"היינו מוכנים לעזוב": כך לברון ואובמה הצילו את עונת ה-NBA

לברון ג'יימס
לברון ג'יימס | Andrew D. Bernstein/NBAE via Getty Image

ה-MVP של סדרת הגמר חשף שיחה עם נשיא ארה"ב לשעבר, שסייע לשחקנים לפתור את המשבר אשר איים לבטל את העונה

(גודל טקסט)

למרות משבר הקורונה ומחאות הקהילה השחורה בארצות הברית, עונת ה-NBA החולפת שוחקה עד להכרעת האלופה והסתיימה בזכייה של לוס אנג'לס לייקרס. הלילה (בין שישי לשבת), לקראת הבחירות לנשיאות באמריקה שייערכו בשבוע הקרוב, נחשפו פרטים על הרגע שאיים לבטל סופית את העונה, בעיצומו של הפלייאוף.

לברון ג'יימס אירח בתכנית שלו את נשיא ארצות הברית לשעבר ברק אובמה, אשר סיפר על שיחת הטלפון בינו לבין נשיא ארגון השחקנים, כריס פול, בה השתתפו גם ג'יימס, כרמלו אנתוני, ראסל ווסטברוק ועל פי הדיווחים גם אנדרה איגודאלה, שעות לאחר ששוטרים ירו בג'ייקוב בלייק למוות ברחובות וויסקונסין וגרמו לסערה במדינה כולה ובקרב כדורסלני הליגה הטובה בעולם.

"מחאה עוזרת להעלאת המודעות, אבל בהתחשב בכוח שיש לשחקני ה-NBA, ההצעה שלי הייתה שנשתמש בפלטפורמה הזו כדי לראות אם אפשר להתחיל לבקש דברים ספציפיים. זה לא משהו חד פעמי. לצערנו, מה שראינו קורה שוב ושוב", סיפר אובמה, "לכן, אחת ההצעות שלי לשחקנים הייתה להקים משרד שיפעל על בסיס יומיומי לצמצום אירועים מהסוג הזה".

לברון, שהלייקרס שלו היו באמצע הסדרה נגד פורטלנד בסיבוב הראשון בפלייאוף באותו זמן, גילה כי הוא שקל ברצינות לנטוש את הבועה ולחזור הביתה: "היו רגעים שאנחנו, הלייקרס, היינו מוכנים לעזוב. כולל אותי. ניסינו להבין מה לעשות, מה התכנית שלנו, מה הקריאה שלנו לפעולה? למזלי, יש לי חבר שהוא הנשיא ה-44 של ארצות הברית, שאפשר לי ולכריס פול לפנות אליו בטלפון ולקבל הכוונה".

"כשכאוס מתרחש ואנשים לא יודעים איך להתמודד עם סיטואציה, הכי טוב זה אם יש לך חבר מישהו שאתה יכול לדבר איתו ולהתייעץ, מישהו עם מנהיגות מהסוג הזה", המשיך לברון, "אני בר מזל מספיק שיש לי חבר שנתן לנו את מילות המנהיגות האלו ואמר 'הנה לכם דרך לפעול, הנה משהו שאתם יכולים לבקש. ואם נשיג את זה, תוכלו גם להמשיך את העונה'".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי