שרף: "ציפינו שידורג גבוה יותר אך אבדיה יכול להיות מרכיב ראשי"

דני אבדיה | יוסי ציפקיס

מאמן הנבחרת בעבר התייחס לבחירות הדרפאט הלילה: "חשבנו שדני יגיע למקומות 4-5, אך בכל מקרה וושינגטון בבניה מחדש והוא יוכל לפתוח בחמישייה". על העומס: "הוא התכונן לזה מאז סיום העונה". גם מדר זכה למחמאות

(גודל טקסט)

הלילה (בין רביעי לחמישי) היה יום חג וגאווה גדולה לא רק לאוהדי הכדורסל בארץ אלא בכלל לחובבי הספורט כאשר דני אבדיה ממכבי תל אביב נבחר במקום התשיעי בדראפט וים מדר מהפועל ת"א הגיע למקום ה-47. שניהם זכו להגיע לוושינגטון וויזארדס ובוסטון סלטיקס בהתאמה. צביקה שרף, מאמן כדורסל בעברו ופרשן בהווה ב-103FM, התראיין לתוכנית של ניסים משעל וגיא פלג והתייחס לסיכויי ההצלחה של השניים.

שרף אמר בפתח דבריו: "זה כבוד גדול לכדורסל הישראלי, לא היה לנו דבר כזה ששני שחקנים נבחרו בדרפאט. דני אבדיה הגיע למקום גבוה מאוד".

האזינו לראיון של צביקה שרף

האם הציפיות היו שאבדיה ייבחר במקום גבוה יותר: "הסוקרים לא עשו את עבודתם והתחזיות לא הצליחו. הייתה תקווה שהוא יהיה במקומות הרביעי-חמישי, לבסוף הוא נדחק למקום התשיעי. האמריקאים והקבוצות מדברים כל הזמן עם השחקנים ומבטיחים לכולם ובסוף עליהם לבחור שחקן אחד. לפעמים הם טועים, לא מעט אפילו, אך לא שמענו את השם וושינגטון וויזארדס בחודש האחרון, דיברו על קבוצות אחרות אבל גם וושינגטון היא קבוצה לא גדולה. היא הייתה פעם אלופה לפני הרבה מאוד שנים".

סיכויי ההצלחה של אבדיה: "ראשית, וושינגטון נמצאת עכשיו בתהליך של בניה מחדש והוא אחד המרכיבים הראשיים. אני לא יודע מה יקרה עם שני הכוכבים, חלק רוצים להעביר אותם, חלק רוצים שיישארו, עכשיו מתחילה עונת המלפפונים, הליגה כולה תחל ב-22 בדצמבר. אני מעריך שבימים הקרובים הוא יצטרך לנסוע לאמריקה כדי להצטרף למחנה האימון. דני הוא מאוד מוכשר ומצד שני הוא איש עבודה שנותן את כל כולו וכך גם ים מדר שנבחר במקום ה-47.

עבודה קשה כמפתח להצלחה: " אי אפשר להגיע לרמה של כוכב בינלאומי בשום ענף ספורט, בלי שאתה עובד בצורה לא נורמלית. גם כריסטיאנו רונלדו וגם מייקל ג'ורדן ולברון ג'יימס – הם מתאמנים, עובדים, משקיעים, מקצועניים. אי אפשר לעשות את הדברים האלה בלי עבודה קשה ודני וים מדר עובדים עבודה קשה והם מוכשרים".

האם אבדיה ישחק בחמישייה: "אני מעריך ומקווה שדווקא בוושיגנטון עכשיו דני יקבל צ'אנס מהר מאוד להיות שחקן מוביל, שחקן חמישייה, אם בוושיגנטון הוא לא יצליח להיכנס זו תהיה בשבילנו אכזבה. אם היה מגיע לקבוצה יותר גדולה היה לו קשה יותר להיות שחקן משמעותי ודווקא פה יכול להיות שהקבוצה לא תצליח בשנה הראשונה אבל יש לו אפשרות להצליח ברמה האישית. אחרי שלוש שנים, אורך החוזה המובטח לו, או שוושינגטון תיבנה מחדש ויהיה לו סיכוי להמשיך, או שקבוצה אחרת יותר בכירה תיתן לו הזדמנות".

עומס המשחקים: "השנה לאור הפסקת הליגה והקורונה, הליגה תחל יחסית מאוחר. לרוב זה קורה בסוף אוקטובר וכעת רק בדצמבר. העומס הוא די גדול, דחסו כמות גדולה של משחקים. אבל, דני, מאז שמכבי ת"א סיימה את העונה, התעסק באימונים והכין את עצמו. זה מצב דומה לטירונות בצבא: בהרבה קבוצות השחקנים רוצים לעשות כל מיני דברים כמו לסחוב את הכדורים והתיקים, להביא את האוכל. כאן לא תהיה התעללות כמו שהטירונים סופגים בצבא. נראה איך יקבלו אותו" (מתלוצץ).

דני אבדיה, ים מדר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי