הסימנים מצביעים: שיקגו עדיין הפייבוריטית לבחור את אבדיה

דני אבדיה | Thomas Lovelock /Sports Illustrated/Getty Images

סימני השאלה סביב ההתעניינות של גולדן סטייט, הסיכויים הנמוכים לטרייד בין הבולס לווריירס או מינסוטה וההתאמה לקבוצה מעיר הרוחות. בארה"ב עשו סדר: היכן צפוי לשחק היהלום הישראלי?

(גודל טקסט)

אפקט ההפתעה שנוצר מהדיווח על התעניינות רצינית של גולדן סטייט בדני אבדיה מתחיל להתפוגג, ובארצות הברית ממשיכים לנסות ולחזות כיצד ייראו בחירות הלוטרי בדראפט ה-NBA הקרוב. באתר הרשמי של קליבלנד ובאתר NBC ריכזו היום (שני) את הניתוחים האחרונים של מומחי הדראפט בכלי התקשורת השונים באמריקה, ולפיהם נוצר הרושם כי אבדיה בכל זאת ייבחר במקומות 4 או 5, על ידי הקאבס או שיקגו בולס.

כזכור, קנדריק פרקינס צינן את ההתלהבות מהדיבורים על כך שהווריירס "נדהמו" מאבדיה וטען כי בסך הכל מדובר בתרגיל של המנהל המקצועי בגולדן סטייט, בוב מאיירס. בארה"ב נכתב היום כי עונת הדראפט ידועה בכינוי "עונת העשן" בשל ריבוי השמועות המופצות במהלכה, ותסריט נוסף שנזרק לאוויר דיבר על כך שמטרת הווריירס היא למצוא קבוצה שתהיה מעוניינת לקפוץ למעלה בסדר הבחירות בדראפט, תמורת ויתור על כוכב שיעזור לקבוצה של סטיב קר לחזור למאבק האליפות כבר בעונה הקרובה.

למרות השמועות על רצונו של ג'נרל מנג'ר שיקגו, ארתוראס קרנישובאס, לבצע טרייד שיעניק לבולס בחירה גבוהה יותר, ב"בליצ'ר ריפורט" הסבירו כי קשה לחשוב על טרייד עם מינסוטה או גולדן סטייט שישתלם לשיקגו: "לא נראה סביר שהטימברוולבס ירצו לקבל בחזרה את זאק לאבין בטרייד ואם נצא מנקודת הנחה שהבולס לא מעוניינים לקלוט את אנדרו וויגינס מגולדן סטייט, גם שם הסיכויים לעסקה נראים נמוכים".

"הבולס ישמרו על המקום הרביעי כל עוד הם מאמינים שדני אבדיה יהיה פנוי בשלב הזה", נכתב באותו אתר, "היכולת לשחק בשתי עמדות הפורוורד וההצלחה שלו בישראל וביורוליג נותנת לו יתרון. אבדיה מביא תכונות שעשויות לפתות את קרנישובאס ואת המאמן בילי דונובן. מה גם שהוא יוכל להוות תחליף ראוי לאוטו פורטר, שחוזהו יסתיים בשנה הבאה".

היכן ינחת דני אבדיה? | דני מרון

גם ב"ספורטס אילוסטרייטד" וב"אתלטיק" מעריכים כי שיקגו צפויה לבחור באבדיה, זאת לאור הרזומה של קרנישובאס כאחד שמעולה בזיהוי פוטנציאלים מחוץ לארה"ב, יכולת שאותה הוכיח בתקופתו בדנבר נאגטס, שם בחר את ניקולה יוקיץ' במקום ה-41 בדראפט. כמובן שעוד נותר לא מעט זמן עד הדראפט ואת התשובה הסופית נקבל רק כשנשמע את אדם סילבר קורא בשמו של אבדיה, אך דבר אחד בטוח: מנייתו של היהלום הישראלי עולה מיום ליום.

אתמול ניתחו באתר ה-NBA את התאמתו של אבדיה לכל אחת מחמש הקבוצות שיבחרו במקומות הראשונים בדראפט, ביניהן כמובן הבולס: "הקו האחורי של שיקגו כולל שני גארדים שמסוגלים לייצר נקודות – זאק לאבין וקובי ווייט. בחירה באבדיה תעניק לבולס אפשרות למקסם את הפוטנציאל ההתקפי שלהם, שכן יכולתו של הישראלי לשחק כפליימייקר תשחרר את שני הקלעים לשחק רחוק מהכדור. בנוסף, עם פורוורד צעיר ומבטיח כמו לאורי מרקאנן, משחק הפיק אנד רול שלו בינו לאבדיה יגרום להגנות היריבות כאב ראש רציני. שיקגו עשויה להיות יעד מעולה עבור ההתפתחות של אבדיה לכדי כוכב צעיר כבר בשלב מוקדם של הקריירה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי