השיטה של פורטלנד כדי לעצור את דנבר: לאפשר ליוקיץ' לקלוע

ניקולה יוקיץ' | Matthew Stockman/Getty Images

הטרייל בלייזרס גנבו את יתרון הביתיות אחרי 109:123 במשחק הראשון בסדרת הפלייאוף, נורקיץ' לא הוטרד מ-34 נקודות של הסרבי: "אנחנו מרגישים יותר בנוח כשהוא מסיים עם 40 נק', אבל לא מצליח לשלב את שאר השחקנים"

(גודל טקסט)

ניקולה יוקיץ' הוכיח לכל אורך העונה הסדירה ב-NBA שהוא ראוי לתואר ה-MVP והוא בצדק אחד המועמדים לזכייה, אבל הלילה (בין שבת לראשון) נראה שפורטלנד טרייל בלייזרס מצאה פתרון כיצד להתמודד מולו: היא תיתן לו לקלוע, אבל לא לנהל את המשחק. הסרבי אכן קלע 34 נקודות ולקח 16 ריבאונדים, אבל מנגד רשם אסיסט אחד בלבד וקבוצתו נכנעה בביתה 123:109 ואיבדה את יתרון הביתיות.

"רצינו שהוא יקלע, אבל לא יצליח לשתף את שאר חבריו לקבוצה במשחק", הודה יוסוף נורקיץ', סנטר הטרייל בלייזרס, "כשהוא קולע ולא משתף את השחקנים סביבו, אני חושב שיש לנו יותר סיכוי לנצח. זה נכון שהוא נהיה מסוכן יותר, אבל אנחנו מרגישים יותר בנוח כשיוקיץ' מסיים עם 30 או 40 נקודות, אבל כל השאר לא נהנים ממשחק גדול".

יוקיץ' כאמור קלע 34 נקודות וגם סיים עם 14 מ-27 מהשדה, אחוזים טובים, אבל פרט לכך לא הצליח להציג את היכולות שהפכו אותו למועמד לגיטימי ל-MVP. ללא יכולת ניהול המשחק שלו, דנבר נראתה איבדה את הראש וכאמור גם את יתרון הביתיות. "כשדנבר במיטבה, יוקיץ' מנהל את המשחק ומסדר אותו כרצונו. כשהוא מתמקד בלקלוע, הוא משחק בדרך משלו", אמר גם דמיאן לילארד, כוכב פורטלנד, "ברור שהוא שחקן מהרמה הכי גבוהה ולא סתם הוא מועמד ל-MVP, לדעתי לא היה שום ספק שהוא ישחק טוב ולעשות את מה שהוא יודע, אבל היינו צריכים לנסות לעשות משהו".

לפי ESPN, דנבר קלעה הלילה רק זריקה אחת מתוך 10 ניסיונות ממסירות של יוקיץ' לחבריו ואמנם מייקל פורטר ג'וניור קלע 25 וארון גורדון הוסיף 16, אבל ההתקפה נפגעה קשות בשל שינוי התפקוד של יוקיץ' שבעיקר חיפש את הסל. "הם עשו עבודה טובה מאוד, הם גרמו לי לעבוד קשה מאוד והצליחו להוציא את כל שאר החבר'ה מהמשחק", אמר יוקיץ', "אולי באמת לא הצלחתי לשלב את החברים במשחק, אבל אני אומר את זה רק בגלל העובדה שאני עם אסיסט אחד".

ניקולה יוקיץ' | Matthew Stockman/Getty Image

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי