מהפכה בדרך? בפורטלנד מסכמים הדחה מאכזבת בסיבוב הראשון

דמיאן לילארד, סי. ג'יי מקולום | Steph Chambers/Getty Images

לאחר שנכנעו 4:2 לדנבר בסדרה, הבלייזרס הבינו שבהרכבם הנוכחי אי אפשר לזכות באליפות. לילארד: "לא יודע איך מהפכה נראית, אבל אנו לא טובים מספיק". המאמן נשמע רגוע למרות הביקורות, נתון מדהים לנורקיץ' המתוסכל

(גודל טקסט)

עוד עונה הסתיימה לה, ודמיאן לילארד עדיין לא הצליח לסחוב את פורטלנד טרייל בלייזרס לארץ המובטחת. בתשע שנים באורגון, הגארד הנפלא הגיע פעם אחת בלבד לגמר המערב, ולאור העובדה שבחודש הבא יחגוג את יום הולדתו ה-31, הוא מבין שחלון ההזדמנויות שלו לזכות באליפות מתחיל להיסגר. הבלייזרס הפסידו הלילה (בין חמישי לשישי) בביתם 126:115 לדנבר נאגטס, והקבוצה בהובלת ניקולה יוקיץ' חגגה 2:4 בסדרה בדרך לסיבוב השני.

עבור פורטלנד, שסיימה את העונה במקום השישי במערב, הסדרה מול דנבר היוותה הזדמנות נהדרת להפתיע, מפני ששני שחקני חמישייה בנאגטס, ויל בארטון וג'מאל מארי, נעדרו בשל פציעה. הבלייזרס כבר הצליחו לגנוב את יתרון הביתיות בפתיחת הסדרה, אך לא השכילו לשמור עליו. לאחר מכן, כשחזרו לקולורדו למשחק החמישי בסדרה, גם תצוגת על של דמיאן לילארד, שכללה 55 נקודות ושיא פלייאוף של 12 שלשות, לא הספיקו כדי לנצח. במהלך העונה נשמעות קולות על כך שבקבוצה צריכים לעשות שינויים ומהפכות בקיץ כדי לבנות סביב לילארד קבוצה שיכולה להביא למועדון אליפות ראשונה מאז 1977.

לאחר ההפסד במשחק השישי, דמיאן לילארד היה נשמע מאוכזב ומתוסכל במיוחד: "המקום שאנחנו נמצאים בו הוא לא מספיק טוב. אני לא יודע איך נראית מהפכה או אילו שינויים יהיו, אבל במצב הנוכחי אנחנו לא טובים מספיק. הפסדנו לקבוצה בלי שני שחקני חמישייה. אם אנחנו לא יכולים לעבור בסיבוב הראשון קבוצה ללא שני שחקני חמישייה, בוודאי שאנחנו לא יכולים לזכות באליפות".

דמיאן לילארד מברך את ניקולה יוקיץ' | Steph Chambers/Getty Images

שם שנמצא במוקד חצי הביקורת הוא המאמן טרי סטוטס, שמוביל את הקבוצה מאורגון כבר תשע עונות. רק גרג פופוביץ', אריק ספולסטרה וריק קרלייל נמצאים בקבוצות הנוכחיות שלהם זמן יותר ארוך. תחת סטוטס, פורטלנד הגיע לפלייאוף שמונה פעמים ברציפות. אמנם זהו הרצף הפעיל הארוך בליגה, אך בחמש מהעונות המסע נעצר כבר בסיבוב הראשון. המאמן, שמחזיק בחוזה לשנתיים נוספות, אינו נשמע מוטרד מהשמועות: "אני מרגיש בטוח כמו בכל שנה. את כולנו בוחנים – שחקנים, מאמנים, מנהלים. אנחנו נראה מה יקרה, אבל מה שאני יודע זה שאני תחת חוזה לעוד שנתיים.

מי שהביע את תסכולו מהסיטואציה הוא הסנטר, יוסוף נורקיץ'. בדקות בהן הבוסני היה על הפרקט במהלך הסדרה, קבוצתו ניצחה ב-45 נקודות, וכאשר הוא היה על הספסל, קבוצתו הפסידה ב-53 נקודות. לנציג האירופאי בחמישייה של הקבוצה יש חוזה מובטח באופן חלקי לעונה הבאה, וכשנשאל אם הוא ירצה להישאר בפורטלנד הוא ענה שכן, אך בסיטואציה הנכונה. כאשר המראיינים שאלו אותו מהי הסיטואציה הנכונה, הוא ענה בכנות: "נראה, אני עדיין לא יודע, כי מה שיש כרגע זה לא סיטואציה נכונה".

יוסוף נורקיץ' | Steph Chambers/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי