"חוויה רוחנית": אחרי המופע, ב-NBA השתחוו בפני לילארד

דמיאן לילארד | Matthew Stockman/Getty Images

רכז פורטלנד שבר את שיא השלשות במשחק פלייאוף והדהים במאני טיים, אך קבוצתו ירדה מנוצחת מול דנבר, מה שלא מנע מדוראנט להישאר "חסר מילים" וליריבו יוקיץ' להודות כי "זה סוג של עונג להיות עד לזה"

(גודל טקסט)

כשמשחק מסתיים והעולם כולו מדבר על שחקן בקבוצה שהפסידה – זה סימן לכך שהוא סיפק תצוגה לפנתאון. וקשה להאמין שפורטלנד טרייל בלייזרס באמת נוצחה הלילה (בין שלישי לרביעי) לנוכח היכולת והמספרים המטורפים של דמיאן לילארד. שיא מועדון של 55 נקודות, שיא NBA בכל הזמנים בדמות 12 שלשות ו-10 אסיסטים של "דיים דולר" לא הספיקו מול דנבר נאגטס שניצחה 140:147 בתום שתי הארכות, אותן כפה לילארד בקליעות מחוץ לקשת. מה שבטוח, זה הספיק כדי לגרום לעולם הכדורסל כולו להשתחוות.

כמות השלשות שצלף רכז הבלייזרס היא הגבוהה ביותר אי פעם לשחקן אחד בפלייאוף, והוא הפך לראשון בתולדות הליגה הטובה בעולם שמסיים משחק עם 55 נקודות ו-10 אסיסטים בפלייאוף. לילארד היה אחראי ל-17 הנקודות האחרונות של פורטלנד ומרוב שלא הצליח להחטיא, כשהוא כבר פספס זריקה – דבר שקרה רק שבע פעמים במשחק כולו – אוסטין ריברס ששמר עליו פשוט הביט אל על והודה לבורא.

המופע של לילארד עורר תגובות נדהמות מצד כוכבים רבים בליגה, בראשם קווין דוראנט. "היו לי משהו כמו ארבעה ציוצים שרציתי לכתוב כדי לתאר את יצירת המופת הזו מאת דמיאן למונטה אולי לילארד, אבל אני באמת חסר מילים", צייץ כוכב ברוקלין שעות ספורות אחרי שקבוצתו העפילה לחצי גמר המזרח. בהמשך הגדיר את התצוגה של רכז הבלייזרס כ"מצב אלוהים" והוסיף בציוץ נוסף כי "זו חוויה רוחנית".

גם מאנו ג'ינובילי, דריימונד גרין, ג'ה מוראנט, דמאר דרוזן, רג'י מילר ומג'יק ג'ונסון היו בין שלל המחמיאים ללילארד ברשת החברתית. מאמנה של דנבר מייק מאלון אמר בסיום המשחק: "הוא היה על אנושי". הגארד שבר את שיא השלשות בפלייאוף בו החזיק קליי תומפסון, שקלע 11 פעמים מחוץ לקשת ב-2016.

ניקולה יוקיץ', כוכב הנאגטס שהיה רחוק אסיסט אחד מטריפל דאבל, ידע לפרגן ליריבו: "הוא היה מדהים. הוא קלע כמה זריקות קשות, סחב את קבוצתו על הכתפיים. ניסינו, אבל אנחנו חייבים להשתפר ולהוציא את הכדור מהידיים שלו, במיוחד בדקות האחרונות. אבל זה סוג של עונש לחלוק את המגרש איתו ולהיות עד לזה".

ולמרות הכל, כאמור – בשורה התחתונה לילארד וחבריו ירדו מנוצחים וחזרו לפורטלנד כשהם בפיגור 3:2 בסדרה ועם הגב אל הקיר. לילארד עצמו התמקד רק בזה כשדיבר לאחר המשחק: "זה הפסד קשה. עכשיו זה להיות או לחדול, אנחנו חייבים לנצח את שני המשחקים הבאים אם אנחנו רוצים שהעונה תימשך. מה שאני עשיתי לא חשוב, הפסדנו את המשחק ואסור לנו להפסיד עוד משחק בסדרה. אנחנו משחקים בשביל לנצח ולא הצלחנו לעשות את זה, אנחנו חוזרים הביתה כשאנחנו מחויבים לנצח כדי שהעונה לא תיגמר, ואז נהיה חייבים לעשות זה שוב כאן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי