה, המאבס עשו את המוטל עליהם בשחזור כמעט מדויק של סדרת הסיבוב הראשון מול הקליפרס, עם ניצחון דרמטי במשחק השישי אחרי לא מעט דפיקות לב בדרך. בגמר המערב הם יתמודדו מול המנצחת בין דנבר למינסוטה במשחק השביעי והמכריע במייל היי סיטי, ובכל מקרה זה כבר יהיה אתגר ברמה אחרת.

לוקה דונצ'יץ', דאלאס מאבריקס, חוגג
טריפל דאבל אדיר. דונצ'יץ' | רויטרס
קיירי אירווינג, דאלאס מאבריקס
בלתי מנוצח במשחקים על העפלת שלב. קיירי אירווינג מתפרק בסיום | אימג'בנק GettyImages, Sam Hodde

גם המשחק הלילה דרש מהמאבס טונות של אופי. הת'אנדר פתחו טוב יותר בהנהגתו של שיי גילג'ס אלכסנדר המצוין, הובילו ב-7 אחרי רבע אחד והגדילו את ההפרש עם ריצת 6:24 לפני הירידה להפסקה. אבל דאלאס לא נבהלת מפיגור גדול לאורך כל העונה, ומינוס 17 ברבע השלישי לא עשה עליה רושם.

לוקה דונצ'יץ' נצץ והוביל את הקאמבק יחד עם קיירי אירווינג, שהצדיק את הרקורד שלו כמי שמעולם לא הפסיד משחק על העפלה לסיבוב הבא בפלייאוף, ועומד כעת על 0:14 במשחקים כאלו לאורך הקריירה. יחד עם עזרה מהאקס פקטורים דרק ג'ונס ופי ג'יי וושינגטון, המהפך הושלם והניצחון המותח הושג, כשהאחרון אחראי ל-8 נקודות קריטיות ולהגנה טובה על SGA בדקות הסיום.

דונצ'יץ' סיים עם טריפל דאבל מרשים של 29 נקודות, 10 ריבאונדים ו-10 אסיסטים, קיירי אירווינג ודרק ג'ונס ג'וניור סיימו עם 22 כל אחד, גם דרק לייבלי (12 ו-15 ריבאונדים) ודניאל גאפורד (10 ו-7) הגיעו לספרות כפולות, בעוד וושינגטון תרם 9 (8 ברבע האחרון, כאמור) לצד 5 ריבאונדים.

פי ג'יי וושינגטון, דאלאס מאבריקס, סוחט עבירה משחקן אוקלהומה סיטי ת'אנדר, שיי גילג'ס אלכסנדר
הייתה או לא הייתה עבירה? המהלך המדובר | רויטרס
שיי גילג'ס אלכסנדר, אוקלהומה סיטי ת'אנדר
כבוד. גילג'ס אלכסנדר | אימג'בנק GettyImages, Sam Hodde

מנגד, גם ההפסד לא יכול לקחת משיי גילג'ס אלכסנדר משחק מופתי של סופרסטאר אמיתי. עם 36 נקודות, 8 אסיסטים, שתי חסימות ואף לא איבוד אחד ב-43 דקות – SGA חותם סדרה אדירה בצורה ראויה, שנותנת טעם של עוד לקראת השנים הבאות. ג'יילין וויליאמס התעלה לצידו וניפק 22 נקודות, 9 ריבאונדים ו-8 אסיסטים וגם צ'ט הולמגרן הופיע בגדול עם 21 נקודות – כולל הדאנק שנתן לת'אנדר את היתרון 20 שניות לסיום – אבל זה לא הספיק.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי