ברוקס החמיא לאבדיה על "הגנה טובה מול לוקה", אך גם השמיע ביקורת

דני אבדיה | Stephen Gosling/NBAE via Getty Images

הישראלי שמר טוב על דונצ'יץ', כך לפי מאמן וושינגטון, אבל הרבה להחטיא מחוץ לקשת כמו שאר שחקני הוויזארדס: "חסרו לנו שחקני התקפה טובים, אבל הגיע הזמן שגם אחרים יקלעו שלשות", אמר המאמן

(גודל טקסט)

במשך שנות ההתפתחות שלו כשחקן צעיר בישראל וככזה שייצג את המדינה בטורנירים בינלאומיים, דני אבדיה גרר לא מעט השוואות ללוקה דונצ'יץ'. הלילה (בין שבת לראשון) הרוקי של וושינגטון פגש לראשונה את העילוי הסלובני על הפרקט ומבחינת התוצאה זה לא נגמר כל כך טוב, כשדאלאס הביסה 87:109 את הוויזארדס. ברמה האישית, אבדיה רשם משחק נוסף שממנו הוא יכול לקחת נקודות לשיפור ולשימור.

המאמן סקוט ברוקס הודיע לפני המשחק כי אבדיה יוצב בשמירה על דונצ'יץ' במהלך הערב ובהיעדרם של בראדלי ביל ורוי האצ'ימורה הפצועים, העמיד ציפייה מהרוקי: "נזדקק למשחק טוב מדני היום", אמר. הישראלי זכה לשיא עונתי של דקות משחק – 39 ליתר דיוק, יותר מכל שחקן אחר בקבוצה מבירת ארצות הברית, ובהן קלע תשע נקודות והוריד שמונה ריבאונדים. אלא שזה לא ממש עזר לוויזארדס, שנעצרו על שפל עונתי בנקודות ושוב קלעו באחוזים מזעזעים: חמש שלשות מ-25 ניסיונות היו להם, דבר שלאבדיה היה בו חלק כשהחטיא את כל ארבע הזריקות שלו מחוץ לקשת.

לאחר ההפסד, ברוקס שיבח את העבודה ההגנתית של הישראלי על כוכב המאבריקס, אך גם התייחס אליו, בין היתר, כשדיבר על בעיות הקליעה של וושינגטון: "לוקה הוא שחקן מעולה ואני חושב שדני עשה עבודה טובה מולו. עדיין היה ללוקה משחק סולידי והם ניצחו אותנו, לא בגלל מאצ' אפ אינדיבידואלי, אלא כקבוצה. לא קלענו זריקות ולא הגענו מספיק לקו העונשין. היו לנו הרבה שלשות פנויות ואנחנו חייבים לקלוע אותן. נכון שחסרו לנו שחקני התקפה טובים, אבל הגיע הזמן שגם אחרים יקלעו את השלשות שלהם. אנחנו חייבים לקבל את זה מהם".

אבדיה, שפתח את העונה עם אחוזים מצוינים ומפתיעים בזריקות לשלוש, חווה ירידה בחודש האחרון ואולי מציף מחדש את סימני השאלה שעלו לגבי יכולת הקליעה שלו בטרם נבחר בדראפט. מאז פגרת האולסטאר הישראלי עומד על 11/50 מחוץ לקשת, כאשר בשלושת המשחקים האחרונים דייק פעמיים בלבד מתוך 15 זריקות. הממוצע העונתי שלו הוא 32.3%.

אבדיה שומר על דונצ'יץ'. בצד הזה, הוא עמד במשימה | Ned Dishman/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי