"בלתי ייאמן": הלילה המטורף של הארדן ודוראנט

ג'יימס הארדן, קווין דוראנט | Sarah Stier/Getty Images

המזוקן רשם טריפל-דאבל היסטורי בבכורה ושבר את שיא המועדון באסיסטים, KD קבע נתון חסר תקדים בקריירה שלו וברוקלין נטס נתנה הצהרת כוונות. הרכש מיוסטון כבר מחכה לאירווינג: "זה הולך להיות מפחיד"

קבוצות: ברוקלין נטס
(גודל טקסט)

הטרייד שהנחית את ג'יימס הארדן הפך את ברוקלין נטס לקבוצה השנייה הכי מאיימת ב-NBA, אחרי האלופה לוס אנג'לס לייקרס. ואם לשפוט על פי המשחק הראשון של הארדן לצד קווין דוראנט בקבוצה של סטיב נאש, הן האלופה והן שאר היריבות צריכות להתחיל לחשוש. הארדן סיפק הלילה (בין שבת) מופע במשחק הבכורה עם 32 נקודות, 14 אסיסטים ו-12 ריבאונדים, כאשר דוראנט הוסיף שיא עונתי של 42 נקודות בניצחון 115:122 על אורלנדו מג'יק, כל זה בזמן שקיירי אירווינג עדיין מחוץ לפעילות.

מדובר בנתון חסר תקדים שקבע הכוכב המזוקן, שכן אף שחקן בהיסטוריה לא רשם טריפל-דאבל שכלל 30 נקודות בהופעת הבכורה שלו בקבוצה כלשהי. הארדן ודוראנט, שהתאחדו הלילה לראשונה אחרי שלוש העונות ביחד באוקלהומה סיטי, קלעו ביחד 70 נקודות – הכמות המשותפת הכי גבוהה שלהם כחברים לקבוצה, כולל משחקי פלייאוף, ואם מוסיפים את האסיסטים שמסרו השניים, הם היו אחראים ל-107 מתוך 122 הנקודות של ברוקלין. מאיים כבר אמרנו?

עבור דוראנט זה היה המשחק הראשון בו הוא קולע 40 ומעלה מאז מאי 2019, אז הפגיז 46 במדי גולדן סטייט בחצי גמר המערב נגד יוסטון של הארדן, שסיים את אותו משחק עם 41. אחרי 10 משחקים העונה, KD עומד על ממוצע של 30.7 נקודות ורק שני שחקנים מלבדו עשו זאת בנקודה הזו של העונה כשהם בני 32 או יותר: ווילט צ'מברליין ואלג'ין ביילור. דוראנט מעולם לא רשם ממוצע כזה ב-10 המשחקים הראשונים של העונה ואם ישמור על הנתון, זה יהיה הממוצע הגבוה ביותר שלו מאז עונת ה-MVP ב-2013/14. אבל עוד חזון למועד.

"אני מאוד לא אנוכי, אעשה כל מה שצריך כדי לנצח", אמר הארדן לאחר המשחק, בו שבר את שיא המועדון באסיסטים לשחקן יחיד בהופעת בכורה. "ברור ש-KD הוא כדורסלן על, עם סגנון שונה מבחינת הדרך שבה הוא מסוגל לייצר נקודות. זה כל כך קל עבורו ואני רק רוצה להקל עליו קצת יותר אם אפשר. גם עבור שאר השחקנים שלנו. אז כן, היה קל".

"זה היה בלתי ייאמן", הוסיף דוראנט על הבכורה של חברו, "אפשר היה לראות אותו מחפש את הדרך הכי טובה לשחק כבר מהפתיחה. הרגשתי שאנחנו מוסרים קצת יותר מדי ומנסים לתת לכולם להרגיש בנוח. הוא פשוט נכנס למוד שלו, חיפש לקלוע באגרסיביות ופתח את המשחק עבור כולנו". נאש התייחס גם הוא ליכולת של המזוקן: "הייתה לו פתיחה מוזרה לעונה. הוא לא בשיא הכושר שלו עדיין. עצם זה שהוא עשה כל כך הרבה דברים על המגרש, זה מדהים".

כעת, ברוקלין מחכה לשובו של אירווינג וברגע שהרכז יצטרף בחזרה, האתגר יהיה למצוא את הכימיה בין שלושת הכוכבים. הארדן כבר לא יכול לחכות: "אני כל כך מתרגש לקראת החזרה של 'קיי', הוא בורג מרכזי במה שאנחנו מנסים לעשות כאן. אנחנו יכולים לבנות את הכימיה. ברגע שנהיה ביחד על המגרש, זה יהיה מפחיד".

"יהיה מפחיד". הארדן הגיע בקול תרועה | Nathaniel S. Butler/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי