ביום הולדתו: עולם הכדורסל זוכר את קובי בראיינט

קובי בראיינט
קובי בראיינט | David McNew / Stringer

אגדת לוס אנג'לס לייקרס היה אמור לחגוג היום 42. הקבוצה שלו תעלה מחר עם תלבושת מיוחדת לזכרו, בעיר המלאכים יקיימו את "יום קובי בראיינט" והרשתות החברתיות התמלאו במסרי הנצחה

(גודל טקסט)

משבר הקורונה שנכנס לחיינו גורם לזה להרגיש כמו נצח, אך רק שבעה חודשים חלפו מאז שקובי בראיינט ובתו ג'יאנה נהרגו בתאונת מסוק והלכו לעולמם בטרם עת. היום (ראשון), ה-23 באוגוסט, בראיינט היה אמור לחגוג את יום הולדתו ה-42 ועולם הכדורסל בארצות הברית ומחוצה לה זוכרים ומנציחים את אחד השחקנים הגדולים ביותר שידע הענף.

אלפים ברשתות החברתיות איחלו מזל טוב לכוכב לוס אנג'לס לייקרס המנוח. מחר, 24/8, תאריך המשלב את שני המספרים שקובי לבש בגב הגופייה שלו במהלך הקריירה, הקבוצה תעלה למשחקה הרביעי בפלייאוף נגד פורטלנדעם "מדי הממבה", תלבושות בעיצוב מיוחד לכבוד בראיינט, עליהן יתנוסס טלאי עם הספרה 2 לזכרה של בתו ג'יג'י. במחוז אורנג', שם משפחתו עדיין מתגוררת, הכריזו על ציון "יום קובי בראיינט" בתאריך זה, בדיוק כפי שעשתה עיריית לוס אנג'לס זמן קצר לאחר פרישתו של קובי ממשחק פעיל, ב-2016.

גם בחברת נייקי החליטו על "שבוע הממבה" וישיקו קו מוצרים מיוחד, הכולל את מדי המשחק עמם ישחקו הלייקרס מחר וגם עיצובים מיוחדים של נעלי הכדורסל שהחברה פיתחה לטובת בראיינט לאורך השנים. קרן נייקי תתרום מיליון דולר מהכנסותיה בשבוע הקרוב לקרן הספורט "ממבה וממבסיטה", שהוקמה לזכרם של קובי, ג'יאנה ושבעת ההרוגים הנוספים בתאונה הטרגית.

הקבוצה בה שיחק כל הקריירה רוצה לכבד את זכרו עם אליפות ראשונה מאז שקובי עצמו זכה בטבעת החמישית והאחרונה בקריירה שלו, ב-2010. כוכב הלייקרס כיום, אנתוני דייויס, אמר השבוע: "אין יום שבו אנחנו לא זוכרים אותו. לא נשכח מה הוא עשה עבור הארגון הזה ובשביל העולם כולו. כעת יש לנו הזדמנות לעשות אותו גאה, יודעים שזה מה שהוא היה רוצה. הוא היה רוצה שנצא ונתחרה ונביא עוד אליפות ההביתה. כל פעם שאנחנו עולים לפרקט, אנחנו משחקים לזכרו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי