הזיכרון המרגש מקובי והמחווה מהמאמן: ארה"ב משבחת את יוקיץ'

ניקולה יוקיץ' | Matthew Stockman/Getty Images

לאחר שהסרבי של דנבר זכה בתואר ה-MVP, נזכרו בליגה באתגר שקיבל מבראיינט. מאלון חשף חולצה לכבוד הסנטר, מאמן פילדלפיה הסביר מדוע אמביד לא זכה. וגם: האירוע החריג שהתרחש כשה"ג'וקר" נבחר בדראפט

קבוצות: דנבר נאגטס
(גודל טקסט)

סנטר דנבר נאגטס, ניקולה יוקיץ', זכה הלילה (בין שלישי לרביעי) בתואר ה-MVP של העונה הסדירה ב-NBA בפעם הראשונה בקריירה שלו. הסרבי, שהפך לראשון ממולדתו שזוכה בתואר, הוביל את הקבוצה מקולורדו למקום השלישי במערב, למרות שאיבד במהלך העונה את השחקן השני בטיבו בקבוצה, ג'מאל מארי. יוקיץ' הפך לסנטר הראשון מאז שאקיל אוניל בשנת 2000 שזוכה בתואר, ומאז ההודעה הרשמית, בארצות הברית משבחים את הזוכה הטרי ומציגים כמה נתונים בלתי נתפסים מעונה יוצאת דופן של אגדה בהתהוות.

הסנטר שנבחר במקום ה-41 בדראפט 2014 רשם היסטוריה נוספת כשהפך לשחקן שנבחר הכי נמוך בדראפט שנבחר לתואר ה-MVP. השיאנים לפניו? סטיב נאש ויאניס אנטטוקומפו, שנבחרו במקום ה-15 כל אחד. רק כדי לסבר את האוזן, רגע הבחירה שלו בדראפט ב-2014 הייתה אירוע כה זניח, עד כדי כך שבמקום להראות את השחקן ולהציג אותו, שודרה פרסומת של רשת המזון האמריקאית "טאקו בל".

ואם כבר ציינו את אנטטוקומפו, זוכה השנתיים האחרונות, הרצף הנוכחי הוא הראשון אי פעם בו שלוש שנים ברציפות הזוכה בתואר ה-MVP מגיע מאירופה. מתוך 101 בעלי זכות הצבעה על פרסי העונה, 91 העניקו את המקום הראשון ליוקיץ'. ה"ג'וקר", שהיה מדורג בחמישייה הראשונה של הליגה בנקודות, ריבאונדים ואסיסטים, קיבל ב-2019 קריאה מאגדת העבר קובי בראיינט, שאתגר אותו לזכות בתואר ה-MVP. שנתיים לאחר מכן, יוקיץ' עמד באתגר, אך בראיינט המנוח כבר לא זכה לראות זאת.

מחווה נוספת שנרשמה לשחקן הייתה ממאמן דנבר, מייק מאלון, שלבש חולצה עליה נרשמו כל הביקורות שהופנו לעבר יוקיץ' במהלך השנים. על החולצה הביאו ציטוטים מהעבר בהם נרשם כי יוקיץ' הוא "שחקן הגנה גרוע", "לא יכול לקפוץ", "עושה הצגות", "בחירה נמוכה", ו"בעל גישה רעה". כיום, כל הביקורות הללו נראות כמו היסטוריה רחוקה.

ומשמחת המנצחים לתוגת המפסידים. אל המקום השני בהצבעה הגיעה סנטר נוסף, ג'ואל אמביד מפילדלפיה 76', שאמר לאחר שהפסיד במירוץ כי הוא "מאוכזב. אתה עובד קשה בשביל הרגעים האלה, אבל זה מחוץ לשליטתך". סנטר הסיקסרס הוזכר במשך כל העונה כמועמד לזכייה, אך ייתכן כי העובדה שפספס 21 משחקים (בניגוד ליוקיץ' שלא החמיץ משחק) עלתה לו בתואר, כפי שטוען מאמן הקבוצה, דוק ריברס: "היה פה מירוץ דו-ראשי. אני חושב שהגורם המכריע בסופו של דבר היה מספר המשחקים. לשניהם הייתה עונה מדהימה ושניהם ראויים לתואר באופן שווה. מן הסתם קיוויתי שהשחקן שלי יזכה, אבל אי אפשר להמעיט בהישג של יוקיץ'".

ג'ואל אמביד | Ned Dishman/NBAE via Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי