למרות דחיית המשחקים: ב-NBA משדרים עסקים כרגיל; לברון זועם

Black lives matter | Kevin C. Cox/Getty Images

מטעם הליגה לא הביעו התייחסות למחאה. "המלך" כעס ששחקני מילווקי לא עדכנו על פתיחת המחאה, ארגון המאמנים הביע תמיכה. גם בענפים נוספים משחקים נדחו

(גודל טקסט)

בצעד היסטורי וחסר תקדים, שחקני מילווקי סירבו לעלות לשחק נגד אורלנדו כאות מחאה על זילות חיי השחורים, זאת לאחר ששוטרים ירו למוות ביום שני האחרון שבעה כדורים בגבו של אדם שחור בשם ג'ייקוב בלייק לעיני משפחתו. המשך העונה ב-NBA נראית בסכנה.

הנהלת הליגה לא הוציאה שום הודעה רשמית אחרי כל הבלאגן הזה וניסתה לשדר עסקים כרגיל כשלא גינתה/הצדיקה את האירועים האחרונים, ובהודעה האחרונה שלה פרסמה שהמשחקים שנדחו יתקיימו במועדים אחרים ללא כל התייחסות אמיתי לטירוף שמתרחש מחוץ לפרקט.

ב-ESPN מדווחים כי גם שופטי הליגה יצטרפו למחאה, בדרך 'שלווה' יותר. הם מתכננים לבצע צעדה נגד הרג של נשים וגברים שחורים אשר לא היו חמושים בנשק בידי המשטרה.

כמו כן, דווח כי לברון ג'יימס לא אהב את העובדה שמילווקי ביצעו את הצעד החריג והאמיץ שלהם מבלי לעדכן אף אחד, ומוטב היה שהיו מעדכנים את יתר שחקני הליגה ויחד הם היו יוצאים "יד אחת" למהלך הזה.

לברון ג'יימס | Kevin C. Cox/Getty Images

ארגון המאמנים הוציא הודעה בה הביע תמיכה מוחלטת במחאה: "מאמני ה-NBA תומכים ב-100% בשחקנים שלנו. הירי המופרך בג'ייקוב בלייק וגברים ונשים שחורים נוספים על ידי אנשים אוכפי חוק מדגיש את הצורך בנקיטת פעולה".

אגב, ענפים נוספים הצטרפו למחאה, כשבטניס משחקי היום של טורניר סינסינטי נדחו ב-24 שעות, כמעט כל משחקי המחזור ב-MLS נדחו, כמו גם ב-WNBA, ונראה שאנחנו רק בתחילתו של גל המחאה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי