בארה"ב מעריכים: המגמה החדשה ב-NBA תעניק יתרון לדני אבדיה

דני אבדיה | דני מרון

על פי ניתוח ב"פורבס", השינוי בקונספט בניית הקבוצות והעובדה שאינו מיועד להיות שחקן מוביל, יעזרו לפורוורד הישראלי להיבחר במקום גבוה יותר

(גודל טקסט)

ביטול העונה האחרונה של כדורסל המכללות בארצות הברית בעקבות משבר הקורונה גרם לכך שסקאוטרים רבים עברו להתמקד בפרוספקטים באירופה, ואחד השחקנים שהרוויחו מכך הוא דני אבדיה.

עוד הרבה לפני שאנשי גולדן סטייט ווריירס הדליפו על כך ש"נותרו המומים" מיכולותיו של אבדיה, מי שהיה כוכבה הצעיר של מכבי תל אביב כבר נרשם בכל הפנקסים, גרף מחמאות וסיקור נרחב והיה בתמונת העשירייה הראשונה על פי רוב המומחים והפרשנים. גם אם היה זה רק תרגיל שיווקי וסטיב קר לא באמת מעוניין בשירותיו, לאחרונה מנייתו של אבדיה ממשיכה לנסוק.

הישראלי הצעיר, בשונה מהסופרסטארים המיועדים של הדראפט הקרוב – ג'יימס וייסמן, לאמלו בול ואנתוני אדוארדס ג'וניור, לא אמור להיות שחקן מוביל ומשמעותי באף אחת מהקבוצות שיבחרו במקומות הראשונים, אך גורמים בארה"ב טוענים כי דווקא הפרט הזה עשוי לסייע לאבדיה להיבחר במקום גבוה יותר.

| Thomas Lovelock /Sports Illustrated/Getty Images

"הרעש סביב אבדיה מסמן כי השנה הליגה מעריכה שחקנים משלימים יותר ממה שניתן היה לצפות", טוען ברנדון קלין ממגזין "פורבס" האמריקאי. "לאדוארדס ג'וניור בוודאי יש דרך ברורה יותר להיות כוכב-על, אך ההסתברות הכוללת לכך נמוכה יחסית למי שקבלת ההחלטות והאינסטינקטים הקבוצתיים שלו כה גרועים. אבדיה, מצדו, יכול להשתלב בקבוצה כמו הווריירס או מינסוטה טימברוולבס כבר בשנה הבאה, וגולדן סטייט יכולה לדמיין אותו נכנס לרוטציית הפלייאוף שלה בעונת הרוקי".

התבנית הקבוצתית הברורה שהולכת ומתגבשת בליגה, של שני כוכבי על הנתמכים על ידי צוות מסייע, תגרום לבחירה בסופרסטארים החדשים להיחשב להימור כבד – הצלחה ענקית או כשלון מהדהד, בעוד בחירה בשחקן משלים כמו דני אבדיה תהיה "בטוחה" הרבה יותר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי