שיא מטורף לקאנטר, אירווינג שוב הסתבך וקרי לא עוצר

אנס קאנטר | Abbie Parr/Getty Images

סנטר פורטלנד קטף 30 ריבאונדים בניצחון קבוצתו ושבר שיא מועדון עתיק, גארד הנטס הורחק לאחר ויכוח מילולי עם דניס שרודר כשלייקרס הביסה את ברוקלין וכוכב גולדן סטייט ווריורס הוסיף עוד ציון דרך מרשים לרזומה

(גודל טקסט)

שבעה משחקים שוחקו הלילה (בין שבת לראשון) ב-NBA, כאשר במוקד בלט מעל כולם קרב הענקיות בין לוס אנג'לס לייקרס לברוקלין נטס. האלופה ניצחה האלופה כשהיא נטולת לברון ג'יימס ואנתוני דייויס, אבל סיפור המשחק מגיע סביב הרחקתו של קיירי אירווינג.

הגארד של ברוקלין ממשיך להסתבך, כאשר הלילה הורחק בתחילת הרבע השלישי במהלך הפסד קבוצתו ללייקרס. לאחר שהשופטים שרקו לעבירה לחובתו של אירווינג, החל שחקן האלופה, דניס שרודר, למחוא כפיים בצורה מתריסה כלפי כוכב הנטס. אירווינג לא נשאר חייב והתקרב לגופו של הגרמני תוך שהוא מסנן לעברו מספר מילים, עובדה שלא נעלמה מעיני השופטים שפסקו על עבירות טכניות לשני הצדדים.

דווקא כשנראה היה שהעניינים נרגעו והלייקרס עמדו להכניס כדור חוץ במטרה להמשיך במשחק, צמד הגארדים המשיכו בשלהם והיו בשיאו של ויכוח מילולי. בסופו של דבר, לשופטים לא נותרה ברירה אלא להרחיק את שניהם מהמשחק באופן מיידי. בסיום דיבר על התקרית מאמן המפסידה, סטיב נאש, והודה כי הוא אינו יודע מה הוביל לאירועים שגרמו להרחקת שני השחקנים. בכל מקרה, נדמה שמה-"טרייד" שהביא את אירווינג ושרודר לצאת מהמשחק, רק הלייקרס הרוויחו, כאשר בסיום קבוצתו של פרנק ווגל הביסה את קווין דוראנט וחבריו.

קיירי אירווינג. שוב מסתבך | Elsa/Getty Images

מלבד הקרב בניו יורק, נרשמו הלילה גם הופעות היסטוריות ברחבי הליגה. נתחיל עם אנס קאנטר, הסנטר הטורקי של פורטלנד טריילבלייזרס. במרבית שלבי העונה קאנטר שימש כסנטר הפותח של החבורה מאורגון, עקב פציעתו של הסנטר הבכיר בקבוצה, יוסוף נורקיץ'. הלילה, במהלך ניצחון קבוצתו על דטרויט, קאנטר שוב פתח בחמישייה על אף שהבוסני כשיר לשחק, והוכיח כי הוא בהחלט ראוי לכך, כאשר רשם 24 נקודות ולא פחות, שימו לב, מ-30 ריבאונדים (!).

מדובר כמובן בשיא מועדון של פורטלנד, כאשר השיא הקודם נרשם ב-1975 והושג על ידי סידני וויקס שהוריד 27 כדורים חוזרים במשחק בודד. בכלל, זוהי הפעם השלישית בלבד מאז שנת 2000 בה שחקן קוטף לפחות 30 ריב' באותו משחק: קווין לאב עשה זאת בשנת 2011, אנדרו ביינום ב-2012 ודווייט הווארד ב-2018.

אנס קאנטר. משחק אדיר לטורקי | Cameron Browne/NBAE via Getty Images

גם סטף קרי רשם הלילה היסטוריה אישית קטנה. שחקן גולדן סטייט ווריורס, שרק אתמול הפסיד יחד עם קבוצתו לוושינגטון וויזארדס ודני אבדיה, צלף 38 נקודות כאשר קבוצתו פירקה את יוסטון רוקטס האומללה. הגארד הנהדר רושם כבר משחק שישי ברציפות עם 30+ נק', הרצף הכי ארוך בקריירה שלו. בהתחשב בכך שזוהי עונתו ה-12 של קרי בליגה, בהחלט מדובר בהישג נאה עבור השחקן שנבחר בעבר פעמיים ל-MVP וזכה בשלוש טבעות אליפות במדי הקבוצה מקליפורניה.

סטף קרי בפוזה אופיינית | Noah Graham/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי