שפל עונתי לברוקלין, שעלולה לאבד את המקום השלישי במזרח

קיירי אירווינג | Glenn James/NBAE via Getty Images

הנטס רשמו הפסד רביעי ברציפות אחרי 113:109 לדאלאס, כשהפלייאוף באופק ומילווקי נושפת בעורפם. עם זאת, הארדן עשוי לשוב בקרוב ובקבוצה שומרים על פרופורציות: "טוב שיש את המבחנים האלה עכשיו", אמר אירווינג

קבוצות: ברוקלין נטס
(גודל טקסט)

ביחס לקבוצה שנבנתה במטרה לזכות באליפות כאן ועכשיו, וביצעה במהלך העונה החתמות שאיימו לשבור את השוויון ב-NBA, ברוקלין נטס לא מגיעה לפלייאוף בכושר הכי טוב שהייתה יכולה לחלום עליו. הקבוצה של סטיב נאש נכנעה הלילה (בין חמישי לשישי) 113:109 לדאלאס מאבריקס ובכך קבעה את הרצף השלילי הארוך ביותר שלה העונה – ארבעה הפסדים.

כשנותרו חמישה משחקים עד תום העונה הסדירה, הנטס רחוקים 2.5 משחקים מפילדלפיה שנמצאת בפסגת המזרח, ועלולים לאבד את המקום השני, שכן הפער ממילווקי השלישית עומד על חצי משחק בלבד והקבוצות שוות בטור ההפסדים, כאשר הבאקס ניצחו את ברוקלין בכל המפגשים ביניהן העונה. ועדיין, בקבוצה מנסים לקחת את המצב בפרופורציות ומשדרים כי הישורת האחרונה של העונה הסדירה מהווה עבורם הכנה טובה לפלייאוף.

"אני חושב שזה טוב שיש לנו את המבחנים האלה עכשיו", אמר קיירי אירווינג, שקלע שיא עונתי של 45 נקודות. "היה לנו קל מדי לפעמים, אז טוב שיש את האתגרים האלה. אנחנו לא קבוצת כדורסל מושלמת, אתם יודעים. לא היינו עושים לעצמנו שירות טוב אם לא היינו כנים. לא שיחקנו טוב במהלך חלקים מסוימים של המשחק, במיוחד בדקות החשובות".

הרכז חצה את רף 40 הנקודות בפעם השמינית במדי הנטס והשתווה לג'ון וויליאמסון במקום השני בתולדות המועדון, כשהוא רחוק תשעה משחקים כאלה מהשיאן – וינס קרטר. מי שהיה חסר לברוקלין כדי לקטוע את רצף ההפסדים הוא קווין דוראנט, שסיפק תפוקה ירודה במונחים שלו. KD אמנם הוריד 9 ריבאונדים, אך קלע "רק" 20 נקודות ב-7/21 מהשדה, כולל 0/6 מחוץ לקשת.

"אני מרגיש שאם הייתי קולע את הזריקות, הייתי מייצב את הקבוצה", אמר דוראנט, "אני שמח שזה קורה לנו עכשיו ולא בעוד כמה שבועות ואני מקווה שנוכל להיבנות מזה ונמשיך לצמוח. ואני מקווה שנרגיש את הכאב הזה מההפסדים, שנרגיש שזה לא המקום שאנחנו רוצים להיות בו".

מי שבהחלט יכול לעזור לייצב את הספינה הוא ג'יימס הארדן, שאמר לתקשורת האמריקאית לפני המשחק כי הוא בטוח שיספיק לחזור לפעילות לפני תחילת הפלייאוף. הגארד, שסובל מפציעה בשריר הירך האחורי, החמיץ 17 מתוך 18 המשחקים האחרונים של ברוקלין. זהו פרק הזמן הארוך ביותר שבו הארדן לא שיחק בכל הקריירה שלו. מאז שהמזוקן הצטרף, ברוקלין מחזיקה במאזן של שישה ניצחונות לעומת 11 הפסדים במשחקים צמודים שבהם הארדן לא שיחק, כאשר עמו התוצות הרבה יותר טובות: 20 ניצחונות ושני הפסדים בלבד.

נאש הסביר כי בשל העובדה שקבוצתו לא חוותה פלייאוף בהרכב הנוכחי שלה, הוא מאמין שההתמודדות עם קשיים תסייע לנטס לקראת שלבי ההכרעה של העונה. "אין לנו חוויות משותפות במעמד הזה, אז אלה בעצם סוג של חזרות, כשאתה פוגש קבוצות פלייאוף שזקוקות לניצחונות וממש יוצאות להשיג אותם ולשחק ברמה גבוהה. זה היה טוב בשבילנו", אמר המאמן.

דוראנט, מצדו, מאמין כי עדיף לחזור למוטב בהקדם: "אני שונא להפסיד ולא משנה באיזו תקופה של השנה אנחנו נמצאים, או נגד מי. כך הרגשתי מאז גיל 8, מאז שהתחלתי לשחק. מה שחשוב זה תמיד לקום ביום שאחרי ולחזור לעבודה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי