Sport1 Banner

דונצ'יץ' ואירווינג קלעו 33 כ"א, דאלאס עלתה ל-0:3

שני כוכבי דאלאס נתנו עוד הצגה ברבע האחרון, הוליכו את המאבס לניצחון 107:116 אחרי ריצת 1:11 בדקות הסיום ורחוקים משחק אחד מגמר ה-NBA. אדוארדס (26 נקודות) לא הצליח לעצור את הסחף, טאונס (0 מ-8 מהשלוש) שוב אכזב

(גודל טקסט)

לוקה דונצ'יץ' וקיירי אירווינג ממשיכים את הפלייאוף המופלא שלהם, כשהבוקר (שני) שני כוכבי דאלאס סחפו את המאבריקס לניצחון 107:116 על מינסוטה אחרי ניצחון במשחק ה-3 בסדרה, שהעלה את דאלאס ליתרון 0:3 בסדרת גמר המערב. אחרי רבע צמוד ונדנדה דרמטית ברבע האחרון, דונצ'יץ' ואירווינג הוליכו את המארחת לריצת 1:11 ב-5 הדקות האחרונות, כדי להכריע את המשחק ולעלות ליתרון שממנו אף קבוצה עוד לא חזרה בתולדות פלייאוף ה-NBA.

קיירי אירווינג, דאלאס מול מינסוטה
בלתי ניתן לעצירה. קיירי | אימג'בנק GettyImages, Cooper Neill

אירווינג סיים עם 33 נקודות (12 מ-20 מהשדה) ו-4 אסיסטים, וחשוב מכך, קלע 14 נקודות ב-5 מ-7 ברבע הרביעי, כשהידיים של מינסוטה חסרת הניסיון רעדו. לוקה דונצ'יץ' קלע גם הוא 33 נקודות (10 מ-20 מהשדה, 5 מ-11 מהשלוש), עם כמה מהלכים גדולים גם בהגנה (5 חטיפות, לצד 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים) כשהיה בלתי ניתן לעצירה בהתקפה.

בצד השני, אנתוני אדוארדס הבטיח שייקח יותר על עצמו, וסיים עם 26 נקודות, 9 ריבאונדים ו-9 אסיסטים, אבל לא הצליח להשפיע ברגעי ההכרעה: מאז שקלע 8 נקודות רצופות ברבע השלישי ועזר לקבוצתו לסגור פיגור, הוא הוסיף רק 4. קרל אנתוני טאונס המשיך סדרה מאכזבת, כשאומנם קלע 14 נקודות והוסיף 11 ריבאונדים, אבל רק ב-5 מ-18 מהשדה ו-0 מ-8 מהשלוש. מינסוטה קלעה רק 9 מ-30 מהשלוש (40 אחוז), בעוד המארחת סיימה את הערב עם 14 מ-28 מעבר לקשת (50 אחוז) ובסך הכל 55.9 אחוז מהשדה, בעוד תצוגה התקפית מלהיבה.

לוקה דונצ'יץ' חוטף את הכדור מידי אנתוני אדוארדס, בניצחון של דאלאס מאבריקס על מינסוטה בפלייאוף
גדול גם בהגנה. דונצ'יץ' | אימג'בנק GettyImages, Matthew Stockman
לוקה דונצ'יץ', שחקן דאלאס מאבריקס
מרגיש את זה מתקרב. דונצ'יץ' | רויטרס

פי ג'יי וושינגטון (16 נקודות) ודריק ג'ונס (11) היו השניים הנוספים היחידים בדאלאס שקלעו מספר דו ספרתי של נקודות, אבל כאשר דונצ'יץ' ואירווינג במיטבם, לא צריך הרבה יותר. במינסוטה ג'יידן מקדניאלס קלע 15 נקודות, נאז ריד 14, מייק קונלי סיים עם 16 נקודות ו-4 אסיסטים אבל מאזן הפלוס/מינוס הכי נמוך בקבוצה (18-), ואחרי שהוולבס הפסידו שני משחקים צמודים בבית, סבלו ממפלה בדקות הקלאץ' גם במשחק השלישי.

קרל אנתוני טאונס, ג'יידן מקדניאלס, שחקני מינסוטה מאוכזבים
נעלמו. טאונס והחברים | רויטרס

המשחק הוכרע על כישרון וקור רוח. 5:05 דקות לסיום קייל אנדרסון העלה את מינסוטה ליתרון 102:104 והמשיך רבע צמוד ונהדר, אחרי שהוולבס מחקו פיגור דו ספרתי. אבל אירווינג מיד השווה, ולאחר מכן מצא באסיסט את פי-ג'יי וושינגטון פנוי לשלשה. נאז ריד קלע אחת מהקו, אבל דונצ'יץ' הגיב עם סבסוב של כל ההגנה וקבע 105:109 כשנותרו 2:16 דקות לסיום. טאונס החטיא שלשה נוספת, ולאחר מכן הסלובני הוסיף עוד מאבק הגנתי כשחטף מאדוארדס וכפה ביניים. אירווינג הוסיף ג'אמפ שוט וקבע 105:111, דניאל גאפורד סיפק חסימה גדולה על מייק קונלי, ומיד הטביע בצד השני אחרי אסיסט של דונצ'יץ' וקבע 105:114 כשנותרו 34 שניות לסיום, והקהל בדאלאס השתולל. המשחק נגמר, וכנראה גם הסדרה.

קיירי אירווינג מחבק את לוקה דונצ'יץ' בניצחון של דאלאס על מינסוטה
אוטוטו זה קורה. דונצ'יץ' מחבק את קיירי | אימג'בנק GettyImages, Cooper Neill

עבור המאבריקס זה ניצחון פלייאוף חמישי ברציפות, והם נראים בשיאם, ורק מודאגים במקצת מהפציעה של דרק לייבלי שיצא ונפצע – אבל דאלאס כעת רחוקה ניצחון אחד מהעפלה לגמר לראשונה מאז 2011, השנה שבה המועדון זכה באליפות היחידה שלו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי