קרי הפך לגדול קלעי גולדן סטייט בכל הזמנים:"מרגיש דמיוני"

סטף קרי | Ezra Shaw/Getty Images

53 נקודות של כוכב גולדן סטייט הובילו את קבוצתו ל-116:107 על דנבר, כשבדרך הפך לקלעי המוביל בתולדות המועדון על חשבון אגדת העבר. חשש בנאגטס שג'מאל מארי גמר את העונה

(גודל טקסט)

גולדן סטייט ווריורס חגגה הבוקר (שלישי) ניצחון שני ברציפות, 107:116 על דנבר נאגטס החזקה, כשבמוקד היה המופע של סטף קרי. הרכז להט עם 53 נקודות (48 מהן בשלושת הרבעים הראשונים), 10 שלשות, ובדרך הפך לקלעי המוביל בתולדות המועדון על חשבונו של וילט צ'מברליין, עם 17,784 נקודות.

עוד ברבע הראשון, כשלקרי היו כבר 17 נקודות, הוא היה במרחק שתי נקודות משבירת שיאו של הסנטר המנוח, ששיחק במדיה בשנים 1959-1965. "ידעתי שאני קרוב", אמר סטף, "כשהגעתי ל-11 נקודות, הסתערתי על זה". חדירה לסל כדקה וחצי לסיום הרבע הראשון הפכה אותו לקלעי הגדול בתולדות גולדן סטייט. כשחזר להגנה, שלח נשיקה והביט לחולצה המופרשת של צ'מברליין בתקרת האולם: "כל פעם שאתה שומע את השם שלו, זה די מרתיע כי חלק מהשיאים שלו כל כך קשים לשבירה. להתקרב לשיא שלו, או לעקוף אותו, מרגיש דמיוני ומדהים".

ציון הדרך בשלה המוקדם של המשחק היה רק חלק מעוד ערב בלתי נשכח שסיפק השחקן שזכה פעמיים בתואר ה-MVP. עד סוף הרבע השלישי, היו לו כבר 48 נקודות. הוא אף הספיק לקלוע 10 שלשות, בפעם ה-18 בקריירה, כשהבא אחריו הוא חברו לקבוצה קליי תומפסון, שעשה זאת חמש פעמים בלבד. מאמנו, סטיב קר, נתן לכוכב את כדור המשחק בחדר ההלבשה ושיבח: "קשה להסביר במילים מה המשמעות של סטף עבורנו כארגון, בגלל האיש שהוא. מן הסתם גם השחקן שהוא, אך האישיות היא סיבה משמעותית להפיכתו לשחקן כזה – הצניעות, מוסר העבודה, הריכוז והתשוקה למשחק".

עם זאת, בדקה האחרונה של המשחק נרשם רגע שאף אוהד לא רוצה לראות. כוכב דנבר, ג'מאל מארי, נפצע בברכו וקיים חשש כי ייעדר לתקופה ממושכת ויסיים את העונה. הרכז הקנדי חזר במשחק האחרון לאחר היעדרות של ארבעה משחקים, ומסתמן כי הפעם הוא סובל מפציעה רצינית בהרבה. מאמן דנבר, מייק מאלון סיפר כי מצב הרוח בחדר ההלבשה "ירוד מאוד", בעוד קר פתח את מסיבת העיתונאים כשאמר ש"כולם בחדר ההלבשה של גולדן סטיייט חושבים כרגע על ג'מאל. מקווים לטוב ביותר".

מארי בן ה-24 זכור בשל היכולת הנפלאה שהציג בפלייאוף בעונה שעברה, ויחד עם ניקולה יוקיץ' סייע לנאגטס לחזור לגמר המערב לראשונה מאז 2009. הקבוצה מקולורדו הייתה בכושר טוב לאחרונה, עם שמונה ניצחונות בעשרת המשחקים האחרונים, אך אם החששות יאומתו ומאלון ייאלץ להסתדר ללא הכוכב, סגנית אלופת המערב תתקשה לשחזר את ההישג מהשנה שעברה.

ג'מאל מארי נאנק מכאבים | Ezra Shaw/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי