ברוקס החמיא לאבדיה: "ככה משפיעים על המשחק"

דני אבדיה
דני אבדיה | Ned Dishman / Contributor

מאמן הוויזארדס היה מרוצה מההגנה של הפורוורד בניצחון על דטרויט: "דני היה מצוין". בוושינגטון התלהבו דווקא מהובלת הכדור של הרוקי במשחק המעבר. וגם: המחווה לשחקן הבייסבול הישראלי

(גודל טקסט)

וושינגטון וויזארדס המשיכה הלילה (בין שבת לראשון) במומנטום החיובי עם ניצחון רביעי רצוף ושישי בשבעת משחקיה האחרונים, כאשר הביסה 100:121 את דטרויט פיסטונס. הקבוצה מבירת ארצות הברית שיפרה את מאזנה ל-23 ניצחונות ו-33 הפסדים, והיא בשוויון עם שיקגו בולס אשר מדורגת במקום ה-10 בטבלת המזרח, כך שהסיכוי להשתחל אל טורניר הפליי-אין שממנו עולים לפלייאוף עדיין קיים מבחינתה.

בגזרתו של דני אבדיה, הישראלי בילה 24 דקות על הפרקט ואת הזריקה היחידה שלו (שהסתיימה בקליעה מחוץ לקשת) הוא לקח רק בדקות הסיום. בצד ההתקפי הוא פחות בלט הפעם, לנוכח הדומיננטיות של בראדלי ביל וראסל ווסטברוק, אך התרומה שלו לניצחון בהחלט התבטאה בהגנה – דרך עזרה בעצירת ג'וש ג'קסון, אחד הכוכבים של היריבה.

"דני היה מצוין בהגנה", החמיא המאמן סקוט ברוקס לרוקי במסיבת העיתונאים אחרי המשחק, "הדגשנו לפני המשחק את החשיבות של ג'וש ג'קסון והעצירה שלו, אחרי שבמשחק הקודם הוא עשה לנו הרבה צרות. דני עשה את זה וככה מצליחים להשפיע על המשחק". גם ברשת שיבחו את אבדיה על העבודה ההגנתית: "ההתקפה של דני עוד תגיע, אבל ההגנה שלו תיקח אותו רחוק בליגה הזו", נכתב בטוויטר של 'Wizards Film Room'.

הישראלי סגר שורה סטטיסטית של 3 נקודות, 5 ריבאונדים, 2 אסיסטים ו-2 חטיפות, כשבנוסף רשם את מדד הפלוס/מינוס השני בגובהו בקבוצה (+20) אחרי ביל ואחד האסיסטים שלו היה אליי-הופ נפלא לווסטברוק, אבל דווקא האסיסט השני – שהגיע אחרי חטיפה וסידר לרוי האצ'ימורה סל קל במגרש הפתוח – עורר התלהבות. "ההתקפה המתפרצת היא סביבתו הטבעית של דני אבדיה", צייץ כתב NBA צ'ייס יוז, וזאק רוזן שמסקר את וושינגטון לאתר הרשמי של הקבוצה, כתב: "דני אבדיה מהיר כשד במגרש הפתוח ביחד לגודל שלו".

לפני המשחק, אבדיה משך תשומת לב בשל ההופעה שעמה הגיע לאולם. הפורוורד בן ה-20 עשה מחווה לשחקן הבייסבול הישראלי הראשון אי פעם שנבחר בדראפט ה-MLB, דין קרמר, כאשר לבש את מדי המשחק שלו בקבוצתו בולטימור אוריולס.

עבור ווסטברוק היה זה לילה נוסף שבו הוא רושם ציון דרך סטטיסטי. הרכז שסיים עם 15 נקודות, 14 ריבאונדים ו-11, השלים טריפל דאבל מספר 15 ב-20 המשחקים האחרונים והפך לשחקן הראשון בתולדות ה-NBA שרושם כמות כזו של טריפל דאבלים בפרק זמן של 20 משחקים, כאשר בסך הכל היו לו 25 העונה. "שאר השחקנים של הוויזארדס ספגו מראסל את האינטנסיביות והקשיחות", אמר מאמן דטרויט דוויין קייסי, "הם לקחו את האישיות שלו ושתלו אותה בתוכם. זה ההבדל הגדול בקבוצה הזו בשבועות האחרונים".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי