קובי בראיינט וביתו בת ה-14, ג'יאנה נהרגו בהתרסקות מסוק

קובי בראיינט
קובי בראיינט | Harry How/Getty Images

אבל מסביב לעולם: אחד הספורטאים הגדולים בכל הזמנים הלך לעולמו בגיל 41. תשעה הרוגים בהתרסקות טראגית בדרך למשחק כדורסל, ביניהם מאמן מכללות. לברון ג'יימס פרץ בדמעות, מנהיגים מסביב לעולם ספדו

(גודל טקסט)

קובי בראיינט נהרג בהתרסקות מסוק טראגית ביום ראשון (26.01.2020), בגיל 41, בזמן שהיה בדרכו למשחק כדורסל עם ביתו בת ה-14, ג'יאנה. על המטוס היו תשעה אנשים בסך הכל, ביניהם מאמן המכללות, ג'ון אלטובלי, ואף אחד מהנוסעים לא שרד את ההתרסקות. לבראיינט. מסביב לעולם סופדים לאחד משחקני הכדורסל הגדולים בכל הזמנים, ומי שנחשב לאחד האתלטים האייקונים והאהובים בדורו.

דריל אוזבי, השריף של מטה כיבוי האש לוס אנג'לס והוציא הודעה רשמי לתקשורת: "ב-5 בבוקר שעון ארה"ב, משטרת מחוז קליפורניה קיבלה שיחה על התרסקות מטוס בעיר טלבאסה. מכבי האש הגיעו לזירה ומצאו מטוס עולה באש באמצע יער. למקום נשלחו 56 כוחות ביטחון, ביניהם אנשי טיפול נמרץ, שוטרים, כבאים. הכבאים במקום כיבו את השריפה למרות הקשיים ברבים. בחיפושים שנערכו בזירה, כל הנוסעים במטוס נספו קליל". 

המוות הטראגי גרם לאבל כבד מסביב לעולם, ומחוץ לאולם ה'סטייפלס סנטר' בלוס אנג'לס התכנסו באופן ספונטני עשרות אלפי אנשים שהתאבלו על שחקן הכדורסל האהוב והנספים בהתרסקות הטראגית. חברו הטוב של קובי בראיינט, וכוכב הלייקרס בהווה, לברון ג'יימס, שרק אמש עקף אותו בטבלת הקלעים הגדולים בכל הזמנים, ואפילו זכה לציוץ האחרון של ה'מאמבה' שבירך אותו על ההישג האדיר, שמע על החדשות בזמן שחזר מטיסה במשחק בפילדלפיה, ותועד יורד מהמטוס ולא מצליח לשלוט בדמעות.

דמות משמעותית נוספת בקריירה של בראיינט, מייקל ג'ורדן, הוציא הודעה רשמית לאחר שהבשורה הקשה אושרה: "אני בשוק מהבשורה הטראגית על מותם של קובי וג'יאנה. מילים לא יכולות לתאר את הכאב שאני מרגיש כרגע – הוא היה כמו אח בשבילי. נהגנו לדבר המון, ואני אתגעגע לשיחות האלה מאוד. הוא היה מתחרה קשוח, אחד מהגדולים במשחק וכוח יצירתי. קובי היה גם אבא מדהים שאהב את המשפחה שלו עמוקות – והתגאה מאוד באהבה של הבת שלו למשחק הכדורסל. אני שולח את תנחומיי הכנים לונסה, הלייקרס ואוהדי הכדורסל מסביב לעולם"

מנהיגים רבים מסביב לעולם הביעו את צערם הכבד בעקבות המוות הטראגי, ביניהם דונאלד טראמפ, בנימין נתניהו וברק אובמה. גם בעולם הכדורסל המוות התקבל בתדהמה וברחבי הליגה משחקים נפתחו במחאות שונות לכבוד השחקן, ביניהם עבירה על שעון 24 השניות, בדומה למספר החולצה אותה לבש קובי, ועבירה של שמונה שניות לפני החצי, לכבוד המספר השני שלבש קובי.

שחקנים רבים בליגה לא הצליחו לשלוט בדמעות ותועדו דומעים על הפרקט, גם מאמנים. אחד מהם היה דוק ריברס, שפרץ בבכי מול המצלמות והתקשה לדבר על השחקן האגדי בלשון עבר: "הוא היה דמות משמעותית בשבילי לאורך כל כך הרבה שנים, ובעיקר יריב מדהים. זזה מדהים שדווקא אחרי שפרש יצא לנו להתקרב יותר. הוא היה בן אדם מדהים"

Doc Rivers remembers Kobe Bryant. pic.twitter.com/q6LcIA4ghT

— LA Clippers (@LAClippers) January 26, 2020

 

שאקיל אוניל, אחד הדמויות המשמעותיות בקריירה של קובי, עימו זכה ב-3 אליפויות הגיב בפוסט באינסטגרם בו כתב:

"אין מילים לתאר את הכאב שאני חווה כרגע מהטרגדיה הזאת והרגע העצוב שבו איבדתי את האחיינית שלי ג'יג'י, ואת החבר שלי, האח שלי והשותף שלי באליפויות. האח שלי. אני אוהב אותך ואתה תחסר מאוד. תנחומיי למשפחת בראיינט והנספים האחרים על המטוס. יש לי בחילה כרגע".


כתבות נוספות בנושא קובי בראיינט –

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי