ספולסטרה: "כל שחקן צעיר שנכנס לליגה צריך ללמוד מבאטלר"

ג'ימי באטלר | Jesse D. Garrabrant/NBAE via Getty Images

מאמן מיאמי התרגש מהפורוורד שלו, שסחב שוב את ההיט ומנע מהלייקרס לחגוג אליפות: "אנחנו בנויים לרגעים האלה", אמר אחרי ההצגה. וגם: המספרים וציוני הדרך שלו במשחק החמישי בגמר

(גודל טקסט)

ג'ימי באטלר עדיין לא היה מוכן לתת ללוס אנג'לס לייקרס לחגוג אליפות. הוא אמנם קיבל סיוע נהדר מחבריו לקבוצה, אך הפורוורד של מיאמי היט התעלה מעל כל שחקן על הפרקט, כולל לברון ג'יימס שהיה פשוט אדיר בצד השני, וסחב את הקבוצה של אריק ספולסטרה לניצחון 108:111 שצימק ל-3:2 את התוצאה בסדרת גמר ה-NBA.

לאורך כל הסדרה באטלר נושא את מיאמי על כתפיו. גוראן דראגיץ' מושבת בעקבות פציעה, באם אדבאיו החמיץ שני משחקים והבוסריות שלו זועקת אל מול אנתוני דייויס האימתני, אבל "ג'ימי באקטס" מסרב לתת להזדמנות חייו לחמוק לו בין הידיים וכפי שעשה בניצחון הקודם של ההיט, הוא שוב סיפק טריפל-דאבל שכלל יותר מ-30 נקודות, מה שהפך אותו לשחקן השני בתולדות גמר ה-NBA שעושה זאת פעמיים במהלך אותה סדרה אחרי לברון ג'יימס שרשם את ההישג ב-2015, כאשר באטלר הצטרף למועדון בן שישה שחקנים בלבד שהעמידו שני טריפל-דאבלים בגמר.

35 נקודות, 12 ריבאונדים, 11 אסיסטים ו-5 חטיפות היו למספר 22 של מיאמי, שעשה הכל מהכל וקיבל פחות מדקה של מנוחה. אף שחקן לא רשם שורה סטטיסטית כזו בסדרת גמר. היחיד שהעמיד לפחות 35 נקודות, 10 ריבאונדים, 10 אסיסטים ו-5 חטיפות בהיסטוריית הפלייאוף הוא גארי פייטון, שעשה את זה בסיבוב הראשון.

"כל שחקן צעיר שנכנס לליגה הזאת צריך ללמוד מווידאו של ג'ימי באטלר", סיכם ספולסטרה את התצוגה של הכוכב שלו במסיבת העיתונאים. גם ברשת החברתית נדהמו מהמופע של הפורוורד ובין הנלהבים היו טריי יאנג, דוויין ווייד, קווין נוקס וחברו של באטלר לקבוצה, מאיירס לאונרד.

בסיום המשחק, באטלר חזר על המנטרה הקבועה: "אנחנו בנויים בשביל הרגעים האלה. המאמץ שאנחנו משקיעים, זו העבודה שלנו. עבדנו בשביל זה כל השנה, זה לא התחיל בבועה. אנחנו משחקים ביחד, לא חשוב אם מנצחים או מפסידים. אנחנו ביחד וזה מה שינצח לנו משחקים. זה יכול להיות כל אחד, באם, מקווה שאפילו גוראן, אנחנו כל כך מאוחדים מחוץ למגרש וזו הסיבה שאנחנו מנצחים – כי כל אחד רוצה שהאחר יצליח".

באם אדבאיו הוסיף: "אני רוצה שבאטלר יהיה גדול. עד עכשיו זה מה שהוא עושה. זה ג'ימי באטלר. הוא השחקן עם החוזה מקסימום אצלנו, אליו אנחנו הולכים ברגעים האלה והוא מספק את הסחורה. הוא יצטרך להמשיך להיות מיוחד ואם היכולת הזו תחזור על עצמה, אנחנו נמשיך להשיג ניצחונות".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי