אלפים חגגו ברחובות לוס אנג'לס, דייויס: "האליפות הזו בשביל קובי"

אנתוני דייויס, לברון ג'יימס
אנתוני דייויס, לברון ג'יימס | Andrew D. Bernstein/NBAE via Getty Images

למרות התחלואה שבעלייה, בעיר המלאכים לא עצרו את עצמם לאחר הזכייה של הלייקרס באליפות ה-17 והראשונה מזה עשור: "מאוד לא חכם מה שקורה שם", ביקרו בארה"ב. AD לא שכח את בראיינט: "מסתכל עלינו מהשמיים וגאה"

(גודל טקסט)

גם נגיף קורונה שמתפשט ברחבי ארצות הברית לא עצר את אוהדי לוס אנג'לס לייקרס. עשור לאחר האליפות האחרונה, הלילה (בין ראשון לשני), זמן קצר לאחר ה-93:106 על מיאמי היט שקבע 2:4 בסדרה והבטיח לקבוצה מעיר המלאכים את האליפות ה-17 בתולדותיה – בכך השתווה לבוסטון סלטיקס במספר האליפויות – אלפים יצאו לרחובות ופצחו בחגיגה שחודשים לא נראתה כמוה בארצות הברית.

התחלואה בארצות הברית אמנם שוב במגמת עלייה, אבל לאולם הסטייפלס סנטר הגיעו אלפים שחסמו את הרחובות וכבר הובילו לביקורת נרחבת בארצות הברית, כשבין השאר נכתב: "מסכנה לוס אנג'לס. זה מאוד לא חכם מה שקורה שם, הם יהרגו אחד את השני באלימות או מקורונה".

עונת 2019/20 אמנם הסתיימה עבור לוס אנג'לס לייקרס ואוהדיה בצורה הכי מתוקה שיש, אבל 2020 זו בהחלט שנה קשה מאוד. עוד לפני התפרצות הנגיף והמחאות ברחבי ארצות הברית למען שוויון זכויות וצדק לקהילה השחורה, בינואר האחרון, כידוע, הלך לעולמו בטרם עת קובי בראיינט, ה"בלאק ממבה" שבתאונת מסוק קיפח את חייו.

בלוס אנג'לס לייקרס, שבלא מעט ממשחקיה עלו השחקנים עם תלבושת ה"בלאק ממבה" בעיצובו של בראיינט ואיתה כלל לא הפסידו העונה, הקדישו את הזכייה לבראיינט ולמשפחתו: "לא רצינו לאכזב אותו", הצהיר אנתוני דייויס שזכה באליפות ראשונה בקריירה, "במשחק הקודם לבשנו את המדים שלו וזה יכול היה להיות נהדר אם היינו זוכים אז באליפות, אבל עשינו את זה בשבילו. אני יודע שהוא מסתכל עלינו מלמעלה וגאה וכך גם ונסה. קובי היה כמו אח גדול וזכינו באליפות בשבילו".

כוכב העבר מג'יק ג'ונסון, שלכל אורך הקריירה שיחק בלוס אנג'לס לייקרס וזכתה איתה בחמש אליפויות ושלוש פעמים נבחר ל-MVP בסדרות גמר, אמר עוד לפני המשחק כי מייקל ג'ורדן בזמנו לא התמודד עם אותה כמות לחץ כפי שיש על לברון ג'יימס וצייץ בסיום: "לייקרס השתוותה לבוסטון סלטיקס במספר האליפויות עם 17 זכיות! אנתוני דייויס שיחק לכל אורך העונה והפלייאוף והוא הסיבה שלוס אנג'לס לייקרס זכתה, המאמן פרנק ווגל והצוות שלו עשו עבודה נהדרת וברכות ללברון שנבחר ל-MVP ועקף את דריק פישר והפך לשחקן עם הכי הרבה הופעות גמר בהיסטוריה!".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי