השלשות עלו ליוסטון בהפסד: "זה היה אסון"

ג'יימס הארדן | Kim Klement-Pool/Getty Images

הסגנון המבוסס על זריקות מחוץ לקשת היה בעוכרי הרוקטס הלילה והאקס כריס פול היה שם כדי להעניש. הארדן: "נרגענו, הם צברו ביטחון וזה מה שקרה". CP3 נזכר בקובי בראיינט. וגם: מאזן הקאמבקים של הת'אנדר

(גודל טקסט)

יוסטון רוקטס החלה במהפכת שלשות בשנים אחרונות. הטקסנים ויתרו על סנטר קלאסי, מילאו את הסגל בקלעים ומנצלים את היכולות שלהם, בעיקר של ג'יימס הארדן, לחזור לצבע כדי לפנות שחקנים לזריקות מחוץ לקשת. הסגנון הזה עזר ליוסטון לרשום את אחת התקופות המוצלחות במועדון, אך הלילה (בין שני לשלישי) הוא הפסיד לה את המשחק הרביעי בסדרה נגד אוקלהומה סיטי, שניצחה 114:117 והשוותה ל-2:2.

הרוקטס שברו את שיא הזריקות לשלוש במשחק בפלייאוף בכל הזמנים, עם 58 השלכות מרחוק. 23 מתוכן אמנם נכנסו ואת המחצית השנייה פתחו שחקניו של מייק ד'אנטוני עם 8 שלשות רצופות. אלא שרק 5 מ-26 הזריקות האחרונות שלהם במשחק עברו דרך הטבעת, כאשר הארדן פספס ב-7 מתוך 10 ניסיונותיו האחרונים, מה שעזר לת'אנדר לחזור מפיגור בן 15 נקודות באמצע הרבע השלישי לניצחון חשוב.

"נרגענו, הם צברו ביטחון וזה מה שקרה", הסביר הארדן, "קבוצות יעשו ריצות, אבל הבעיה היא בדרך שזה קרה. לא הגענו לזריקות שרצינו בהתקפה ולא נצמדנו לעקרונות שלנו בהגנה. זה היה אסון בשני הצדדים". בעיני ד'אנטוני זה היה פחות גרוע: "היו לנו מבטים, פשוט לא קלענו. איבדנו כמה כדורים וזה פגע בנו. היה משחק קשוח, שתי הקבוצות היו יכולות לנצח ופשוט לא עשינו את זה".

השלשות עלו ליוסטון ביוקר | Kim Klement-Pool/Getty Images

מי שהיה שם כדי לנצל את הבצורת היה אותו שחקן שהרוקטס נפטרו ממנו בקיץ שעבר, כריס פול הוותיק. CP3 היה האחראי הבכיר לכל קאמבק שאוקלהומה סיטי עשתה העונה, ליתר דיוק תשעה ניצחונות שהת'אנדר השיגו במשחקים בהם פיגרו ב-15 נקודות או יותר. קור הרוח שלו, יחד עם התחרותיות של דניס שרודר, מנע מ-OKC להתפרק תחת מבול השלשות. "כשהוא על המגרש, לא משנה אם יש לצדו וותיקים או צעירים, יש לו את היכולת לעצור ריצות ולייצר זריקות טובות. הוא משתמש בשכל, מבין לאן הולך המומנטום ומשנה אותו", אמר המאמן בילי דונובן.

כנראה שגם המשחק החמישי בסדרה יוכרע לפי השלשות של יוסטון. יכול להיות שהרוקטס "יחיו" עליהן בדרך לניצחון, או שהן "יהרגו" את אוקלהומה סיטי דרכן. אך הת'אנדר הראו הלילה שהם מסוגלים לשרוד את המבול ולהמשיך להילחם.

לאחר הניצחון, כריס פול דיבר על 'יום הממבה', שנקבע אתמול להנצחתו של קובי בראיינט המנוח: "כל מה שאני חושב עליו זה איך קובי היה נראה בבועה הזאת. הוא היה רוצח. לפני משחקים, אני מכה שמונה פעמים בעמוד התווך של הסל, מסתכל למעלה ואומר 'קדימה, בין'. אני יודע שאין משחק שהוא לא רואה".

המנהיגות של CP3 הובילה את הקאמבק | Kim Klement-Pool/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי