"פלייאוף כמו של פעם": בארה"ב מסכמים את הדרמה בין הבאקס לנטס

קווין דוראנט ופי. ג'יי טאקר מתעמתים | Stacy Revere/Getty Images

מילווקי צימקה ל-2:1 את הסדרה נגד ברוקלין עם 83:86 מותח, אנטטוקומפו ומידלטון חברו לשיא היסטורי בפלייאוף. היווני הסביר מדוע התעקש לזרוק משלוש, הולידיי שקלע את סל הניצחון קבע: "ההגנה מנצחת משחקים"

(גודל טקסט)

מילווקי באקס מקווה השנה להוכיח את מה שלא הצליחה להראות בשנתיים האחרונות: שהיא יכולה לעמוד ברגעי הלחץ גם בפלייאוף. אחרי שני המשחקים הראשונים נגד ברוקלין נטס בחצי גמר המזרח, חצי הביקורת הופנו שוב כלפי הבאקס, שנקלעו לפיגור 2:0 בסדרה כולל תבוסה ב-39 הפרש במשחק השני. הלילה (בין חמישי לשישי), לעיני הקהל הביתי, הקבוצה מוויסקונסין הצליחה להישאר בחיים ולצמק את הסדרה ל-2:1 בזכות 83:86 דרמטי.

כריס מידלטון (35) ויאניס אנטטוקמפו (33) חברו יחד ל-68 נקודות משותפות, שהיוו 79% מהנקודות של הקבוצה. מדובר באחוז הגבוה ביותר שצמד שחקנים קלעו בתולדות פלייאוף ה-NBA. היווני, שלא ידוע כקלעי שלשות גדול במיוחד, זרק שמונה פעמים מחוץ לקשת (שיא קריירה בפלייאוף), ודייק רק פעם אחת. אנטטוקמפו נימק מדוע התעקש לקלוע מטווח זה, וסיפק הקבלה מעניינת לחיי היום יום: "כדורסל זה עניין של אינסטינקט. בסופו של דבר האינסטינקט שלי אמר לי שזה הדבר הנכון לעשות. זה נכון לגבי כל אחד. אם אתה קם בבוקר וחושב שאתה צריך לשתות קפה, וזה מה שהאינסטינקט שלך אומר לך, תעשה את זה. ניסיתי לקבל את ההחלטה הנכונה ברגע נכון. היום זה היה לזרוק שמונה שלשות, פעם הבאה זה יכול להיות אפס שלשות, מי יודע".

אמנם המשחק היה דל מבחינה התקפית, אך מבחינתו אנטטוקמפו, מה שחשוב זה שקבוצתו לא נקלעה לפיגור 3:0, ממנו לא חזרה אף קבוצה בהיסטוריה: "לא קלענו הרבה, אבל בסופו של יום השגנו את הניצחון ובשביל זה באנו הערב. ידענו שיהיה מאוד קשה לנצח, אבל היינו צריכים את זה. ניצחון זה ניצחון, וכשאתה חוזר הביתה וחוגג אותו, זה מרגיש טוב". מי שגנב את ההצגה ברגעי ההכרעה היה ג'רו הולידיי, שהעניק לקבוצתו את היתרון עם סל 11.3 שניות לסיום. לשמחתו, קווין דוראנט פספס הזדמנות להשוות עם הבאזר, והגארד הסביר מה הבטיח את הניצחון: "קודם כל הגנה. היא זו שמנצחת משחקים ומביאה אליפויות. להשיג עצירה בהגנה, גם אם זה שתי שניות לסיום, זה משמעותי".

במהלך הרבע השלישי נרשם אירוע שהזכיר לנו שמדובר במשחק פלייאוף, כשקווין דוראנט ופי. ג'יי טאקר התעמתו וספגו עבירות טכניות. "משחק פלייאוף ישן וטוב כמו פעם. שתי הקבוצות לחמו", אמר גארד הנטס, קיירי אירווינג. ברוקלין, עדיין ללא ג'יימס הארדן הפצוע, הפסידה את הרבע הראשון 30:11, ועל אף שהצליחה לכפות משחק צמוד, אירווינג הרגיש שהריצה הזו עלתה לקבוצתו בהתמודדות: "את מה שאנחנו היינו צריכים לעשות, הם עשו: באו אגרסיבים, עם הגב לקיר, ואנחנו היינו צריכים לעצור את הסחף. זה שם אותנו בעמדה שהיינו צריכים לרדוף אחריהם כל המשחק, אבל היו לנו את ההזדמנויות בסוף".

מאמנו של אירווינג, סטיב נאש, סיכם בפשטות ערב בו קבוצתו סיימה עם שיא שלילי של נקודות: "זה היה משחק פלייאוף קשוח בו שתי הקבוצות לא קלעו טוב ולא יצרו מצבים טובים. מישהו היה צריך להשיג ניצחון מכוער, והלילה זה היה הם".

קיירי אירווינג, ג'רו הולידיי | Stacy Revere/Getty Images

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי