ג'ייסון טייטום השתווה ללארי בירד: "נועד לגדולות"

ג'ייסון טייטום | Maddie Malhotra/Getty Images

פורוורד הסלטיקס קלע את כמות הנקודות הכי גבוהה בתולדות בוסטון, בצוותא עם האגדה, והוביל לקאמבק השלישי בגובהו אי פעם בניצחון על הספרס. "לא הייתה סיבה להישאר למחצית השנייה", הודה המאמן. על לילה היסטורי

(גודל טקסט)

"אני הייתי עוזב במחצית. הבת שלי עזבה במחצית, יש לה דברים לעשות מחר. לא הייתה סיבה להישאר", תיאר בראד סטיבנס את התחושות בבוסטון סלטיקס אחרי שהקבוצה ירדה להפסקה בפיגור בן 29 נקודות סן אנטוניו ספרס הלילה (בין שישי לשבת). אבל ג'ייסון טייטום האמין, והצופים שנשארו ב-TD גארדן זכו לחזות באחת התצוגות המרשימות ביותר בתולדות הקבוצה ממסצ'וסטס. לא פחות מ-60 נקודות היו לטייטום, שהוביל את בוסטון לקאמבק ממינוס 32 ברבע השני לניצחון אדיר, 140:143.

רק לפני מספר שבועות רשם הפורוורד שיא קריירה של 53 נקודות בניצחון על מינסוטה והלילה הוא לא רק קבע שיא אישי חדש, אלא גם השווה את כמות הנקודות הגבוהה ביותר שנקלעה על ידי שחקן הסלטיקס בהיסטוריה: לקודם שהמטיר 60 נקודות, אי שם במרץ 1985 נגד אטלנטה הוקס, קראו לארי בירד והוא כמובן האגדה הכי גדולה בתולדות בוסטון.

טייטום גם הפך לשחקן השני הכי צעיר אי פעם ב-NBA שקולע 60 ומעלה במשחק, אחרי דווין בוקר, והיה לשחקן הראשון בירוק-לבן שמסיים שני משחקים באותה עונה עם 50 נקודות או יותר. ברמה הקבוצתית, המינוס שנמחק על ידי הסלטיקס אחרי ההפסקה נחשב לקאמבק השני בגובהו במחצית השנייה בתולדות הליגה הטובה בעולם, השלישי הכי גדול בהיסטוריה והגדול ביותר לעונה זו.

לילה היסטורי. תומפסון מניף את טייטום בסיום | Maddie Malhotra/Getty Images

טייטום, שהיה השחקן היחיד בבוסטון שקלע ברבע הראשון מלבד סל בודד של טריסטן תומפסון כ-44 שניות להפסקה בין הרבעים, רשם 31 מתוך ה-60 שלו ברבע הרביעי ובהארכה. "זה היה ערב מיוחד", אמר הכוכב, "רק לשחק עם חבר'ה שאתה נהנה להיות בסביבתם ושמחים על ההצלחה שלך… אנחנו רואים את העבודה הקשה שכל אחד מאיתנו עושה בכל יום, אז אז כשמישהו מאיתנו חווה ערב כזה, זה מיוחד לחלוק אותו איתם. עצם זה שהחברים שלך לקבוצה שמחים בשבילך, זה אומר הכל".

"החלק הכי טוב היה כמובן הקאמבק והניצחון ופשוט לראות את כולם תורמים", הוסיף טייטום, שקיבל את כדור המשחק מבנו בסיום המשחק וחגג איתו לפני שחטף מקלחת מים מחבריו לקבוצה בחדר ההלבשה. "אני חושב שזה מראה את הצמיחה שלנו כקבוצה, זה שכולם תורמים ושהצלחנו למצוא את הדרך לחזור למשחק אחרי שהיינו במינוס 30 נקודות".

"הבחור הזה נועד לגדולות", החמיא הנציג השני שהיה לסלטיקס במשחק האולסטאר העונה – ג'יילן בראון. "אני לא הייתי מצליח לקלוע אבן לתוך האוקיינוס הלילה, אבל JT סחב אותנו לניצחון. הוא שיחק חזק והוביל אותנו הלילה". בראון אכן היה רחוק משיאו בכל הנוגע לקליעה והחטיא 19 מתוך 24 הזריקות שלו במשחק, אבל קלע את החשובה ביותר: שלשה שהעניקה למארחת את היתרון כשנותרו 16.7 שניות לסוף המשחק.

טייטום קיבל הזדמנות להכריע את ההתמודדות בתוך הזמן החוקי, אבל החטיא זריקה על הבאזר. מאמנו, בראד סטיבנס, התבדח על כך: "אם הוא היה קולע, הוא לא היה משווה את השיא של בירד. אז יכול להיות שזה היה רק חלק גדול מהתכנית שלו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי