Sport1 Banner

הקאמבק הגדול בכל הזמנים: מינסוטה הדהימה בדנבר ועלתה לגמר המערב

הטימברוולבס חזרו מפיגור 20 נקודות במשחק 7 מול האלופה, וניצחו 90:98 כדי להשלים מהפך דרמטי בדרך למפגש מול דאלאס. אדוארדס התאושש ממחצית ראשונה חלשה בדרך ל-16 נקודות, יוקיץ' (34 ו-19) ומארי (35) הצטיינו אבל אכזבו ברגעי ההכרעה

(גודל טקסט)

מינסוטה עלתה הבוקר (שני) לגמר המערב בפעם השנייה בתולדותיה אחרי שגברה 90:98 על דנבר במשחק 7, כשהיא משלימה את הקאמבק הכי גדול בתולדות ה-NBA. הטימברוולבס פיגרו ב-20 הפרש בפתיחת הרבע השלישי (58:38) אבל הצליחו לחזור בדרך למהפך וניצחון מרשים מול האלופה, שדווקא היא וכוכביה לא עמדו בלחץ. זה הפער הגדול אי פעם שקבוצה מוחקת במחצית של משחק 7 (53:38 לנאגטס בהפסקה), וכעת מינסוטה ממשיכה במסעה המרשים, ותפגוש את דאלאס בגמר המערב. זו תהיה השנה השישית ברציפות שיש ל-NBA אלופה חדשה.

כוכב מינסוטה אנתוני אדוארדס מול ג'מאל מארי, דנבר נאגטס
אחרי שנראה מבוהל, פתאום הוא התעורר. אדוארדס | אימג'בנק GettyImages, C. Morgan Engel

מי שנחשב לכוכב הגדול של מינסוטה, אנתוני אדוארדס, הציג יכולת מאכזבת במחצית הראשונה, אבל היה חלק משמעותי מההתעוררות של מינסוטה במחצית השנייה, וסיים עם 16 נקודות, 8 ריבאונדים ו-7 אסיסטים. אדוארדס נראה קפוא ולחוץ בחצי הראשון, ברח מהכדור והירבה להחטיא (רק 4 נקודות במחצית הראשונה, עם 0 ריבאונדים ו-3 אסיסטים), אבל במהלך המהפך של הוולבס הציג גם הגנה מצוינת וגם כמה מהלכים חשובים, וסיים כמנצח למרות ערב קליעה של 6 מ-24 מהשדה (2 מ-10 מהשלוש).

כוכב מינסוטה אנתוני אדוארדס חוגג עם קרל אנתוני טאונס
מי היה מאמין? טאונס | אימג'בנק GettyImages, C. Morgan Engel
כוכב מינסוטה אנתוני אדוארדס מול ג'מאל מארי, דנבר נאגטס
הערכה הדדית. מארי נפרד מאדוארדס אחרי סדרה רוויה במהפכים וטראש | אימג'בנק GettyImages, C. Morgan Engel

קרל אנתוני טאונס היה הקלע המוביל של מינסוטה עם 23 נקודות (8 מ-14 מהשדה) ו-12 ריבאונדים, כולל כדור חוזר ענק בהתקפה ודאנק בדקה האחרונה. ג'יידן מקדניאלס היה האס המפתיע של מינסוטה במשחק וקלע גם הוא 23 נקודות (3 מ-4 מהשלוש, והאורחים מצליחים לנצח למרות 39 אחוז מהשדה ומחצית ראשונה שבה נראו מבוהלים וחסרי ביטחון.

מנגד, ג'מאל מארי וניקולה יוקיץ' קלעו ביחד 69 נקודות, אבל שאר החברים לקבוצה איכזבו, כשאף מהם לא מגיע למספר דו ספרתי של נקודות. מארי פתח בצורה מדהימה, כשקלע 24 נקודות במחצית הראשונה, שבה נראה בלתי ניתן לעצירה, אבל בחצי השני קפא. יוקיץ' סיים עם 34 נקודות, 19 ריבאונדים ו-7 אסיסטים, אבל במהלך הריצה של מינסוטה הירבה להחטיא, וסיים עם 2 מ-10 בלבד מהשלוש (סך הכל 13 מ-28 מהשדה). מארי קלע 35 נקודות, אבל כאמור, אחרי שפתח בצורה מבריקה, ברבע האחרון קלע 6 בלבד.

ניקולה יוקיץ' סנטר דנבר נאגטס מול ראל אנתוני טאונס, מינסוטה טימברוולבס
שוב תהיה אלופה חדשה. יוקיץ' נכנע | אימג'בנק GettyImages, C. Morgan Engel
אנתוני אדוארדס חוגג עם נאז ריד, מינסוטה טימברוולבס
הרבה אנרגיות. ריד | אימג'בנק GettyImages, C. Morgan Engel

אחרי מחצית ראשונה חלשה, הוולבס הצליחו להשיג את המהפך בעיקר בזכות ההגנה, ועם ריצת 9:28 הצליחו לעלות לרבע האחרון בפיגור נקודה בלבד, 67:66. רודי גובר העניק לוולבס יתרון ראשון עם פתיחת הרבע האחרון, טאונס ספג עבירה חמישית, ונאז ריד שנכנס במקומו היה מצוין משני צדי המגרש ועזר לוולבס לשמור על היתרון – כשביתרון 82:85 לקבוצתו קלע שתיים מהקו והוסיף דאנק בכדור חוזר בהתקפה. אדוארדס הוסיף שלשה שקבעה 82:92 כשנותרו שלוש דקות לסיום, ומשם דנבר השבורה לא הצליחה לחזור. אדוארדס עוד נופף לקהל "ביי ביי" בשניות הסיום, כשמינסוטה חגגה ניצחון ראשון במשחק 7 אחרי 20 שנה. כזכור, מינסוטה ניצחה בשני המשחקים הראונים בסדרה שהיו בדנבר, לאחר מכן הפסידה שלושה משחקים ברציפות, והלילה השלימה את המהפך, בסיומה של סדרה בלתי נשכחת.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי