"אחת ההופעות הגדולות בכל הזמנים": הלילה ההיסטורי של דונצ'יץ'

לוקה דונצ'יץ' | Kevin C. Cox/Getty Images

הסלובני שוב השאיר את ארה"ב כולה פעורת פה, עם עוד טריפל דאבל מפלצתי, סל על הבאזר ושורת שיאים חדשה. "זה היה כמו קרב אגרוף והיינו זקוקים לנוקאאוט שלו", אמר מאמנו קרלייל. גם כוכבי הליגה לא נותרו אדישים

(גודל טקסט)

כבר נגמרו הסופרלטיבים בהם ניתן לתאר את העונה של לוקה דונצ'יץ' שבשנתו השנייה בליגה, ובראשונה בפלייאוף, מספק מספרים של 'הול אוף פיימרס'. הלילה (בין ראשון לשני) בפעם המי יודע כמה, הסלובני של דאלאס נתן תצוגת שיא נגד הקליפרס עם עוד טריפל דאבל מפלצתי של 43 נקודות, 17 ריבאונדים, 13 אסיסטים ושלשה אדירה על הבאזר בתום הארכה שקבעה 133:135 למאבריקס ו-2:2 בסדרה.

כמובן אחרי כל משחק גדול ב-NBA, במיוחד כשמדובר בשחקן צעיר, דונצ'יץ' התכבד בלא מעט שיאים וציוני דרך. למעשה לפניו אף שחקן לא רשם בפלייאוף את הרשימה הסטטיסטית שהציג הלילה, הפך לשחקן השלישי לאחר לאוסקר רוברטסון וצ'רלס בארקלי שמסיימים משחק עם למעלה מ-40 נקודות, 15 ריבאונדים ו-10 אסיסטים בשנתם השנייה בליגה ואולי ההישג המרשים מכולם – לא היה שחקן צעיר מנודצ'י'ץ' שהכריע משחק על הבאזר במסגרת הפלייאוף, כשאת השיא הקודם החזיק קווין מרטין (23 ו-86 ימים) בשנת 2006.

כמובן שמיד לאחד המשחק הגיעו שבחים מכל עבר: "אחת מהופעות הפלייאוף הגדולות בכל הזמנים", נכתב על דונצ'יץ' ב-ESPN ובנוסף לכך זכה לפרגוני ענק מכוכבי הליגה בעבר ובהווה: לברון ג'יימס, דווין וייד, פול פירס, זאק לאווין, טריי יאנג, ג'ה מוארנט ועוד.

דונצ'יץ' אמר לאחר המשחק: "אני לא יכול להסביר את מה שאני מרגיש. לא רק כשהכדור נכנס, אלא גם כשאני רואה שכל הקבוצה רצה לעברי. זה היה משהו מיוחד, אחת התחושות הכי טובות שהיו לי אי פעם כשחקן. פשוט משהו מיוחד".

מאמנו ריק קרלייל הוסיף: "אנחנו יודעים שהילד הזה נמצא בכושר אדיר, הוא שחקן נהדר וחיי את הרגעים האלו בחוסר פחד. לא היה דבר שמנע ממנו להישאר במשחק. אפילו לא ניסיתי להוציא אותו במרווח בין הרבע הרביעי להארכה. זה היה כמו קרב אגרוף והיינו זקוקים לנוקאאוט שלו".

לוקה דונצ'יץ', שחקני דאלאס | Kevin C. Cox/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי