קשת של שיאים: סטף קרי ניפץ את כמות השלשות הכי גבוהה לחודש

סטף קרי | Daniel Shirey/Getty Images

כוכב גולדן סטייט עקף את ג'יימס הארדן כשקלע לשלוש בפעם ה-85 באפריל 21', וסחף את קבוצתו לניצחון על סקרמנטו: "כשאני בקצב כזה, שום דבר לא עובר בראש", הסביר. סטיב קר: "נגמרו לי הדרכים לתאר אותו"

(גודל טקסט)

שמו של סטף קרי חרוט באותיות זהב על חודש אפריל 2021. אחרי שהפך במהלכו לגדול קלעי גולדן סטייט ווריירס בכל הזמנים ובהמשך היה לשחקן הראשון ב-NBA שקולע 30 נקודות ומעלה ב-11 משחקים רצופים כשהוא בן 33 או יותר, הלילה (בין ראשון לשני) הצלף המחונן המטיר שבע שלשות בניצחון 113:117 על סקרמנטו קינגס ובכך שבר את שיא כל הזמנים לשלשות בחודש אחד בליגה הטובה בעולם. קרי דייק 85 פעמים בסך הכל מחוץ לקשת, שלוש קליעות יותר מג'יימס הארדן בנובמבר 2019.

קרי עומד על ממוצע של 38.2 נקודות למשחק באפריל, כאשר לווריירס נותרו עוד שני משחקים החודש – נגד דאלאס מאבריקס ומינסוטה טימברוולבס. גולדן סטייט ניצחה בשמונה מתוך 14 המשחקים שלה החודש והפסידה רק שלוש פעמים ב-11 משחקיה האחרונים. סטיב קר ושחקניו מדורגים במקום ה-10 בטבלת המערב, עם מאזן של 31 ניצחונות ו-30 הפסדים.

סטף ירד מ-30 נקודות רק במשחק אחד החודש ועם 37 הנקודות שקלע הלילה, הוא השלים 30 משחקים עם 30 נקודות או יותר בעונה הנוכחית. הנתון הבא מספר עד כמה הידית שלו רותחת באפריל: קרי רשם החודש ארבעה משחקים שבהם קלע כמות דו-ספרתית של שלשות, לעומת שני משחקים בלבד שבהם דייק בפחות מארבע זריקות מחוץ לקשת. האחוזים שלו עומדים על 52.9% מהשדה בכלל ו-47% לשלוש בפרט.

כשנשאל מה עובר לו בראש בתקופות שכאלה, קרי ענה בפשטות: "כשאני בקצב כזה, שום דבר. זו הדרך הכי טובה להסביר את זה. פשוט למצוא מבט מספיק טוב, לסדר את הרגליים וכל השאר זה זיכרון שריר, ביטחון ויצירתיות. אני רק מנסה להיות כמה שיותר בתוך הרגע. כשאתה מחטיא, זה הזמן שבו אתה מתחיל לחשוב על המכניקה ודברים אחרים. אבל כשאתה בזרימה, לא הרבה עובר בראש בדרך למעלה. זה נחמד".

חברו לקבוצה, דריימונד גרין, הודה כי היכולת של קרי מדרבנת את יתר השחקנים לשחק יותר טוב כדי להשלים אותו: "אם זה לא קורה אצלך, אתה כנראה צריך לתלות את הנעליים כי אתה כנראה קצת רך וכנראה שלא אכפת לך מספיק. כדי לנצח בליגה הזו, צריך להיות אכפת לך. אז כשיש לך שחקן שמשחק ככה, אתה חייב לתת את כל מה שיש לך בשבילו, כדי לעזור לו לנצח משחקים".

המאמן סטיב קר התבדח עם העיתונאים והוסיף: "נדמה שנגמרו לי הדרכים לתאר את המשחק של סטף. אני פשוט אפסיק לנסות. אגיד לכם לחזור שלושה-ארבעה משחקים אחורה ולהשתמש שוב בהערות שנתתי אז. לא יודע מה עוד לומר. הקליעות פשוט מדהימות וצבירת הנקודות שלו פשוט נגזרת מזה – מהמנהיגות ומההתנהגות שלו על המגרש בכל משחק, הוא נותן לשחקנים אחרים דוגמא".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי