אנתוני דייויס קלע שלשת ניצחון וצעק "קובי": זה רגע מיוחד"

לוס אנג'לס לייקרס
לוס אנג'לס לייקרס | Jesse D. Garrabrant/NBAE via Getty Images

מיד לאחר שהכדור נכנס ולוס אנג'לס לייקרס עלתה ל-0:2 על דנבר בגמר המערב, AD עשה כבוד לבראיינט המנוח: "כשאנחנו לובשים את המדים שהוא עיצב, אנחנו מרגישים אחרת". לברון ג'יימס: "הגג היה עף בסטייפלס סנטר"

(גודל טקסט)

כשלוס אנג'לס לייקרס הוליכה ביתרון מבטיח של 16 נקודות בדקות הראשונות של הרבע השלישי הלילה (בין ראשון לשני) במשחק מספר 2 בסדרת גמר המערב נגד דנבר נאגטס, נראה היה שלברון ג'יימס וחבריו בדרך לניצחון קליל, כפי שהיה במשחק הראשון. אמנם זה בסופו של דבר אכן הסתיים בניצחון של הקבוצה מעיר המלאכים, אבל רק אחרי משחק דרמטי שכבר נרשם בו מהפך, כאשר "זריקת ממבה" מצד אנתוני דייויס עם הבאזר קבעה 103:105 ו-0:2 בסדרה.

דייויס, שקלע בסך הכל 31 נקודות, נשאל מיד לאחר המשחק על שלשת הניצחון: "בשביל זה הביאו אותי לכאן, בשביל מהלכים גדולים שמנצחים משחקים", הצהיר. שלשת הניצחון של דייויס עם הבאזר הפכה אותו לשחקן הראשון של לוס אנג'לס לייקרס שעושה זאת בסדרת גמר אזורי מאז רוברט הורי ב-2002 נגד סקרמנטו קינגס.

זה לא סתם שבארה"ב כינו את סל הניצחון "Mamba shot", וגם דייויס מודע לכך ומיד לאחר שהכדור נכנס הוא צעק "קובי!", כמחווה לכוכב העבר של הלייקרס, שהלך לעולמו בטרם עת בינואר השנה בתאונת מסוק: "הוא היה קולע זריקות מטורפות כאלה בפלייאוף וזה רגע מיוחד עבורי ועבור הקבוצה שלי", אמר דייויס, שקבוצתו משחקת עם מדים מיוחדים שעיצב בראיינט בהשארת הממבה, "לעשות משהו כזה עם המדים שאנחנו לובשים, הופך את זה להרבה יותר מיוחד. כל פעם שאנחנו לובשים את המדים האלה, אנחנו מרגישים אחרת. אלה מדים שקובי עיצב ואנחנו מרגישים דחף גדול יותר לניצחון כשאנחנו לובשים אותם".

אנתוני דייויס
אנתוני דייויס | Garrett Ellwood/NBAE via Getty Images

גם לברון ג'יימס, שסיים עם 26 נקודות ב-50 אחוז מהשדה ובחצי השני בהחלט נתר בצלו של דייויס, אמר על המהלך בשניות הסיום: "רונדו עשה את המהלך הנכון. אני בהחלט חשבתי שהכדור יימסר אליי, אבל AD היה במצב נוח יותר. הלוואי שהיינו משחקים בסטייפלס סנטר, אני כל כך מתגעגע לקהל…הגג בסטייפלס סנטר היה עף מהשלשה הזו".

מנגד, ניקולה יוקיץ', הכוכב של דנבר דנאגטס שקלע 11 נקודות מתוך ה-30 שלו בשתי הדקות ו-42 השניות האחרונות של ההתמודדות בניסיון להשוות את הסדרה, אמר שהוא כל כך קיווה להיות בצד שמקבל את הכדור האחרון במשחק: "זה לא משנה אם היו הולכים ללברון ג'יימס, ידענו שזה מה שיקרה ושלברון או אנתוני דייויס יקבלו את הכדור. היה לנו קצת חוסר בתקשורת וזה קרה. אם להיות כן, אני חושב שהייתי במקום הנכון ו-AD פשוט זרק טוב. הרגשתי שזה ייכנס, כי שחקנים גדולים לוקחים זריקות טובות".

לברון ג'יימס ואנתוני דייויס מאושרים | Jesse D. Garrabrant/NBAE via Getty Images

על הפיגור הכפול בסדרת הגמר הוסיף יוקיץ': "אנחנו כאן בתור האנדרדוג? זה מה שאתם אומרים? עלינו להילחם, כי זה הסיכוי האחרון שלנו. הם כבר הוליכו ב-15 או 16 נקודות, לא? לא יודע בכמה הם הובילו, אבל היינו יכולים להישבר ולצאת מהמשחק וזה לא מה שקרה, אלא נלחמנו. לחימה ומאמץ תמיד צריכים להיות".

מייקל מלון, המאמן המפסיד סיכם: "להפסיד זה רע, זו השורה התחתונה, פשוט רע. יש כאלה שאוהבים לנצח ויש כאלה ששונאים להפסיד. אני חושב שאנחנו חבורה ששונאת להפסיד. זה גם לא משנה אם זה להפסיד ב-20 נקודות הפרש או עם הבאזר, זה מרגיש אותו דבר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי