לברון ג'יימס נבחר פה אחד ל-MVP של סדרת הגמר: "אני ראוי לכבוד"

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | Mike Ehrmann/Getty Images

כוכב לוס אנג'לס לייקרס שוב רשם טריפל דאבל וזכה בטבעת אליפות רביעית בקריירה, כך שהפך לראשון שעושה זאת בשלוש קבוצות שונות וכעת רק מייקל ג'ורדן מקדים אותו: "הואהכדורסלן הכי גדול שהיקום ראה", החמיא ווגל

(גודל טקסט)

לברון ג'יימס עשה זאת. כשנתיים אחרי שנחת בעיר המלאכים כדי להוביל את לוס אנג'לס לייקרס לאליפות ראשונה מאז 2009/10, הלילה (בין ראשון לשני) המשימה הושלמה. "המלך" סיים עם טריפל דאבל של 28 נקודות במשחק השישי בסדרת הגמר נגד מיאמי היט, הסגולים-לבנים ניצחו 93:106 בדרך ל-2:4 בסיכום המשחקים ומיד לאחר מכן, אם למישהו היה ספק, זכה לברון ג'יימס גם בתואר ה-MVP של סדרת הגמר.

ג'יימס לא סתם עשה בתואר ה-MVP, אלא נבחר פה אחד – כל 11 הקולות הלכו אליו בסיומה של הופעה גדולה נוספת שלו שכללה גם 14 כדורים חוזרים ו-10 אסיסיטים, כשאת 28 הנקודות שלו הוא קולע באחוזים נפלאים של 13 מ-20 מהשדה.

לברון ג'יימס לא רק זכה בטבעת הרביעית שלו הלילה אחרי שתי אליפויות עם מיאמי היט ואחת עם קליבלנד קאבלירס, אלא גם הפך לשחקן הראשון שזוכה בתואר ה-MVP בגמר בשלוש קבוצות שונות!

לברון ג'יימס
רק מייקל ג'ורדן מקדים אותו. לברון ג'יימס | Jesse D. Garrabrant/NBAE via Getty Images

"מגיע לי כבוד, אני רוצה שיתנו לי את הכבוד לו אני ראוי", הצהיר ג'יימס לאחר המשחק, "כשהגעתי ללוס אנג'לס לייקרס, אמרתי שאוביל את הקבוצה למקום הראוי לה. לא החמצתי אף משחק פלייאוף בקריירה שלי (מתוך 260, הכי הרבה בתולדות ה-NBA) ואני עושה את הכל כדי לגרום לחברים שלי להיות גאים. לי ולאנתוני דייויס אין אגו, כמו שדוויין ווייד וכריס בוש דחפו אותי במיאמי, אני דחפתי אותו".

ג'יימס גם נשאל על 2020 הבלתי אפשרית והודה: "לא ידענו איך זה יהיה, אבל ה-NBA שרד". מאמנו פרנק ווגל אמר: "לברון ג'יימס הוא שחקן הכדורסל הכי גדול שהעולם ראה. אם אתם חושבים שאתם יודעים כמה הוא גדול, אז אתם לא. זו חוויה יוצאת דופן לאמן אותו. הוא מאחד את הקבוצה, הוא היה מדהים לכל אורך העונה".

כזכור, בעונה שעברה לוס אנג'לס לייקרס כלל לא העפילה לפלייאוף, אך השנה הלכה כל הדרך עד לטבעת ולברון ג'יימס שיפר את מאזנו ל-6:4 בסדרות גמר. הזכייה הרביעית של ג'יימס בתואר ה-MVP משמעותה שהוא השתווה לשאקיל אוניל, טים דאנקן, מג'יק ג'ונסון – כך שרק מייקל ג'ורדן מקדים אותו.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי