Sport1 Banner

החליפו תפקידים: השיחה בין אירווינג להארדן באימון

קיירי אירווינג, ג'יימס הארדן | Noah Graham/NBAE via Getty Images

אחרי ששוב סיים כקלע הבולט בברוקלין בניצחון על גולדן סטייט, קיירי סיפר על דיאלוג בינו למזוקן, שמוביל את הנטס באסיסטים: "אמרתי לו 'אתה הרכז, אני הולך לשחק כשוטינג גארד'"

קבוצות: ברוקלין נטס
(גודל טקסט)

ברוקלין נטס רשמה הלילה (בין שבת לראשון) ניצחון 117:134 על גולדן סטייט ווריירס, בתום משחק שבו קיירי אירווינג סיים פעם נוספת כקלע המוביל עם 23 נקודות, בעוד ג'יימס הארדן שוב הוביל את הקבוצה באסיסטים עם לא פחות מ-16 כאלה. לאחר המשחק, אירווינג חשף שיחה בינו לבין הארדן שהתקיימה באימון לפני מספר ימים, ובה השניים סיכמו על חילופי תפקידים.

"קבענו את זה לפני ארבעה ימים. הסתכלתי עליו ואמרתי 'אתה הרכז ואני הולך לשחק כשוטינג גארד'. זה היה ככה פשוט", סיפר אירווינג, שכידוע הוא רכז בהגדרה שלו, אך גם סקורר בחסד. "זו לא הייתה שיחה מיסטית שכזו. הוא לוקח אחריות ועושה עבודה מדהימה. זה מקל עליי לשחק בחופשיות ולעשות מהלכים".

הארדן אמנם סיים כמלך האסיסטים ב-NBA בעונת 2016/17, אך גם הוא ידוע בעיקר כספק נקודות ובקטגוריה הזו "המזוקן" הוביל את הליגה הטובה בעולם בשלוש השנים האחרונות, מה שעורר ספקות לגבי היכולת שלו, של קיירי אירווינג ושל קווין דוראנט, שסיים בעצמו כמלך הסלים ארבע פעמים בקריירה, לחלוק כדור אחד כשהם ביחד על המגרש.

עבר לתפקד כרכז. הארדן | Noah Graham/NBAE via Getty Images

אלא שמאז הצטרפותו לנטס, הארדן לקח על עצמו את תפקיד מנהל המשחק וממוצע האסיסטים שלו במדי ברוקלין עומד על 11.3, כשהוא מוביל את הליגה כולה עם 11 למשחק העונה. "באתי לקבוצה הזאת בידיעה שיש להם שני סקוררים מיוחדים", הסביר הארדן, "מן הסתם שאני קולע כשיש צורך, אבל ככל שאני משאיר את כולם מעורבים וקיירי ו-KD מקבלים את הזריקות שהם רוצים, זה די יעיל. הבעיה שלנו היא לא בהתקפה, אנחנו מסוגלים לקלוע בכמויות. ההגנה היא הסיפור ונראה שאנחנו מצליחים להיכנס לקצב בתקופה האחרונה, פשוט צריך להמשיך כך".

גם המספרים מוכיחים שתפקודו של הארדן כרכז עוזר לו ולקבוצה לפרוח: הארדן הפך הלילה לשחקן ברוקלין הראשון שמוסר לפחות 15 אסיסטים בשני משחקים שונים בעונה אחת, מאז דרון וויליאמס ב-2011/12, ויחד עם 19 הנקודות שקלע, השלים משחק מספר 20 בקריירה עם 15 נקודות ו-15 אסיסטים לפחות. ברמה הקבוצתית, כל שחקני החמישייה של הנטס קלעו 15 ומעלה בפעם הראשונה במועדון מאז אפריל 1999, כשהקבוצה עוד שיחקה בניו ג'רזי וסטפון מרבורי כיכב במדיה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי