מחמיאים לו: דני אבדיה הושווה לכוכב עבר אירופי ב-NBA

דני אבדיה | Thomas Lovelock /Sports Illustrated/Getty Images

ב"Hoops Hype" נכתב כי הישראלי יכול להתפתח בצורה דומה להידו טורקוגלו, אחד מכוכבי אורלנדו בריצה לסדרת הגמר ב-2009. גם באטום והזוניה הועלו כשחקנים שהפורוורד מזכיר. בינתיים, בתחזיות הוא מתבסס במקום ה-4

(גודל טקסט)

לא בטוח שנראה שני ישראלים ב-NBA בעונת 2020/21, כשהדבר תלוי בבחירתו של ים מדר אשר החליט הלילה (בין ראשון לשני) לא למשוך את מועמדותו, אך מי שבוודאות ישחק בליגה הטובה בעולם הוא דני אבדיה. תשעה ימים נותרו עד ללילה הגורלי שבו הפורוורד יגלה היכן הוא עומד להתחיל את הקריירה מעבר לים ובינתיים, באתר "Hoops Hype" השוו אותו היום לשלושה שחקנים אחרים שהגיעו ל-NBA מאירופה: הידו טורקוגלו, ניקולה באטום ומריו הזוניה.

השוואה נעשתה לאור יכולותיו של אבדיה להוביל את הכדור ולייצר מהלכים מהכדרור בתור שחקן שאינו גארד טבעי, תכונה שמהווה את אחת החוזקות העיקריות שלו בעיני הסקואטרים בארצות הברית. "לדני אבדיה יש מנטליות של פוינט פורוורד", נכתב בניתוח, "הוא יכול להוביל התקפות במעבר ובמגרש הפתוח. הוא יהיה חייב לדייק בקליעות ניתור באחוזים גבוהים יותר ואם יעשה זאת, יהיה הוגן להשוות אותו להידו טורקוגלו, שגובהו 2.08 מ' ומסר חמישה אסיסטים בממוצע, יחד עם 40% לשלוש בעונת 2007-08".

יש לציין כי ההשוואה לטורקי מחמיאה במיוחד, שכן מדובר בשחקן שבשיאו היה מהבולטים באורלנדו מג'יק שהגיעה עד לסדרת הגמר לפני 11 שנים, שם נכנעה ללייקרס של קובי בראיינט. השוואה לניקולה באטום כבר נעשתה בעבר, בעוד זו למריו הזוניה הועלתה בתור "התסריט הגרוע ביותר" – אין ספק שהקרואטי שחקן מוכשר, אך אינו כזה שמממש את הפוטנציאל שלו בליגה הטובה בעולם עד כה.

טורקוגלו. כיכב באורלנדו מג'יק | Jim McIsaac/Getty Images

במקביל, ב"אתלטיק" פרסמו היום את המוק דראפט הטרי ולפיו נראה כי אבדיה הולך ומתבסס כבחירה הרביעית, ששייכת לשיקגו בולס, כזכור. "שיקגו ניצבת בפני עידן חדש, יש לה סגן נשיא חדש לענייני כדורסל (ארתוראס קרנישובאס), מאמן חדש (בילי דונובן) ולפיכך היא הולכת לבחור את השחקן עם פוטנציאל השיפור הגדול ביותר – וזהו דני אבדיה", נטען בתחזית, "הבולס חושבים שהוא יכול לתרום להם במיידי. אבדיה מסוגל לעשות הרבה דברים, הוא ורסטילי וזה מה ששיקגו צריכה. אין לה הרבה פליימייקרים ואם היא יכולה להשיג אחד נוסף, שיש לו IQ גבוה, היא תהיה מאושרת".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי